Verificarea motorului

Desigur că nu toți oamenii au cunoștințele mecanice necesare astfel încât să poată recunoaște cu exactitate o problemă. Totuși, există multe indicii care pot spune ceva concret despre starea unui motor, chiar și în urma unei simple verificări vizuale. Motorul este inima mașinii, iar problemele la motor pot atrage cele mai costisitoare reparații.

Scurgeri

Scurgerile de fluide sunt ușor de recunoscut și reprezintă un prim indicator asupra faptului că o mașină nu a fost întreținută corespunzător. Când vedeți o mașină rulată, verificați pe dedesubt dacă există semne de scurgere de ulei.

Deschideți capota și verificați în jurul motorului pentru alte scurgeri. Pe lângă scurgerile de ulei pot exista scurgeri de antigel sau scurgeri de lichid de servo direcție dacă mașină este echipată cu un sistem hidraulic. În plus, nu uitați să verificați dacă există scurgeri la sistemul de frânare, deoarece pericolul la care vă puteți supune atât pe dumneavoastră cât și pe cei din jur, este extrem de mare.

Dacă vedeți vreuna din aceste scurgeri, aveți opțiunea cea mai sigură de a spune pas la respectivul autoturism și de a cerceta în continuare piața, ori aveți opțiunea de a negocia mai mult prețul cu condiția de a remedia problema cât mai repede după achiziție.

Starea uleiului și a antigelului

Verificarea nivelului uleiului și stării acestuia este obligatorie înainte de a cumpăra o mașină. Acest lucru îl puteți face scoțând joja, indicând astfel nivelul, având posibilitatea de a verifica tactil starea uleiului care trebuie să aibă o textura cât mai fina, fară impurități. Împreună cu verificarea uleiului, este esențial să deschideți capacul de la vasul de expansiunie. Dacă există defecțiuni la motor precum o garnitură de chiuloasa distrusă, uleiul se va amesteca cu antigelul atât în motor cât și în vasul de expansiune (unde este cel mai ușor de observat). În acest caz, se poate ajunge în situația în care motorul să fie complet distrus, iar costurile cu reparațiile pot depăși inclusiv valoarea autoturismului.

Fum pe sistemul de evacuare

Porniți motorul și mergeți spre spatele mașinii. Urmăriți timp de câteva minute dacă evacuarea scoate fum, turati motorul atât pe loc cât și în mers, iar dacă observăm fum, înseamnă că ceva nu funcționează corespunzător.

Fumul albastru înseamnă că motorul arde ulei. Asta înseamnă că uleiul intră cumva în cilindri și este ars împreună cu combustibilul. Putem să discutăm despre necesitatea unei segmentari, operațiune care este destul de dificilă, implică timp pierdut și costuri destul de mari. În plus, puteți rămâne fără ulei în motor dacă nu îl verificați constant sau dacă nu aveți un senzor care să vă avertizeze, caz în care se poate ajunge inclusiv la griparea motorului.

Fumul alb poate fi mai greu de observat, în special dacă ne aflăm în plin sezon rece, deoarece este ușor confundat cu aburul. Totuși, dacă este evident fumul alb, poate indica o defecțiune a garniturii de chiuloasa, dar de data aceasta vă fi lichidul de răcire care intră în cilindri și va fi ars cu combustibilul. Aceasta este o problemă care necesită remediere cât mai urgent, astfel încât să nu se ajungă la distrugerea motorului.

Fumul negru este de obicei cauzat de motorul care arde prea mult combustibil. De obicei, este mai ușor de remediat decât în cazul în care observăm bun albastru sau negru, dar se poate datora unui număr de componente, așa că poate fi mai greu de identificat cauza.

Verificarea cutiei de viteze și a ambreiajului

Un joc în cutia de viteze este ușor de observat. De asemenea, faptul că schimbătorul este greu de acționat și intră greu în treaptă, cu siguranță este un considerent la care trebuie să vă gândiți. Poate să fie vorba doar despre un ulei de cutie vechi, dar problemele pot fi mult mai mari. În general, reparațiile la cutiile de viteze cu probleme sunt extrem de costisitoare și puteți să ieșiți mai avantajos dacă veți cumpăra o cutie din dezmembrări. În ceea ce privește ambreiajul, simptomă principală, ușor de testat, este acel patinat specific la plecarea de pe loc. Puteți testa starea ambreiajului din acest punct de vedere, introducând mașina în viteză, trăgând frâna de mână și pur și simplu începeți să demarați. Dacă mașină se tureaza în gol, atunci cu siguranță kit-ul de ambreiaj trebuie înlocuit.

Acestea sunt câteva dintre cele mai importante lucruri pe care trebuie să le aveți în vedere atunci când urmează să achiziționați o mașină second hand, în special daca este de la un vânzător privat. În cazul în care doriți să achiziționați de la dealeri autorizați, în majoritatea cazurilor discutăm despre mașini atent verificate și care sunt disponibile la prețuri corecte. În plus, apelând la dealeri specializați în domeniu, puteți solicita după caz, inclusiv servicii de mașini comandă care sunt aduse din străinătate și nu numai. Cu alte cuvinte, apelând la astfel de servicii puteți solicita aducerea unei anumite mașini pe care ați văzut-o pe internet de exemplu, ori a unei mașini pe care ați găsit-o chiar împreună cu dealerul. Un avantaj important în cazul acestor servicii, constă în faptul că dealerul vă verifica pentru dumneavoastră mașină și poate obține cel mai bun preț pe aceasta.

Un autoturism cu defecțiuni precum cele enumerate anterior, nu înseamnă că este un autoturism care trebuie trimis din prima la fier vechi. Discutăm despre defecțiuni care se pot remedia, iar achiziționarea unei astfel de mașini este recomandată cu condiția de a fi vândută la prețul corect, fiind necesară transparență din partea vânzătorului astfel încât cumpărătorul să știe ce are ulterior de făcut astfel încât să poată circula în deplină siguranță și să se poată baza pe mașină.

Sursa foto: pexels.com