Primele școli beneficiare ale noului program sunt Liceul ”Profesor Mihai Dumitriu” din Valea Lupului - Iași și Școala nr. 19 din Brașov, unde profesorii au fost învățați cum să folosească platforma Code of Talent în actul de învățare, iar acum dezvoltă propriile programe în platformă.

Până pe 12 ianuarie 2024, 5 școli se pot înscrie gratuit în program. Înscrierea se face prin transmiterea unui e-mail la adresa: office@asociatia-ascendis.ro.

În prima fază a programului, profesorii și consultanții Ascendis discută despre cele mai potrivite și creative moduri de utilizare a instrumentelor digitale la clasă. Totodată, profesorii folosesc platforma pentru a răspunde unor misiuni, urmând ca, ulterior, să creeze la rândul lor misiuni pe care elevii le vor rezolva.

”Un profesor și-a organizat ora de filozofie într-un mod inedit. Vizionează filmul atașat, vezi cum s-a organizat și scrie mai jos părerea ta cu privire la mesajul transmis>. Așa este formulată una dintre misiunile din platforma Code of Talent la care profesorii din program au fost încurajați să răspundă. Folosirea instrumentelor digitale le permite profesorilor, odată ce au învățat să le folosească, să transforme conținutul lecțiilor în călătorii captivante de învățare digitală pentru elevi, în sesiuni scurte”, a declarat Carmen Ciuraru, coordonator programe, Asociația Ascendis.

Printre obiectivele programului ”Grow a school” se află digitalizarea procesului de învățare în școli/licee, integrarea platformei Code of Talent în planul de lecții actual și însușirea abilităților și a instrumentelor de învățare experiențială de către profesori. De asemenea, programul are ca scop și eficientizarea procesului de învățare, dezvoltarea atenției, a capacității de învățare din contexte interdisciplinare și construirea rezilienței elevilor.

”Mai puțin de 40% dintre profeosorii din Uniunea Europeană se consideră pregătiți să utilizeze tehnologiile digitale în procesul de predare, potrivit unui studiu realizat de Organizația pentru Cooperare și Dezvoltare Economică în 2018. Acesta este unul dintre motivele pentru care, la nivel european, a fost creat Planul de acțiune pentru educația digitală (2021-2027), o inițiativă a UE de sprijinire a adaptării sustenabile și eficace a sistemelor de educație și formare ale statelor membre ale UE la era digitală. Iar folosirea platformelor online de învățare generează o implicare cu 50% mai mare decât metodele tradiționale de învățare”, a mai explicat Carmen Ciuraru.

Companiile pot „adopta” o școală din comunitatea în care activează pentru a susține dezvoltarea și digitalizarea procesului de învățare prin direcționarea a 20% din impozitul pe profit.

Dincolo de workshopurile care vizează folosirea instrumentelor digitale în actul educațional, în cadrul programului ”Grow a school” companiile pot sponsoriza mai multe module de dezvoltare: siguranță psihologică (programe destinate profesorilor), orientare în carieră (ateliere destinate elevilor) și incubatoare de inovație (un mix de workshop, hackathon, sesiuni de mentorat și un eveniment, destinate echipelor de profesori și elevi).