Astfel, 67% dintre românii care declară că intenționează să achiziționeze dispozitive de tipul Smart Home ar alege să le integreze în bucătărie (54%), dormitor (25%) și living (18%).
63% dintre români sunt dispuși să plătească până la 3000 de euro pentru electronice și electrocasnice smart
Potrivit studiului realizat de Reveal Marketing Research, cei mai mulți dintre respondenți sunt dispuși să investească în dispozitive smart și își doresc în special electrocasnice smart – cuptor, mașină de spălat, etc. (53%), electronice smart – prize smart, întrerupătoare smart, tv smart, etc. (50%) și sisteme smart – sisteme de supraveghere, automatizări smart, etc. (43%). Doar 38% dintre respondenți declară că ar investi în automatizarea unei uși – ușa să poată fi controlată cu ajutorul unei aplicații.
De asemenea, studiul Reveal Marketing Research mai arată că, în noua eră digitală, deciziile de cumpărare nu mai sunt influențate de criterii precum vârstă, venit, educație sau regiune geografică. Importante sunt acum siguranța și confortul (53%), iar eficiența energetică se află pe locul doi ca importanță, fiind menționată de către 4 din 10 respondenți. Toate acestea se traduc printr-o creștere a interesului față de produsele și serviciile digitale pe care, conform studiului realizat de Reveal Markeing Research, 21% dintre români și le doresc deja (57%).
Potrivit studiului, cei care declară că iși doresc să integreze dispozitive smart in propria locuință cred că folosirea unor astfel de dispozitive contribuie la un trai mai confortabil (56%). De asemenea, un trai smart mai înseamnă optimizarea spațiului de acasă și eliminarea surplusului (47%) precum și planificarea consumului și reducerea risipei alimentare (46%).
Totuși, patru din zece locuințe din România au deja integrate soluții smart
Circa 42% dintre locuințele din România au deja integrate dispozitive inteligente, potrivit studiului Reveal Marketing Research. Conform datelor, sufrageria este primul loc în care respondenții declară că au integrat deja dispozitive smart (52%). Topul este completat de bucătărie (25%) și dormitor (28%).