Lectură de 1 min

ChatGPT lansează funcția de căutare, intensificând competiția cu Google

Abonează-te pe  
OpenAI a lansat o nouă funcție de căutare în cadrul ChatGPT, popularul său chatbot, făcând un pas important în competiția cu motoare de căutare precum Google, Microsoft Bing și Perplexity.
ChatGPT lansează funcția de căutare, intensificând competiția cu Google

Abonează-te pe YouTube

Fii primul care vede review-urile și cele mai interesante noutăți din domeniul tehnologiei și inovației.

Vezi în avanpremieră

Noua funcție de căutare oferă rezultate în timp real pentru scoruri sportive, cotații bursiere, știri, vremea și multe altele, fiind alimentată de căutări web în timp real și parteneriate cu furnizori de știri și date. Compania a început testarea beta a motorului de căutare, numit SearchGPT, în iulie.

Sam Altman, CEO-ul OpenAI, a declarat pe platforma X că această funcție de căutare este „caracteristica sa preferată” lansată în ChatGPT de la debutul chatbot-ului. „Consider că este o modalitate mult mai rapidă și mai ușoară de a obține informațiile pe care le caut,” a spus Altman în cadrul unei sesiuni AMA (Ask me Anything) pe Reddit.

Lansarea ar putea avea implicații semnificative pentru Google ca motor dominant de căutare. De la lansarea ChatGPT în noiembrie 2022, investitorii Alphabet au fost îngrijorați că OpenAI ar putea prelua o parte din cota de piață a Google, oferind consumatorilor noi modalități de a căuta informații online.

Noua funcție permite utilizatorilor să „caute într-un mod mai natural și intuitiv” și să pună întrebări suplimentare „ca într-o conversație normală”. Sistemul este bazat pe GPT-4o, cel mai puternic model AI al OpenAI până în prezent.

ChatGPT va include acum link-uri către surse precum articole sau postări pe blog, accesibile prin butonul „Surse” de sub răspuns. OpenAI a colaborat cu parteneri de știri importanți, inclusiv Associated Press, Reuters, Financial Times și multe alte publicații de renume.

Funcția este disponibilă începând de joi pentru utilizatorii ChatGPT Plus și Team, precum și pentru membrii listei de așteptare SearchGPT. Utilizatorii ChatGPT Enterprise și Edu vor primi acces în următoarele săptămâni, iar versiunea gratuită va beneficia de această funcție "în lunile următoare".

OpenAI, evaluată recent la 157 miliarde de dolari, se așteaptă la pierderi de aproximativ 5 miliarde de dolari la venituri de 3,7 miliarde de dolari în acest an, conform unor surse familiate cu situația.

Abonează-te pe  

Citeste mai departe:
mai multe despre:

Pe aceeasi tema: