În acest sens, cererea pentru servicii de email marketing a crescut cu 15% în prima jumătate din an, creștere generată de serviciile și volumele solicitate de aceeași bază de clienți, potrivit datelor White Image, cea mai mare companie de servicii de email marketing din România. Ca urmare a acestei creșteri și a faptului că White Image a devenit parte din grupul de origine franceză Mediapost Hit Mail, compania vizează extinderea internațională.
Astfel, pentru majoritatea companiilor email marketingul este cel mai eficient canal în menținerea unei relații apropiate cu clienții lor și în promovarea produselor sau a serviciilor, având cel mai mare ROI (return on investment), în medie 36 dolari pentru fiecare dolar cheltuit. Cel mai mare ROI este înregistrat în domeniile software și tehnologie (40:1) Marketing, PR și agenție de publicitate (42:1), retail, comerț electronic și bunuri sau servicii de larg consum (45:1), Media, publicații, evenimente, sport și divertisment (45:1), Călătorii, turism și ospitalitate (53:1).
“Prin scăderea eficienței rezultatelor din Google Ads și Facebook Ads și datorită anunțului Google de a renunța la cookie-urile third party în 2024, companiile investesc tot mai mult în canalele de comunicare care le permit un control mai mare asupra datelor proprii și asupra rezultatelor, în special în comunicarea prin email, cu un buget care pentru unele companii poate ajunge la o medie de 3.000 de euro lunar. În acest context a crescut importanța colectării de first data party care sunt direct utilizabile in email marketing. În plus, focusul emailului nu mai este doar pe vânzări, ci a devenit un instrument foarte necesar în zona de suport after sales, de susținere a tuturor proceselor de business și de comunicare cu clienții atunci când aceștia au nevoie de mai multe informații în relația cu compania sau produsele achiziționate. Este canalul de comunicare cel mai potrivit pentru a gestiona un volum suficient de mare de informații pentru a clarifica multe situații, un canal care permite combinarea informațiilor din orice sistem informatic care să permită o comunicare relevantă în relația cu o persoană”, declară Andrei Georgescu, co-fondator White Image.
În ultima perioadă, în special datorită integrării datelor relevante despre client, emailul permite o comunicare mult mai relevanță prin faptul că reunește date din sisteme precum cel de livrări, de garanții, date integrate din produse – conectate prin Internet of Things – care țîn de modalitate in care un utlizator utilizează sau interacționează cu un produs, date din call center. De exemplu, emailul poate deveni un canal de alertare atunci când nu produsul achiziționat nu este folosit corect.
“Comunicarea after sales are un rol foarte importat în construirea unei relații de încredere cu clientul mai ales în cazul produselor mai complexe, și nu numai, unde clientul se bucură dacă primește informații despre folosirea corectă a unui produs sau serviciu în interesul lui sau o descriere a unor funcții, avantaje ale unui produs sau serviciu. Prezentările de produse after sales au un beneficiu atât în reducerea ratelor de retur, cât și pentru folosirea mai eficientă a produselor, fie că vobim de diverse scule sau echipamente sportive sau descrierea modalităților în care pot fi obținute diverse beneficia directe în serviciile financiar bancare”, explică Grațiela Lupu, co-fondator White Image.
În funcție de domeniul de activitate, rată de conversie poate varia între 1,5% și 5% pentru comunicările constante și poate fi mai mare în comunicările automatizate cum ar fi programele de coș abandon, de welcome, de browse abandon etc, între 2,5% la 5-6%.
Recomandări White Image pentru campanii de email marketing eficiente
- Este foarte important existența unui program de welcome pentru clienții noi care să ajute la întărirea convingerii că au făcut deciza corectă, în care să se prezinte serviciile after sale oferite de companie, serviciile de garnantie etc
- Este foarte important să existe o astfel de comunicare și pentru cei care sunt în faza unor achiziții repetate pentru ale reamintii avantajele comapniei și a le întări convinderea că sunt în locul potrivit
- Este foarte important existența unui process de evaluare, gen NPS a achiziției, a produselor/serviciilor dar și a procesului în sine, astfel de evaluări de multe ori scot la iveală lucruri neremarcate de companii și în plus crează și oportunitatea unui process de comunicare în ambele direcții.
- Dacă este vorba de servicii sau de produse conectate ar fi utilă o cumunicare în care să se puncteze serviciile nefolisite încă de client care i-ar putea aduce beneficia și puctarea modalității de folosire, dacă este vorba de produse conectate se poate comunica o evaluare a modului în care a fost produsul folosit până în prezent, tipsuri de îmbunătățire a folosirii, statistici legate de utilizare a acestuia.
Toate comunicările after sales au că scop principal simplificarea interacțiunii dintre companie și client și ar trebui să permită comunicare bidirecțională - în cazul în care clientul răspunde unui email, acest mail trebuie să ajungă la un specialist din cadrul companiei care să preia sesizarea și să intervină pe partea de support, astfel încât să se creeze o legătură de încredere pentru că orice problema să poate fi rezolvată.
Fondată în 2003, White Image, parte din grupul Mediapost Hit Mail, detinut de posta Franceza, este prima companie de email marketing din România, creând practic o piață nouă la nivel local. White Image este cea mai premiată companie de pe piața românească de email marketing, acumulând 6 premii internaţionale la Marketing Sherpa Award, în SUA, cea mai prestigioasă competiție de email marketing din lume. White Image a încheiat 2022 cu o cifră de afaceri de 1,3 milioane euro, având o echipă de 18 specialiști în marketing și sute de clienți din România, Europa și Asia, din domeniile auto, banking, travel, retail, ecommerce, pharma și altele.