Care sunt cele 5 startup-ur românești care intră în programul Star Venture al BERD?
Cele 5 startup-uri românești care au fost selectate de juriul competiției, reprezentat din Ilinca Păun (Bravva Angels), Dan Mihăescu (GapMinder), Florin Vișa (EGV), Victoria Zinchuk (BERD) și Daniela Marin (BERD), dintr-un număr de 10 finaliști sunt:
- Aqurate - platformă SaaS care crește conversiile din eCommerce prin personalizare bazată pe Inteligenţă Artificială (AI)
- FieldOS - platforma de tip SaaS oferă soluții avansate pentru optimizarea operațiunilor companiilor ce au angajați care lucrează pe teren
- LENDOX - o companie din domeniul serviciilor financiare. A evoluat din iFactor și este un startup ce își propune să vină în sprijinul IMM-urilor care caută finanțări
- Sales Partner - startup românesc activ pe segmentul digitalizării și optimizării operațiunilor dealerilor auto
- Synaptiq.io - startup de medtech care vrea să eficientizeze procedurile de tratament al cancerului prin radioterapie
Companiile ce fac parte din cohorta Star Venture pot primi îndrumare profesională privind planificarea financiară și parteneriatele strategice, pot dezvolta strategii de marketing digital, pot implementa sisteme informatice pentru domenii cheie cum ar fi gestionarea relațiilor cu clienții și se pot pregăti pentru expansiunea internațională.
Star Venture – ce beneficii au companiile din program
În cadrul unui eveniment de pitching care a avut loc la începutul lunii aprilie, unde 10 startup-uri selectat și-au prezentat afacerile în fața juriului pentru etapa finală a programului, echipa BERD a invitat 3 alumni din 2022 ai programului Star Venture: Jobful, EasySales și Bright Spaces.
Cum i-a ajutat pe ei prezența în cadrul Star Venture? De exemplu, Mihai Cepoi, fondator Jobful, spune că în afară de beneficiile specifice, a fost o oportunitate de a face networking cu alte organizații, de a găsi inspirație și de a afla cum au ajuns la succes.
”A fost unul dintre cele mai importante lucruri pe care le-am luat din program”, spunea Mihai.
”Ne-a oferit mai multă claritate, să știm pe ce să ne concentrăm și cum. Am văzut ce poate oferi ecosistemul din Taiwan, am avut întâlniri cu parteneri de acolo, am descoperit o piață nouă pentru noi”, a spus la rândul său Ciprian Cazacu, cofondator EasySales.
Bogdan Nicoară, cofondator Bright Spaces, recunoaște faptul că la acel moment echipa sa avea nevoie ”de tot ajutorul pe care-l puteam primi”.
”Faptul că am avut o colaborare foarte bună cu voi, mă refer la modul în care am împărțit bugetul, sesiunile de ideație, cum să folosim banii pentru a face un salt. Ca startup trebuie să-ți dai seama cum să faci lucrurile rapid pentru a crește, sau ce să nu faci, și asta la fel de rapid. De fiecare dată când încercam să devenim mai buni la ceea ce făceam, ne venea în minte ceea ce am învățat la workshop-uri. Valoarea pe care o poți primi e egală cu energia pe care o pui ca să înveți. Nu se va întâmpla ceva peste noapte, dar mereu te vei întoarce la ceea ce ai învățat participând la acceleratoare”, spune Bogdan, îndemnând fondatorii să nu rateze oportunitățile pe care le oferă programele de accelerare.
Ciprian Cazacu, confodatorul EasySales, a menționat și faptul că participarea în cadrul acestui program și expunerea la piețe diverse i-a ajutat să-și dezvolte aplicațiile pe web și mobile, o nevoie pe care nici nu o identificaseră inițial.
”Pentru noi a fost prima întâlnire cu piața asiatică. Ce am descoperit a fost peste așteptările noastre. Mediul de business a fost diferit față de ceea ce ne-am imaginat. Am avut întâlniri cu potențiali clienți și parteneri. Apoi ne-am și tradus aplicația în chineză și am început să lucrăm cu companii de acolo. Dar fără să ajungem acolo și să vedem ce-și doresc ei, poate nu ne-am fi concentrat pe dezvoltarea aplicației”, spune el, menționând că este foarte important să te concentrezi pe câte un task pentru a-l duce la bun sfârșit, chiar dacă durează puțin mai mult.
Un alt avantaj pe care l-a adus pentru companie prezența în cadrul Star Venture este accesul la consultanți care pot veni cu perspective variate privind strategia de creștere a unei companii.
”E greu să găsești un moment în care să faci un pas în spate, să analizezi ceea ce faci. De obicei nu vezi pădurea de copaci, de aceea ajută să ai un consultant care să-ți atragă atenția asupra unor lucruri, pentru ca, la final, să ai cele mai bune rezultate”, completează Ciprian Cazacu.
”Să fii parte dintr-o echipă de leadership într-un startup vine cu o anumită perspectivă cu privire la viitor, unde vrei să ajungi. Este un exercițiu bun să te uiți la fiecare zi, altfel ai putea pierde oportunități. Fiecare startup are nevoie de expertiză, încerci să ai cât mai puține resurse, așa că ai zone de business în care colaborarea cu experți te va ajuta foarte mult”, spune, la rândul său, Mihai Cepoi.
Iar Bogdan Nicoară precizează faptul că prezența în program i-a ajutat să învețe rapid și cu un buget redus, care sunt piețele potrivite pentru ei.
”Faceți-vă temele, vorbiți cu alumnii, setați-vă obiectivele rapid”, este sfatul său pentru fondatorii români de startups.