Carrefour România derulează un proiect de test în parteneriat cu start-up-ul AiSA (Artificial Intelligence Space Analytics), participant pe care l-a mentorat la ediția de anul trecut a programului Innovation Labs.
Soluția Customer Engagement Module, dezvoltată de AiSA și definită sub coordonarea specialiștilor Carrefour România, urmărește îmbunătățirea experienței din magazine a clienților și facilitarea interacțiunii cu angajații acestora, prin intermediul tehnologiei. Proiectul se va desfășura în hipermarketul Băneasa, București, pe o perioadă de două luni, începând cu luna aprilie.
Totodată, Carrefour România se implică și în a zecea ediție a Innovation Labs, al cărui partener național este de opt ani. Până acum, echipa Carrefour a mentorat echipe de la 17 universități din 8 orașe, care au propus soluții pentru industria de retail.
De exemplul, startup-ul Fullscreen Digital, mentorat de reprezentanții Carrefour România, a dezvoltat o soluție care ulterior a fost preluată de companie și folosită în construirea aplicației Carrefour.
Startup-ul creat de românii Ion Stoica și Matei Zaharia, Databricks, investiție la evaluare de 134 mld. $
Cum funcționează soluția AiSA
În ceea ce privește aplicarea soluției susținute la ediția de anul trecut a programului, Customer Engagement Module face parte din suita de retail a start-up-ului AiSA și vine ca răspuns la noua reformă digitală a pieței din ultimii ani, folosind automatizarea proceselor pentru îmbunătățirea fluxului operațional din magazinele fizice.
Soluția presupune ca angajații magazinului să poarte o brățară, care îi alertează prin semnale vibrante în momentul în care un client are nevoie de asistență în magazin, acesta din urmă solicitând suport printr-o tabletă amplasată la raft.
Soluția rulează pe terminale Android și are autonomie de peste 8 ore. Brățările vor fi purtate prin rotație de către personalul magazinului, fiind implicați aproximativ 20 de angajați în proiectul pilot, care vor deservi cinci zone din magazinul Carrefour Băneasa, unde există o nevoie ridicată de asistență la vânzare: electrocasnice mari și mici, audio-video, puericultură, zona de articole sezoniere și cea de vinuri.
Proiectul-pilot din magazinul Carrefour Băneasa demarează în luna aprilie pentru o perioadă de două luni. Astfel, în luna iunie se vor putea extrage primele concluzii pe baza rezultatelor obținute.
De la „puști geniali” la profesioniști în cybersecurity. Cum cresc viitorii specialiști din securitate cibernetică
Echipa AiSA este formată din 5 persoane, cu un background de specializare educațional la facultăți precum Universitatea Politehnică din București – Facultatea de Automatică și Calculatoare, Universitatea din Groningen – Artificial Intelligence, Universitatea din Birmingham – Business Management & Marketing. Formula actuală a echipei s-a consolidat în cadrul ediției din 2021 a programului de pre-accelerare destinat start-up-urilor tehnice, Innovation Labs.
Prin participarea la acest program de mentorat, echipa s-a extins și a avut acces la un ecosistem propice pentru validarea și testarea soluțiilor, având parte de colaborări cu parteneri ai programului, precum Carrefour România, care a identificat potențialul soluției Customer Engagement Module și a ajutat echipa să definitiveze soluția.
La încheierea programului, progresul făcut de AiSA a fost recompensat cu două premii în finala Demo Day: Premiul Votul Publicului ediției Innovation Labs 2021 și Premiul Start-up-ul cu cel mai mult potențial, oferit de Carrefour România.