Autentificarea prin elemente de siguranţă prevăzute de directivă, parte din Strong Customer Authentification (SCA – autentificarea strictă a clienţilor), presupune identificarea clienţilor care plătesc online prin două elemente din cele trei categorii: ceva ce doar clientul cunoaşte, cum ar fi parola; ceva ce doar clientul are, cum este telefonul şi printr-un element care confirmă identitatea clientului, cum ar fi amprenta sau recunoaşterea facială.
“Plăţile online au devenit o obişnuinţă şi, în acelaşi timp, o necesitate, iar siguranţa acestora este o prioritate pentru bănci. Siguranţa trebuie combinată cu o experienţă cât mai bună la plată, aşa încât cumpărăturile online să fie rapide şi ușoare. Astfel, prin aplicaţia BT Pay, utilizatorii au şi datele cardului, necesare plăţilor online şi le pot autentifica simplu prin amprentă, face ID sau prin metoda de deblocare a telefonului. Pe lângă confirmarea plăţilor online, ei pot verifica inclusiv soldul contului şi tranzacţiile, să plătească, să transfere bani şi chiar să retragă bani de la bancomat” – Gabriela Nistor, Director General Adjunct Retail Banking, Banca Transilvania.
Opţiuni de confirmare a plăţilor online cu cardul:
-
Prin aplicația BT Pay, prin autentificarea biometrică, cu amprentă, recunoaştere facială sau prin metoda de deblocare a telefonului. La fiecare plată online, clienţii primesc instant o notificare pe telefon pentru confirmarea tranzacţiei prin metoda de deblocare a acestuia. Facilitatea a fost lansată de bancă în iulie a.c. pentru a pregăti din timp trecerea la aceste cerinţe europene, dar şi ca opţiune suplimentară pentru #bankingladistanta. În decurs de cinci luni au avut loc peste 4 milioane de autentificări prin BT Pay. Aplicaţia poate fi descărcată gratuit din Google Play sau App Store.
-
Prin introducerea a două parole: o parolă diferită de fiecare dată, primită prin SMS, precum şi o parolă aleasă de client, care trebuie schimbată o dată la 90 de zile. Opţiunea va fi disponibilă din ianuarie 2021.
Vor fi şi plăţi online la care nu se vor aplica cerinţele SCA, respectiv nu se va solicita clienţilor parcurgerea unor paşi în plus pentru confirmarea plăţilor, stabilite pe baza istoricului de plată a clientului, în funcţie de comportamentul de plată, site-urile pe care s-au realizat plăţile ori dacă este vorba de plăţi recurente, cum ar fi abonamentele sau sume mici.