”Casa Mea îți permite să iei credite ipotecare stând pe canapea”, a spus în cadrul unui eveniment de presă Ioan Iacob, managing partner în cadrul Qualitance, precizând faptul că până la lansarea acestui produs au fost necesare mii de iterații ale platformei.
”Am făcut un pariu cu tehnologia. Anul trecut vorbeam despre George, primul banking intelligent, un adevărat ecosistem. Pariul nostru este să nu ne uităm doar la procesele simple ci să construim ceva care să simplifice viața clienților. Așa că ne-am dorit ca dosarul de credit imobiliar, acel vraf de hârtii cu care vii la bancă, să se ducă în online și să se întâmple la un click”, a declarant Dana Dima, vicepreşedinte Retail & Private Banking BCR.
Dezvoltată de Banca Comercială Română, alături de Qualitance, Casa Mea este prima soluţie digitală pentru credite ipotecare care simplifică procesul de achiziţie a unei locuinţe.
Toate documentele pot fi încărcate online de client, direct în aplicaţie, de pe telefon sau calculator, ceea ce reduce durata întregului proces cu cel puţin 50%. În plus, pe măsură ce etapele necesare aprobării creditului sunt finalizate, clienții primesc un push notification pe telefon, fiind la curent constant cu stadiul dosarului de credit.
”Pentru mai mult de 80% din oameni, achiziția unei locuințe este cea mai mare decizie financiară pe care o vor lua în viața lor. Creditul ipotecar este în top 5 cele mai terifiante momente din viața unui om. Asta este provocarea pe care am ales să o abordăm alături de BCR. Am reușit să transformăm experiența creditului ipotecar, să o transformăm într-una ușoară”, a adăugat Ioan Iacob.
Clientul BCR este la curent, în permanenţă, cu stadiul în care se află procesul de achiziţie a casei sale, af|ă ce documente sunt necesare în fiecare etapă şi cum poate să le obţină, primeşte notificări privind stadiul dosarului şi poate discuta cu banca pe chat.
Aplicaţia a fost utilizată deja de peste 1.300 de clienţi BCR.
”Aplicaţia Casa Mea este cel mai curajos proiect de banking al momentului, care vine în sprijinul clienţilor ce aplică la un credit imobiliar. Ideea a pornit chiar de la discuţiile purtate cu acestia, înţelegând nevoile lor reale transparenţă, predictibilitate şi convenienţă în relaţia cu banca, atunci când decid să-şi achiziţioneze o locuinţă”, a mai spus Dana Demetrian.
Design thinking în dezvoltarea produselor băncii
Oficialul BCR a precizat faptul că de câțiva ani managementul băncii pe care o reprezintă a decis să nu mai construiască niciun fel de produs sau seriviciu fără a discuta cu clienții. ”Discuțiile au pornit de la acest concept de design thinking: ne-am văzut cu clienții pas cu pas și am discutat cu ei despre ce facem și dacă e de ajutor și cum să mergem mai departe. Nu am mai făcut focus grupuri, pentru că acolo ne ducem deja cu un produs făcut. Noi l-am construit alături de clienți”, a explicat Dana Dima.
Prin Casa Mea, orice client BCR are Ia dispoziţie, online, oriunde s-ar afla, un adevărat sistem de control al întregului proces de creditare, oferind permanent suport şi transparenţă.
”Avem companii mari, ca de exemplu Apple, Amazon, Google, care au redefinit experiența oamenilor. Asta ne-am dori și noi să facem prin crearea acestei aplicații”, a mai spus Ioan Iacob.
Cu ajutorul platformei digitale Casa Mea, achiziţia unei locuinţe se face rapid şi transparent deoarece:
- primeşti notificări pe măsură ce stadiul dosarului tău sau stadiul documentelor se modifică, respectiv ori de câte ori este necesară o nouă acţiune din partea ta;
- afli de la început care sunt documentele de care ai nevoie în flecare etapă, cum ar trebui să arate şi de unde Ie poţi obţine. Eşti în permanenţă la curent cu stadiul dosarului tău şi ştii cât mai durează până la transferarea banilor către vânzător,
- încarci simplu şi confortabil în aplicaţie toate documentele solicitate de către bancă încă din etapa de analiză preliminară,
- nu mai este nevoie să vii la bancă pentru fiecare document sau etapă în parte. În aplicaţie pot fi încărcate: antecontractul, actele de proprietate, opinia notarială, releveul, extrasul de carte funciară şi orice alte documente mai solicită punctual banca,
- colaborezi direct în aplicaţie cu celelalte părţi implicate în procesul de achiziţie, respectiv vânzătorul, notarul sau agentul imobiliar. Aceştia pot să încarce documentele solicitate de către bancă, iar aplicaţia trimite notificări clientului şi băncii la fiecare pas,
- salvezi astfel cel puţin 50% din timpul necesar întregului proces şi nu mai trebuie să vii la bancă.
Aplicaţia este disponibilă în App Store şi Google Play şi a fost deja utilizată de peste 1.300 de clienţi BCR. Peste 600 de persoane au folosit-o deja până la finalul întregului proces. Casa Mea poate fl accesată simplu şi sigur, folosind numele de utilizator şi parola aferente platformei inteligente de banking George.
”Am început prototipul în luna noiembrie 2018. La început de mai - iunie, am demarat popularizarea aplicației în toată țara. Ne-am dori ca clienții, notarii, să poate utiliza aplicația din propria dorință. Suntem în perioada de observare și vrem să îmbunătățim tot fluxul. Suntem încă limitați de zona legislativă care cere validarea documentelor, încă, în original”, a precizat Dana Dima.
”Ne-am dorit să facem o aplicație extrem de ușor de folosit chiar și de cei care nu sunt nativi digital”, a mai spus Ioan Iacob, precizând faptul că echipa Qualitance a lucrat la dezvoltarea acestei aplicații alături de BCR, fiind un produs destinat băncii. ”Cu siguranță vor exista și alți jucători care vor implementa acest gen de servicii”, a declarat cofondatorul Qualitance.
În ceea ce privește includerea dosarelor pentru programul Prima Casă în aplicația Casa Mea, oficialii BCR au declarat că vor aștepta să vadă cum decurg înscrierile și care vor fi noile prevederi ale programului pentru a luia o decizie în acest sens.