Am citit toți despre cazuri în care unii dintre clienții platformelor de ride-sharing active în țara noastră au avut probleme cu șoferii parteneri care i-au preluat. Cei de la Bolt vor să-și îmbunătățească serviciile și să primească feedback din partea utilizatorilor, așa că, au venit cu o serie de recomandări și vă încurajează să le scrieți dacă ați întâmpinat dificultăți.
Verificarea detaliilor mașinii
În momentul plasării comenzii în aplicaţie, utilizatorii primesc informații despre șoferul care vine să-i preia (nume, fotografie), culoarea, modelul automobilului și numărul de înmatriculare. La sosirea maşinii la punctul de preluare, ei trebuie să se asigure că aceasta este cea care a fost solicitată în aplicație.
Dacă autoturismul nu corespunde cu datele primite la confirmarea comenzii, pasagerii sunt sfătuiți să nu urce în mașină și să trimită un raport către companie, prin intermediul rubricii de asistență din aplicație sau, în cazul Bolt, la adresa de email: [email protected].
Plata cursei
Folosind aplicațiile de ride-hailing, pasagerii pot alege între plata numerar și cu cardul. În cazul curselor plătite cu cardul, este bine ca aceştia să verifice că există un sold disponibil pe cardul bancar introdus în aplicație. Dacă soldul este insuficient în momentul plăţii, se va reîncerca tranzacţia, până când se va încasa contravaloarea cursei. Pentru cursele cash, pasagerii sunt rugați să aibă la ei suficienți bani pentru plată.
În cazul utilizatorilor noi, a cardurilor noi, a cardurilor care nu au fost folosite de ceva timp, deși sunt deja în aplicație, și a celor care mai au două săptămâni până la expirare va fi percepută o taxă minimă de verificare a cardului, ce este rapid returnată pasagerilor.
De ținut minte că dacă o cursă Bolt este anulată după două minute de la plasare sau dacă șoferul anulează cursa după cinci minute de când a sosit la punctul de preluare, se va percepe o taxă de anulare care variază în funcție de oraș (de exemplu, în București taxa este de 10 lei).
Distribuie ETA
Utilizatorii pot trimite detaliile călătoriei în timp real prietenilor și membrilor familiei, cu ajutorul opțiunii ”Distribuie ETA” (Share my ETA - Estimated Time of Arrival), care apare în partea de jos a aplicației în timpul cursei.
Evaluarea cursei
Alte două metode simple prin care utilizatorii pot beneficia de curse mai sigure sunt prin evaluarea șoferului și prin trimiterea unui raport. Acesta poate fi trimis cu ușurință la finalul cursei. Astfel, companiile de ride-hailing își pot îmbunătăți constant serviciile în urma feedback-ului utilizatorilor.
La Bolt, ratingul scăzut este verificat individual: dacă în urma analizei se constată că este o problemă recurentă, Bolt contactează șoferii respectivi pentru a le oferi posibilități de îmbunătățire a ratingului. Dacă problema persistă, compania poate inclusiv decide să blocheze șoferii de pe platformă.
Preluarea în siguranță
Este recomandat utilizatorilor să rămână în interiorul clădirii sau într-o locație sigură până când șoferul va ajunge la ei, mai ales noaptea. Aplicațiile de ride-hailing anunță întotdeauna când soseşte șoferul, astfel încât utilizatorul să poată fi preluat în condiții de siguranță din punctul de pornire. De asemenea, pentru o preluare cât mai sigură, pasagerii sunt rugați să pună pin-ul pe hartă în aplicație într-un loc unde șoferii pot opri fără a încurca traficul.
Marea majoritate a șoferilor Bolt din România au un rating mediu foarte ridicat (4,9 din 5 stele posibile), ceea ce indică faptul că aproape toți utilizatorii au o experiență plăcută și sigură cu platforma de ride-hailing. Pentru a menține standardele de înaltă calitate, compania încurajează utilizatorii să ofere permanent feedback, fie direct în aplicație, fie prin e-mail la [email protected].