Smart Future a fost un eveniment online organizat de start-up.ro, cu sprijinul ARGGO Consulting, Telekom și Raiffeisen Bank, în care am încercat să aducem în prezent viitorul și avansul tehnologiei. Cu ajutorul specialiștilor am explicat concepte ce pot părea abstracte sau dificile și ne-am uitat la România de peste câțiva ani.

În primul panel „Digitalizarea afacerilor și a statului” am discutat cu Alexandru Radu (Arggo Consulting), Ioan Iacob (FlowX.ai) și Ștefan Vrabie (Aggranda) despre modul în care tehnologiile low code, no code și RPA pot îmbunătăți procesele de business și viața companiilor.

În al doilea panel, „Agricultura Viitorului”, s-a pus pe tapet viitorul agriculturii și alimentației, în panelul 3 s-a dezbătut tematica sustenabilității în business, iar în panelul 4 am discutat despre educație pentru joburile viitorului.

Urmărește evenimentul complet pe platforma IC Events dacă nu l-ai urmărit live.

„Fundamental, RPA ca tehnologie nu s-a schimbat în ultimii ani. A rămas un autopilot pentru o stație de lucru.S-au dezvoltat unelte pentru celelalte etape ale unei implementări de RPA”, consideră Ștefan Vrabie.

Trecerea spre RPA vine natural

Trecerea spre RPA a venit natural, spune și Alexandru Radu de la Arggo Consulting, companie de consultanță în implementarea acestor tehnologii, dar și care dezvoltă produse proporii, cum ar fi TimeQode.

„A venit natural odată cu proiectele pe care le-am făcut cu ajutorul platformei TimeQode. Acum TimeQode poate să dea click-uri în site-uri externe și să preia de acolo date automat, lucru pe care l-ar fi făcut un om”, explică Alexandru Radu.

„Roboții software alături de toată revoluția tehnologică ar putea ajunge să ne ia joburile. Există această frică. Dar digitalizarea ne eficientizează această activitate. Ne salvează 6 ore/zi. Poți să investești timpul în management sau strategie, sau poți să previi burnout”, a spus Alexandru Radu de la Arggo Consulting.

RPA poate acoperi toate companiile în funcție de dimensiune

„Sunt companii mari, foarte mari, enterprise, mici. Noi trebuie să acoperim tot spectrul. Companiile foarte mari vin cu niște procese de business bine puse la punct. Ele vin la noi și putem adresa direct obiectivele și putem veni cu soluții concrete”, explică reprezentantul Arggo Consulting.

„Soluția standard se poate implementa direct. Dar sunt și soluții custom. Trebuie o fază inițială de discovery ca toată lumea să înțeleagă, apoi analiza de business, care trebuie prioritizată”, a mai spus acesta.

„Este o nevoie uriașă ca să construim noi lucruri în digital. Azi suntem în punctul în care digital și software sunt o componentă importantă. Nevoia de a construi software este încă neacoperită. În SUA sunt 1,6 milioane de joburi neacoperite în software. Sunt 60.000 de absolvenți pe an și nu pot acoperi nevoia. De aceea au apărut platformele no-code”, consideră și Ioan Iacob vorbind despre impactul no code și RPA.