Flaviu Sîmihăian a fondat iMedicare, un software pentru farmaciile din Statele Unite. Povestea sa începe cu un eșec. O ștampilă roșie i-a pus șase litere pe pașaport: „Denied“. Nu a primit viza de Statele Unite. Cum a reușit însă să ajungă la 40.000 de clienți?
Softul conceput de Sîmihăian îi ajută pe pacienţii farmaciilor americane să găsească planul cel mai bun de asigurare pentru medicamentele lor, iar pe farmacişti să ofere cel mai bun serviciu pacienţilor, aflăm de pe Business Magazin. Flaviu a ajuns prima oară în Statele Unite cu ajutorul talentului său pentru tenis. La 12 era în primii cinci jucători de tenis din România. După ce a ajuns în Statele Unite, familia la care era cazat s-a oferit să-l găzduiască pe termen lung, așa că Flaviu a crescut în cultura americană. Cu toate acestea este foarte prezent în lumea antreprenorială din România și încearcă să ajute și să investească pe cât posibil.
Pe scena Techsylvania, Flaviu a vorbit despre cum să vinzi un produs. El a vorbit din experiența lui personală. Până la urmă a primit viza de Statele Unite, dar acel moment când i-a fost refuzată intrarea i-a arătat cât de important este să vinzi bine.
Cum să îți vinzi produsul?
Flaviu Sîmihăian a dat mai multe exemple despre cum și-a vândut produsul său pentru farmacii.
1. Nu ai nevoie de un produs pentru a vinde. La început aveam o prezentare Power Point care replica funcționalitățile aplicației. Nu ai nevoie de un produs integral ca să începi să vinzi.
2. Nu vorbi despre caracteristicile produsului. Puțină lume e interesată cu adevărat de lucruri tehnice.
3. Pune întrebări complexe și corecte, nu întrebări cu răspuns închis, de tip da sau nu. Ar trebui să asculți 80% din timp și să vorbești doar 20% din timp.
4. Primește bani rapid.
„Ne-am dus la prima farmacie și tipul de acolo era foarte încântat. Mergem acasă, construim câteva lucruri special pentru el. Îl sunăm. Nu răspunde. Nu a mai răspuns niciodată. Nici astăzi farmacia lui nu e client iMedicare. La a doua farmacie i-am întrebat dacă vor să cumpere softul nostru imediat. Nu au vrut. La a treia farmacie le-am propus să semnăm un contract și le-am zis că vom construi anumite feature-uri pentru ei și că vrem 1.000 de dolari. Au zis da. Am vorbit mai mult și am aflat că părinții și bunicii tipului erau tot farmaciști. La final eram prieteni“, a povestit Flaviu.
„Oamenii cumpără emoțional. Amintește-ți să ceri bani și ține minte că emoția e ceea ce te plătește“, a mai spus CEO-ul iMedicare.
5. Fii agresiv. E ok. Nu ceda, ambiția este cheia. În filmul „Wolf of Wall Street“ există o vorbă „They either buy or they die“. Fii persistent. Am sunat două săptămâni pe cineva în fiecare zi până mi-a răspuns. Trimite o invitație de calendar pe email-ul omului, iar apoi sună-l și spune-i că aveți o întâlnire. Folosește o aplicație prin care poți urmări dacă au deschis mail-ul, cum ar fi Yesware. Dacă folosești Rapportive pentru mail, LinkedIn și Jigsaw (Salesforce) poți face rost de contactul oricui.