La finalul anului trecut, platforma era utilizată de mai mult de 180.000 de angajați, din peste 300 de companii din mediul privat din România.

Numărul mai mare de companii client și suplimentarea bugetelor de beneficii alocate de angajatori au sprijinit creșterea veniturilor BenefitOnline.ro în 2019. La nivelul întregului an, sumele alocate de toate companiile client au urcat la 227 de milioane de lei (aproximativ 48 milioane de euro).

Bugetul lunar pentru beneficii oferit fiecărui angajat de către companie a variat între 200 de lei și 750 de lei, media lunară fiind de aproximativ 400 de lei.

”Mizăm anul acesta pe un număr de 250.000 de angajați care își vor alege singuri beneficiile extrasalariale de pe BenefitOnline.ro.

Oferta din ce în ce mai extinsă de beneficii pentru angajați, care au libertatea de a alege exact ceea ce își doresc, și avantajele de ordin fiscal și de eficientizare a bugetelor, până la reducerea gradului de încărcare operațională a departamentelor de HR și financiar, pe care sistemul BenefitOnline.ro le are pentru angajatori, stau la baza estimărilor pentru anul în curs”, spune Stelian Bogza, cofondator BenefitOnline.ro.

În timp ce un pachet salarial competitiv nu este întotdeauna suficient pentru a atrage și păstra angajații talentați, companiile devin mai interesate și implementează sisteme flexibile de beneficii extrasalariale ca punct cheie în creșterea nivelului de motivare și retenție a angajaților. În prezent, peste 5% din angajații din mediul privat au acces la un sistem flexibil de acordare de beneficii extrasalariale, potrivit estimărilor BenefitOnline.ro.

În următorii ani, libertatea angajaților de a-și gestiona bugetele de beneficii va conta și mai mult în modul în care o companie este percepută de angajații actuali și potențiali ca fiind un employer of choice sau simplu angajator.

Categorii noi în 2019

Anul trecut, platforma BenefitOnline.ro a introdus mai multe beneficii care au atras interesul și bugetele de beneficii ale angajaților, precum tichetele culturale și donațiile.

Tichetele culturale sunt beneficii deductibile și pot fi acordate lunar sau ocazional, în limita a 150 de lei, respectiv 300 de lei, pentru achitarea contravalorii de bunuri și servicii culturale, precum: abonamente și bilete la spectacole, concerte, proiecții cinematografice, muzee, festivaluri, târguri și expoziții, permanente sau itinerante, parcuri tematice, inclusiv cele destinate copiilor, cărți, manuale școlare, albume muzicale, filme, în orice format.

Acestea sunt taxate cu 10% (impozit pe venit) pentru angajați, la fel ca în cazul tichetelor de masă și celor de vacanță.

În categoria Donații, introdusă în platforma BenefitOnline.ro la solicitarea angajaților, aceștia pot face donații din bugetul de beneficii, dar și din fonduri personale către ONG-uri și fundații, sprijinind, astfel, cauzele sociale, culturale, de educație sau de mediu cu care rezonează cel mai bine.

La nivel global, spre exemplu, pe măsură ce responsabilitatea socială devine mai importantă ca oricând, un trend în creștere în procesul de recrutare este reprezentat de donații pe care compania le face în numele potențialului angajatului pentru o cauză cu care acesta rezonează, în loc să îi ofere un beneficiu direct, potrivit unei analize a firmei de executive search Korn Ferry.