Leapșa Antreprenorilor
Interviul este publicat în secțiunea „Antreprenori” de pe start-up.ro, susținută de ING Bank, partener de dezvoltare pentru afacerile din România.
Într-un context dinamic și încă incert, ING sprijină business-urile locale prin banking online și simplu. Banca le oferă antreprenorilor curajoși soluții de finanțare personalizate pentru a-și transforma viziunea în realitate.
Recomandă și tu pe cineva
DC Web Design e un business care a luat naștere pe măsură ce Daniel s-a dezvoltat profesional. Era angajat, făcea site-uri pentru compania pentru care lucra și după ce a văzut cererea, a decis să o ia pe cont propriu.
„Am avut mereu pasiunea pentru site-uri web de la 15-16 ani când am făcut primul site, prin 2002. Să realizezi asta era wow pe vremea aceea. Nu am știut atunci că asta va deveni cariera mea, dar a fost o pasiune de copil”, spune Daniel Chiriceanu.
De la pasiune, Daniel a realizat și un business, pe o piață ultracompetitivă în România, aici unde zona de outsourcing s-a dezvoltat cu rapiditate, influențată și de capacitatea tehnică nativă a programatorilor de la noi. Cu toate acestea, e o industrie grea, cu nume mari și mici, dar și cu standarde care de multe ori, spune Daniel, nu sunt respectate.
Creștere până când spui stop
DC Web Design putea fi un business mai mare, fără îndoială. Dar Daniel Chiriceanu are o strategie pe care nu o auzi foarte des la antreprenorii din românii. A spus stop la un moment dat, nu și-a mai dorit să crească. Astfel, compania a ajuns la 200.000 de euro cifră de afaceri și Daniel nu vrea să mai crească.
„Multe afaceri au obiectivul să crească, să vină cu o creștere exponențială. Eu mi-am dorit să găsesc un echilibru între viața personală și cea profesională. Mi-am dat seama că sunt limitat în a gestiona totul în jurul meu fără ca acest lucru să-mi afecteze și partea cealalată a vieții. De atunci, de vreo 5 ani, suntem pe o linie constantă care ne asigură un confort profesional”, spune Daniel.
Astfel, DC Web Design înseamnă pe lângă cifra de afaceri și o echipă de 10 oameni, inclusiv colaboratori.
Dar nu a fost mereu așa. Daniel și-a dorit scalare, dar consideră că a fost o greșeală. „Începutul a fost dur, mi-am neglijat viața personală, am lucrat mult. Am simțit totul pe pielea mea și am tras linie. Am decis că unde suntem de 5 ani este exact locul unde există un echilibru”, spune fondatorul companiei. Pe lângă satisfacția sa și a echipei, acest lucru le permite și să ofere servicii de calitate clienților.
Pe parcursul anilor compania s-a schimbat prin optimizarea proceselor și a uneltelor pe care le folosesc astăzi, unelte ce lipseau la începutul companiei. Însă Daniel, chiar dacă e și în poziția de coordonator, nu a renunțat la a se implica în proiecte. Spune că nu face micromanagement, dar se implică în proiecte grele sau care îl atrag, chiar dacă asta înseamnă să redevină programator, să nu fie doar manager.
Un domeniu care funcționează bine
În IT e greu să nu-ți găsești clienți, deși mediul a devenit din ce în ce mai competitiv. DC Web Design are campanii de promovare de 1-2 luni, după care se concentrează pe implementarea proiectelor.
Deși menționează birocrația și schimbările fiscale ca provocări de business, Daniel spune că mediul IT este în continuare totuși privilegiat, mai ales că știe asta și din faptul că lucrează cu startup-uri cărora le dezvoltă site-ul și le dă sfaturi privind promovarea web.
„Greutățile vin din zona statului, pentru că nu oferă niciun ajutor, dar încasează foarte multe taxe și impozite care nu se revăd neapărat în mediul de lucru”, spune Daniel Chiriceanu.
De asemenea, Daniel e optimist în privința AI-ului despre care de multe ori apar articole cum că ar înlocui programatorii. Nu e săptămână să nu apară un studiu sau o opinie de acest fel.
„AI-ul e un tool important pe care trebuie să-l folosești. Nu e ceva de care să ne speriem. Dar de aici până la generarea fricii, cum că am rămâne fără joburi, e drum lung. Nu cred că un angajat care știe să folosească inteligent AI-ul la locul de muncă va rămâne fără un job”, spune Chiriceanu.
Ce nu se vede în spatele unei companii
Putem vedea un interviu precum cel cu Daniel, sau să intrăm pe site-ul DC Web Design pentru a vedea clienții firmei, ca să ne facem o idee despre ceea ce presupune un business. Dar în spatele oricărei afaceri sunt oameni cu provocările lor. Din acest motiv, în acest interviu îi întrebăm pe invitații noștri și despre ceea ce nu se vede într-o firmă.
„Nu se vede munca din spate, cultura agenției, procesele, proceduri de lucru. Nu e ușor din punct de vedere al managementului să fii competitiv în România. O demonstrează faptul că se deschid multe agenții web și la fel de multe se închid. Chiar dacă vorbim despre cultură și muncă, nimeni nu poate ști ce s-a întâmplat până am ajuns în punctul unde suntem astăzi”, explică Daniel Chiriceanu.
Leapșa Antreprenorilor
La finalul fiecărui episod din Leapșa Antreprenorilor de pe start-up.ro din 2025 cerem antreprenorilor de pe scaunul din studio să ne recomande persoane de încredere pe care să le chemăm la interviu, cu afaceri interesante. Iată recomandările lui Daniel Chiriceanu:
- Andrei Ciucă, fondatorul edevize.ro, o companie importantă în zona de construcții. A creat un soft pentru devize de construcții, absolut necesare companiilor.
- Adelina Staicu, Mindsherpa - o companie cu activitate în zona de robotică, RPA și automatizare
Interviul cu Daniel Chiriceanu este publicat în secțiunea „Antreprenori” de pe start-up.ro, susținută de ING Bank, partener de dezvoltare pentru afacerile din România.
Într-un context dinamic și încă incert, ING sprijină business-urile locale prin banking online și simplu. Banca le oferă antreprenorilor curajoși soluții de finanțare personalizate pentru a-și transforma viziunea în realitate.