Află opiniile specialiștilor din comunitatea start-up.ro
Textele publicate în categoria Subiectiv sunt responsabilitatea autorilor, fiind opinii asumate de aceștia. Dacă vrei să afli mai multe opinii ale specialiștilor, urmărește categoria Subiectiv.
Urmărește specialiștii!
200 Seconds of Fame este o competiție de pitching în fața investitorilor la evenimentul ICEEfest, susținută de start-up.ro. Ai timp până pe 31 mai să trimiți prezentarea ta pe [email protected]. Am scris cinci motive pentru care ar trebui să o faci.
200 Seconds of Fame are un format care se aseamănă cu un adevărat X Factor al startup-urilor. Ai la dispoziție 200 de secunde să povestești ce face compania ta și ce problemă vrei să rezolvi. Prezentările vor avea loc în limba engleză.
Trimite prezentarea ta de o pagină pe adresa de mail [email protected], spune-ne cine sunt fondatorii. ICEEfest începe pe 9 iunie și are loc timp de două zile.
1. Românii nu știu să-și spună povestea. Nu este o generalizare, ci o realitate. Conform studiilor, est-europenii sunt printre cei mai slabi storytelleri din lume, pe primul loc fiind americanii. Ca să ai succes cu startup-ul tău nu trebuie doar să ai un produs care tehnic este foarte bun, deoarece acest lucru poate fi făcut de multă lume. În schimb, trebuie să știi să-l povestești posibililor parteneri de afaceri și investitorilor. Cu cât ai mai multă experiență de pitching pe o scenă, în fața unor oameni care sunt dispuși să te asculte, cu atât mai bine vei ști să vinzi. Și chiar dacă te temi și ai emoții, o primă experiență e mereu binevenită.
2. Ai ocazia să întâlnești investitori din Europa. Ca să lansezi un produs de succes gândește-te să ai o piață cât mai mare, mai globală. Feedback-ul de la investitorii străini poate fi diferit de cel al românilor. În plus, nu ai șansa să discuți cu ei foarte des. Poți încerca să le dai un mail, dar șansele sunt mici. Îți faci legături și contacte care te pot ajuta pe viitor și poți cere ajutor când produsul tău se dezvoltă. Din juriu vor face parte Marius Ghenea (3TS Partners), Odysseas Ntotsikas (Founder TDG), Steffen Ehrhardt (Google), Niall Harbison (Lovin Dublin), Apostolos Apostolakis (Venture Friends) și Oldrich Bajer (Zoot).
3. Primești acces la prezentări, bilete VIP și poți să-ți iei și colegii. Astfel vei avea ocazia să interacționezi cu experți internaționali în zona digitală, vei afla mai multe despre marketing și promovare. Niciodată nu știi destul marketing. Unul dintre lipsurile noastre în Europa de Est e că nu știm atât de bine să ne promovăm, chiar dacă avem produse bune.
4. Doar 10 startup-uri vor fi selectate. De asemenea, ai șansa să se scrie despre tine și să afle lumea despre ceea ce faci. Dacă participi, sigur vom scrie despre tine pe start-up.ro.
5. Dacă vrei să-ți expui startup-ul și te înscrii la 200 Seconds of Fame, beneficiezi și de posibilitatea de a avea un stand în cadrul conferinței ICEEfest la care vor participa mii de oameni. Cu 600 de euro poți să discuți cu ei, să primești feedback și să faci adevărate cercetări pe audiență pentru a crește produsul mai bine. Ai nevoie să îți expui ideea pentru a ști ce trebuie schimbat. Una dintre greșelile startup-urilor e că păstrează ideea și când ies pe piață descoperă că publicul dorește altceva.