Andrei Diaconu, Bogdan Popa și Andrei Boghiu au fondat la finalul anului trecut Bunch, un startup românesc care dorește să realizeze aplicațiile pentru evenimente din toată lumea. În plină dezvoltare, Bunch este oferită organizatorilor din România în mod gratuit, doar pentru a testa platforma.

Bunch este o aplicație de networking pentru evenimente. O instalezi când te duci, afli cine mai vine și poți să intri în legătură cu ei prin intermediul telefonului mobil. E o unealtă în plus pentru cei care vor ca la evenimentul lor să se realizeze conexiuni importante.

„Am pornit de la nevoia noastră. Am mers la evenimente care aveau aplicații de mobil în care prezentau speakerii și programul, dar erau aceleași informații pe care le aveam în pliantul fizic“, explică Diaconu.fotografii-mvp-academy-low-res-175

Diaconu vrea să construiască produsul în jurul nevoilor participanților, nu a organizatorilor. „Dacă ei sunt fericiți, evenimentul e unul de succes. Dincolo de variabilele pe care le poți controla ca organizator, oamenii care pleacă de acolo cu noi oportunități și conexiuni au o satisfacție mult mai mare, iar evenimentul are un impact crescut“, spune Diaconu.

Pentru a ajunge în faza actuală, au realizat zeci de interviuri cu participanți și organizatori de conferințe. Au concurență serioasă pe piață. Bizzabo are o întreagă ofertă pentru realizarea de evenimente, care implică și aplicație, Topi sunt niște americani care au realizat inclusiv aplicația de la Mobile World Congress, iar Whova este un alt concurent. Piața este însă fragmentată, ceea ce poate fi un avantaj. Andrei spune că a descoperit 300 de aplicații de evenimente diferite, unele create special doar pentru un singur event (white label).

Planul de viitor

Bunch urmează să lanseze și aplicația de Android, iar în perioada următoare să câștige contracte pentru evenimente în Statele Unite, dar și în Emiratele Arabe Unite, acolo unde piața nu este atât de aglomerată. Andrei mizează pe 30 de evenimente pe lună.

Noi vindem aplicația cu 599 de dolari, pentru evenimente mai mari de 50 de persoane și cu până la trei zile. În România vrem să o oferim gratis, pentru a fi folosită și pentru feedback cald de la participanți

„Noi vindem aplicația cu 599 de dolari, pentru evenimente mai mari de 50 de persoane și cu până la trei zile. În România vrem să o oferim gratis, pentru a fi folosită și pentru feedback cald de la participanți“, spune Andrei. Bunch nu vrea să fie o soluție white label, adică personalizată până la oferirea numelui, pentru toate evenimentele, ci vrea să creeze și o rețea de persoane care au folosit aceeași aplicație, care nu mai trebuie să-și completeze tot profilul de fiecare dată, înainte de orice eveniment. „Avantajul aplicației este în refolosire. Nu vrem să fim doar o broșură, ci să avem inclusiv o secțiune de Deals, unde sponsorii să anunțe diverse oferte care pot fi accesate direct pe telefon“, spune Diaconu.

Experiența Drimm.in

În 2014, Andrei Diaconu a mai încercat să lanseze un produs, numit atunci Drimm.In. Era o platformă socială unde oamenii puteau să îndeplinească visurile altora, prin cumpărarea de produse. Cu toate că au intrat la MVP Academy, fondatorii și-au dat seama rapid că lucrurile nu mergeau în direcția care trebuie.

Drimm.in nu prea a avut șanse să funcționeze. A fost un proiect de timp liber, pentru care nu am pornit de la început cu o echipă 100% dedicată

„Drimm.in nu prea a avut șanse să funcționeze. A fost un proiect de timp liber, pentru care nu am pornit de la început cu o echipă 100% dedicată. Strategia noastră a fost să atragem finanțare, pentru a ne concentra apoi pe construirea afacerii“, spune Diaconu.

Drimm.in trebuia să fie o platformă care monitoriza activitatea din social media și îți oferea idei de cadouri și interese, lucru ce se aplica și pentru prietenii utilizatorului. Au intrat în accelerator cu un produs, dar l-au modificat în timp. La o lună după MVP Academy și-au dat seama că nu au șanse să-l lanseze cu succes. „La MVP Academy am schimbat produsul. A devenit o unealtă de analiză semantică, iar noua direcție consuma foarte mult timp. Necesita cel puțin jumătate de an. Am tras linie după o lună, pentru că nu mai aveam nici interes. Atunci am învățat că dacă nu există tracțiune, produsul nu are viață, iar dacă nu te dedici, nu are viitor“, explică Diaconu.

Spune că cea mai mare greșeală a fost că au avut o idee cool, dar pe care sperau să o transforme ulterior într-un business. „Faptul că nu am avut un business solid, că tehnologia dura mult până era gata de producție și aveam useri ne făcea pe noi o alegere riscantă pentru un posibil investitor de care aveam nevoie ca să validăm produsul în piață“, spune fondatorul Bunch.

Viitorul și investiția

În momentul de față, Andrei Diaconu și cei doi cofondatori au renunțat la munca de la firma lor de dezvoltare software. Au decis că e mai bine pentru produs. După experiența Drimm.in, au lăsat o echipă de management care dezvoltă pentru alți clienți și și-au dat un deadline pentru Bunch.

Am decis să luăm măsuri radicale. Am pornit firma de software ca un safety net pentru a dezvolta alte produse, dar între timp lucrurile au degenerat și ne-am concentrat doar pe ea

Estimează că au investit până la 35.000 de euro în Bunch, mai ales pentru a susține echipa de dezvoltare. Au economisit anul trecut 40.000 de euro, iar în 2016 și-au dat termen până în octombrie. Dacă atunci Bunch nu va reuși să își rezerve câteva evenimente de toamnă și nu va fi profitabil, vor închide startup-ul.

„Am decis să luăm măsuri radicale. Am pornit firma de software ca un safety net pentru a dezvolta alte produse, dar între timp lucrurile au degenerat și ne-am concentrat doar pe ea“, povestește Diaconu.