Compania Randstad România, filială a Grupului Randstad, lider mondial în servicii de recrutare, lansează în premieră pentru țara noastră studiul și topul Randstad Employer Branding 2019. Un reper în cele 32 de țări în care este efectuat anual, studiul reprezintă rezultatul unei cercetări independente, realizată încă din 2000.

În topul celor mai dezirabili angajatori din România, compania Huawei se situează pe locul I, IBM, pe locul al II-lea, iar Ford pe locul al III-lea. Cei mai dezirabili angajatori în funcție de industrii sunt ING Bank (industria financiar – bancară), Coca-Cola (FMCG), Valeo (producție industrială), OMV (petrol și gaze), Orange (telecomunicații), CGS (servicii), Kaufland (retail), Ford (automotive), Huawei (IT).

Potrivit studiului, există trei elemente cheie ce determină valoarea unei companii ca angajator:

  • sănătatea financiară
  • utilizarea tehnologiilor de ultimă oră
  • reputația.

Industriile care au cele mai bune calificative în țara noastră în ce privește aceste trei criterii sunt: IT, servicii, FMCG, automotive, industria financiar-bancară, telecom, industrie – producție, petrol și gaze, resurse umane și retail.

Studiul relevă aspectele cele mai importante pentru români, în ceea ce privește decizia de angajare:

  • evoluția în carieră – 50%
  • atmosferă de lucru plăcută – 57%
  • salariu și beneficii atrăgătoare – 70%
  • siguranța locului de muncă – 54%
  • echilibrul viață profesională - viață personală – 44%

Referitor la primele trei atribute, angajații consideră că acestea nu sunt suficient de bine reprezentate în organizațiile din România. Principalele motive pentru care angajații români părăsesc un loc de muncă sunt pachetul de compensații prea mic (57%), oportunități de carieră limitate (45%), lipsa recunoașterii / a recompenselor (38%), aspecte legate de echilibrul viață profesională – viață personală (24%) și lipsa de stabilitate financiară a companiei (23%).

Legat de așteptările angajaților în funcție de profilul generației de care aparțin, 33% din cei din generația Z (cu vârsta cuprinsă între 18 – 24 de ani) - un procent mai ridicat comparativ cu alte categorii de vârstă – își doresc de la angajatorul lor training de calitate, 46% din reprezentanții generației X (35 – 54 de ani) își doresc cel mai mult echilibrul work-life, peste jumătate din millennials (25 – 34 de ani) – oportunități de carieră iar 40% din boomers (55 – 64 de ani) – sănătate financiară.

Atunci când caută un loc de muncă, românii apelează la relații / recomandări personale, agenții de recrutare, Google, site-ul de carieră al companiei și târguri de joburi.

Companiile cu reputație proastă plătesc cu 10% mai mult per angajare

Companiile cu un brand pozitiv primesc de două ori mai multe aplicații decât acelea cu un brand negativ și au mai puține cheltuieli cu angajații lor.

50% dintre candidați spun că nu ar lucra pentru o companie cu o reputație proastă, chiar dacă acest lucru le-ar aduce o creștere salarială. 96% sunt de acord că alinierea valorilor personale la cultura companiei este un factor-cheie pentru a fi mulțumiți la locul de muncă.

80% dintre cei care conduc echipe sunt de acord că un brand puternic de angajator are un impact semnificativ asupra șanselor lor de a angaja talente.

Deoarece oamenii lucrează pentru culturi, nu pentru companii, percepția lor despre o organizație ca angajator este de o importanță capitală. Atât recrutorii cât și candidații menționează cultura companiei ca fiind unul dintre factorii determinanți în alegerea angajatorului. De asemenea, este important ca aceasta să fie una transparentă: candidații se documentează în mod activ despre cultura companiilor, pentru a înțelege dacă li se potrivește.

Dacă aceștia citesc pe forumurile de specialitate despre experiențe pozitive ale angajaților și candidaților, se simt mai încrezători în a-și prezenta CV-ul și în a face o schimbare profesională.

Organizațiile care investesc în experiența candidatului îmbunătățesc calitatea angajărilor cu 70%. 62% dintre angajați caută despre companii în social media înainte de a aplica pentru un post în cadrul acestora.

Companiile cu reputație proastă plătesc cu 10% mai mult per angajare iar cele care au implementată o strategie de implicare a angajaților se bucură de o probabilitate cu 67% mai mare de a-și îmbunătăți cifra de afaceri, de la un an la altul.

Este mult mai probabil ca angajații care consideră că există o aliniere puternică între ceea ce declară angajatorul despre el și experiența lor de lucru acolo să-l recomande pe acesta ca fiind un loc de muncă dezirabil.