Potrivit acestui studiu, 52% dintre consumatorii digitali români folosesc trei sau mai multe device-uri pentru a se conecta la internet.
Totodată, 27% dintre români folosesc funcția de căutare vocală, iar numărul posesorilor de Smart TV este egal cu cel al românilor care dețin o tabletă.
Mai mult decât atât, aproape o treime dintre românii chestionați în cadrul studiului (28%) au declarat că au folosit telefonul mobil pentru a scana un cod QR și 30% au spus că au cumpărat un produs sau un serviciu cu ajutorul mobilului.
Studiul GlobalWebIndex dezvăluie totodată că industria de gaming este foarte atractivă pentru consumatorii conectați din România și că există un interes crescut pentru e-sports.
Astfel, 50% dintre consumatorii români sunt interesați de gaming, 54% folosesc aplicații dedicate iar 17% dintre români au o consolă de gaming. În top trei jocuri favorite se înscriu: FIFA, Need for Speed și Mario iar o cincime dintre românii conectați la internet declară că au vizionat o competiție de e-sport online.
Cea de-a 10-a ediție a studiului GlobalWebIndex a intervievat peste 110.000 de persoane din mai mult de 40 de țări și pentru prima dată include date și despre consumatorii digitali români.