Jocul este foarte frumos și fără ray tracing și studioul chinez Game Science a creat un joc arătos impresionant cu multe elemente dinamice. Încă de când pornești jocul îți dai seama că ai de-a face cu ceva special și lupta printre nori și felul în care aceștia reactionează la mișcările personajelor, la armele acestora este cu adevărat impresionant. Iar asta se continuă de-a lungul întregului joc deoarece atunci când te lupți în apă sau pe un câmp cu multe frunze vei vedea cum apa și frunzele reacționează și se mișcă datorită loviturilor frenetice cu toiagul.

Black Myth Wukong folosește motorul grafic Unreal Engine 5, inclusiv funcția Nanite care permite niveluri incredibile de detaliu. Utilizează, de asemenea, Lumen RT bazat pe software pentru iluminare și alte efecte, care arată bine, dar se poate și mai bine. Alternativ, puteți activa opțiunea ray tracing completă care rezolvă unele dintre problemele ale Lumen - umbre neconvingătoare și instabile, reflexii mai puțin realiste și altele.

Din păcate, Black Myth Wukong nu acceptă tehnologia NVIDIA DLSS 3.5 Ray Reconstruction, ceea ce pare a fi o oportunitate ratată, deoarece Ray Reconstruction aduce un plus de calitate imaginii și câteodată aduce și un plus de performanță. Să sperăm că va fi adăugată această tehnologie într-un patch post-lansare.

Cum rulează jocul pe un laptop cu RTX 4070 și pe un desktop PC cu RTX 4080 Super

În general, ray tracing-ul poate arăta impresionant și este grozav să vezi un astfel de joc care susține funcția, care sigur taxează performanța și trebuie să ai o placă video de nouă generație mai performantă precum un GeForce RTX 4080 Super sau de un latop cu placă video NVIDIA pentru a te bucura pe deplin ce oferă jocul. Înainte să analizăm și să vedem exact ce aduce ray tracingul în acest joc, hai să vedem cum stăm la capitolul performanță pe un desktop PC cu o placă video NVIDIA GeForce RTX 4080 Super, procesor AMD Ryzen 5 5600x și 32 GB RAM, dar și pe laptop-ul MSI Pulse 15 cu placă video RTX 4070, procesor Intel Core i7-13700H și 32 GB RAM. Am rulat aceste teste în unealta de benchmark a jocului.

Pentru a rula bine la setări grafice înalte, jocul necesită o placă video puternică, dar și de un procesor capabil, însă să nu vă fie frică să folosiți unelte de upscaling precum DLSS sau tehnologia de generare de cadre precum Frame Generation deoarece impactul asupra performanței este mare și degradarea în calitate este aproape inexistentă (depinde ce upscaling faci etc). Din păcate, jocul nu rulează fără cusur și indiferent pe ce PC vei juca vei vedea niște stuttering atunci când treci dintr-o zonă în alta.

Testele pe laptop au fost făcute cu DLSS Balanced la rezoluția nativă QHD a laptop-ului.

Pe acest laptop poți rula la peste 60 de FPS dacă nu folosești full ray tracing, iar pentru opțiunea asta recomand utilizarea setării medium + RT medium + frame generation care

duce la o medie de 76 de FPS.

Pentru că avem de-a face cu o placă video performantă, am rulat testele pe un monitor 4K, deși poate RTX 4090 se pretează mai bine la gameplay 4K, însă și 4080 Super se descurcă bine. Cu DLSS performance vei avea mult peste 60 de FPS, adică o medie de 73 de FPS pe presetul very high. Dacă optezi pentru ray tracing și activezi frame generation atunci o să ai ce este mai bun din ambele lumi: imagine de calitate și performanță cu o medie de 74 de FPS.

Cum arată un joc modern cu full ray tracing

Cum ziceam, grafica jocului este spectaculoasă, dar pentru a obține cele mai bune imagini, trebuie să activați o setare numită Full Ray Tracing, care în trecut se numea path tracing, ce trebuie să crească calitatea imaginii, dar fără să afecteze prea mult performanța. Rezultatele sunt foarte impresionante.

Înainte să ne uităm la ray tracing vreau să trec rapid prin diferitele setări grafice ale jocului.

Chiar și presetarea minimă jocul arată destul de decent, dar compromite lucruri precum iluminarea, textura și calitatea umbrelor.

Medium reprezintă un compromis mai rezonabil pe care o mulțime de PC-uri ar trebui să îl poată gestiona fără prea mari dificultăți. Umbrele arată bine, există mai multă vegetație și totul arată ca ceea ce ne-am aștepta de la un joc modern exigent

De aici, trecerea la setările înalte, foarte înalte și cinematice arată doar schimbări relativ minore, cel puțin în imaginile statice. Dar un lucru care nu este imediat evident este cât de instabile sunt umbrele, odată activat Full RT nu mai ai problema asta. Poți alege diferite setări pentru RT, dar recomand folosirea a Very High RT pentru cea mai bună experiență.

Pe RT low umbrele arată mai stabile și mult mai bine în general, decât fără ray tracing, dar lipsa reflexiilor adecvate înseamnă că toate suprafețele de apă nu arată prea bine.Utilizarea setării medii pentru RT complet îmbunătățește semnificativ aspectul apei, dar chiar și așa este încă destul de neclară din cauza utilizării reflexiilor la jumătate de rezoluție.

Iluminarea cu Global Illumination oferit de tehnologia NVIDIA este mai realistă, oferă o reprezentare mai precisă a felului în care lumina interacționează cu obiectele și mediul înconjurător. În locuri fără lumină directă precum unele caverne imaginea este mai întunecată când nu e folosit ray tracingul deoarece nu este simulată natural lumina care intră. Per total, la aspectul iluminării indirecte, ray tracingul aduce o imagine mult mai naturală, detaliată și e o soluție mai bună.

Unde diferența este mai evidentă este la capitolul reflexii și ray tracingul este evident mai bun cu reflexii mai bune, mai naturale, mai detaliate și care creează un efect mult mai natural. Cu Full RT activat vezi mult mai bine mediul înconjurător care se reflectă în apă. Elementele dinamice precum inamicii sunt mult mai bine reprezentați în reflexii cu full ray tracing activat. Însă mai important, din punct de vedere vizual, e modul în care lumina se reflectă pe fundul apei cu ray tracing activat și putem vedea chiar cum lumina se reflectă asupra personajului când merge prin apă, ceea ce nu se întâmplă când funcția este dezactivată.

O altă secțiune unde diferența este evidentă este la umbre. CU FRT activat chiar și iarba are umbră și astfel are un aspect mai plăcut ochiului, mai natural. Când funcția este dezactivată iarba nu mai are aceeași profunzime. În zonele cu multă pădure și copaci vedem cele mai multe diferențe, iar fără ray tracing umbrele arată ok, însă par că au o rezoluție mai mică, tremură mai mult și astfel apar mici artefacte. Odată Full RT activat umbrele au mai multe detalii, mai multă claritate și chiar poți să vezi umbra de la o creangă, de la trunchi. Nu mai tremură umbrele și sunt mult mai distincte, mai stabile și plăcute ochiului.

Per total, umbrele și reflexiile aduce de ray tracing schimbă cel mai mult jocul și cresc calitatea imaginii. Iluminarea mi se pare mai bună și mai naturală oferită de full ray tracing, dar nu cu mult mai mult decât cea oferită de Unreal Engine.

În concluzie, Black Myth: Wukong rulează destul de bine Full Ray Tracing activat pe plăci grafice NVIDIA GeForce RTX, indiferent că e un RTX 4070 de laptop sau un RTX 4080 Super de desktop. În funcție de PC-ul pe care te joci trebuie să schimbi anumite setări, să alegi o rezoluție potrivită, să folosești upscaling și frame generation.