Vorbitorii de limba ucraineană și rusă care vor să devină voluntari în proiect se pot înscrie accesând https://taras.g4d.ro/

Inițiativa aceasta este răspunsul nostru la invazia Rusiei în Ucraina și declanșarea crizei umanitare, fiind parte din mobilizarea societății civice din România ca răspuns prompt de sprijin pentru refugiații care au trecut granițele țării. Conform datelor din acest moment, peste 82.000 de refugiați au rămas pe o perioadă nedeterminată în țară, iar peste 3200 au solicitat azil în România.

Nevoile imediate ale celor care intră în România sunt legate de transport, cazare, produse alimentare/ îmbrăcăminte sau servicii medicale, iar asociațiile prezente la fața locului gestionează cu greu cazurile, mai ales în lipsa translatorilor. Call Center-ul de Solidaritate vine ca un răspuns adiacent ce își propune să medieze nevoile refugiaților pe termen mediu și lung, astfel încât să scaleze eforturile autorităților și asociaților implicate.

Cei care vor apela numărul 0377.300.300, începând cu 10 martie, au posibilitatea de a obține zilnic, între orele 8-22, informațiile de care au nevoie de la voluntari în română, engleză și ucraineană. Solicitările vor fi adresate spre soluționare către organizațiile dedicate și către instituțiile publice responsabile pentru probleme ca: Transport pe teritoriul României și internațional / Cazare pe teritoriul României / Servicii medicale gratuite de stat și private / Legislație și proceduri pentru obținerea documentelor, de angajare sau pentru a intra în sistemul educațional etc.

“Am încredere că putem colabora cu parteneri din societatea civilă și din instituțiile statului, astfel încât să putem corela și direcționa eficient oferta uriașă de sprijin către nevoia ucrainenilor, pentru că suntem conștienți că valul actual de empatie se va diminua iar oamenii aceștia vor avea nevoie de noi pe termen lung. Sunt bucuros că, la exact doi ani de la debutul inițiativei ”Cumpărături la ușa ta” prin care am oferit sprijin la începutul pandemiei de Covid-19, echipa noastră se mărește în fiecare zi și acum contăm și pe sprijinul unor voluntari ucraineni” – Marian Rădună, președinte Geeks for Democracy

”Impact {{Hub[47]}} Bucharest răspunde pozitiv pentru a doua oară în acest parteneriat și pune la dispoziția voluntarilor spațiul de lucru din locația de la Universitate. Expertiza Geeks for Democracy în urma proiectului de call center pentru sprijinul DSP în perioada pandemiei, precum și contextul refugiaților de la granițe, ne-au motivat să ne implicăm activ și să oferim suportul necesar. În plus, Impact Hub ca organizație globală cu peste 100 de hub-uri și reprezentanți atât în Ucraina, cât și în Moscova, și-a manifestat suportul pentru colaborare și soluții de sprijin pentru refugiați.”, spune Vlad Craioveanu – Managing Partner Impact Hub Bucharest

Call center-ul va funcționa zilnic între orele 8-22 și voluntarii vor lucra în schimburi din locația de la Impact {{Hub[47]}}, urmând ca pe viitor, în funcție de nevoi, să implice și voluntari remote (de la distanță) care pot oferi servicii de research, traducere, preluare informații etc.

Vorbitorii de limba ucraineană și rusă care vor să devină voluntari în proiect se pot înscrie aici: https://taras.g4d.ro/

Soluția de call center este pusă la dispoziție de ANYA, ce oferă un software complet pentru Contact Center cu capabilități omnichannel. Inițiativa este susținută și de Banca Transilvania care va pune la dispoziție o a doua locație pentru voluntarii implicați în proiect.

Se pun la dispoziție adresele de email callcenter@g4d.ro și help@impacthub.ro pentru companiile, asociațiile sau instituțiile care vor să susțină inițiativa Call Center de Solidaritate.