Mai jos vei găsi câteva dintre cele mai importante materiale de pe start-up.ro de săptămâna aceasta. Apoi știri în format scurt care nu au intrat în ultimele zile pe start-up.ro, dar sunt informații de care poți avea nevoie.

Cele mai bune informații de pe start-up.ro:

Nu putem acoperi toate știrile din domeniu, nici nu ne propunem. Din acest motiv, vă oferim un nou format, mai simplu, mai eficient, care se întoarce la originile jurnalismului: știrea de coloană.

Știrile săptămânii din Coloană

Creștere consistentă în T1 pentru business-ul Connections

Connections (simbol bursier CC), companie românească de tehnologie listată pe piața AeRO a Bursei de Valori București, anunță rezultatele financiare aferente primului trimestru din 2025.

Compania a raportat venituri la nivel de grup în valoare de 19,41 milioane RON, în creștere cu 15% față de T1 2024, și un profit brut de 1,33 milioane RON, marcând o revenire semnificativa si solidă fata de perioada similară a anului trecut.

“Rezultatele realizate au depășit atât estimările interne, cât și performanțele din T1 2024, indicând o îmbunătățire vizibilă a eficienței operaționale”, menționează compania, în raportul publicat pe BVB.

Noi ceasuri de alergare și un monitor cardiac de la Garmin

Forerunner 570 și Forerunner 970, cele mai noi smartwatch-uri cu GPS pentru alergare și triatlon, cu instrumente avansate de antrenament, statistici de recuperare, antrenamente personalizate și multe altele, pentru a ajuta sportivii să ajungă la următorul record personal.

Având cel mai luminos afișaj AMOLED Garmin de până acum, noile Forerunner vin cu difuzor și microfon încorporate, planuri de antrenament Garmin Triathlon Coach, un raport de seară și multe alte la funcții de sănătate și wellness, precum și conectivitate.

Forerunner 970 are, de asemenea, o lanternă LED încorporată și noi funcții de performanță - cum ar fi toleranța la alergare, economia de alergare și pierderea vitezei per pas - susținute de oamenii de știință și fiziologii sportivi din echipa Garmin.

De acum sportivii pot face mai multe activități și pot încărca mai rar - Forerunner 570 are până la 11 zile de autonomie a bateriei în modul smartwatch, în timp ce Forerunner 970 oferă până la 15 zile.

HRM 600 – un monitor cardiac premium care oferă sportivilor noi date de performanță și modalități de îmbunătățire a antrenamentului.

Monitorul oferă citiri precise ale ritmului cardiac, în timp ce urmărește variabilitatea ritmului cardiac (HRV) și trimite aceste informații către ceasurile inteligente Garmin, computerele de ciclism și aplicațiile compatibile, permițând utilizatorilor să-și vadă datele de antrenament în timp real.

Noile funcții precum dinamica de alergare adăugată, înregistrarea activității fără ceas și o baterie reîncărcabilă îi pot ajuta pe sportivi să-și ducă antrenamentul la următorul nivel, în timp ce două noi lungimi îi încurajează să-și găsească cea mai potrivită mărime.

UNbreakable România 2025: aproape 1.700 de elevi și studenți înscriși în programul de securitate cibernetică se pregătesc pentru viitoare cariere în domeniu

UNbreakable România, cel mai mare program de educație în securitate cibernetică pentru liceeni și studenți, a încheiat ediția a opta cu un record de participare: aproape 1.700 de tineri din toată țara s-au înscris pentru a lua parte la sesiuni de pregătire, competiții locale și naționale.

Programul a debutat cu un bootcamp online desfășurat în perioada 20 februarie - 27 martie, cu aproape 1.700 de participanți înscriși și 15 webinarii tematice. În aceeași perioadă au avut loc, în premieră, și primele competiții locale de pregătire, organizate în format fizic în șase orașe din țară: București, Iași, Suceava, Sibiu, Timișoara și Cluj-Napoca. În total, 376 de elevi și studenți, de la 70 de licee și 14 universități, au participat la aceste evenimente. Dintre aceștia, mai bine de jumătate s-au aflat la prima experiență într-un concurs de tip Capture the Flag (CTF), încă o dovadă a interesului real al tinerilor pentru domeniul securității cibernetice.

UNbreakable România s-a desfășurat și anul acesta pe platforma tehnică educațională CyberEDU dezvoltată de Bit Sentinel și susținută de Orange, organizatori ai programului, și care oferă participanților acces la resurse esențiale pentru formarea viitorilor profesioniști în domeniul securității cibernetice.

CyberEDU a găzduit, pe lângă bootcamp, cele două faze competiționale online: concursul individual și concursul pe echipe. Concursul individual a înregistrat 486 de participanți: 191 au provenit din mediul universitar, 236 de la liceu și 59 au concurat „for fun”.

Participanții au reprezentat 167 de licee și 27 de universități, provenind din 40 de județe. La cea de-a doua etapă, concursul online pe echipe, au participat 211 echipe, în creștere cu 80% față de anul trecut. Dintre acestea, 134 de echipe au obținut puncte în cadrul competiției.

Cum stau angajații români cu sănătatea emoțională

63,6% dintre participanții la cel mai recent sondaj eJobs spun că în acest moment trec printr-o perioadă dificilă din punct de vedere emoțional, iar motivul principal pe care îl asociază acestei stări este legat de faptul că nu câștigă suficient pentru cheltuielile pe care le au – 22,2% dintre respondenți au indicat acest motiv. 14,5% dau vina pe diversele probleme personale pe care le au, iar 11% cred că se află în burnout.

10,8% nu se simt apreciați la locul de muncă, 9,9% sunt afectați de faptul că lucrează într-o companie care trece printr-o perioadă dificilă, iar starea de incertitudine le creează un dezechilibru emoțional, în timp ce 8,9% și-au pierdut recent jobul.

În ceea ce privește temerile cele mai mari pe care le au pentru acest an, aproape 6 din 10 respondenți se tem că veniturile lor nu vor ține pasul cu creșterile de prețuri și că nu se vor descurca din punct de vedere financiar. A doua cea mai mare temere este legată de instabilitatea socio-politică, menționată în 42,2% dintre răspunsuri. 37,3% se tem că nu își pot găsi un job nou, iar 18,5% se tem că își vor pierde echilibrul emoțional.

Alte aspecte care generează anxietate în această perioadă în rândul românilor sunt perspectiva pierderii job-ului, imposibilitatea de a ieși din starea deprimantă în care se regăsesc sau faptul că nu își vor rezolva problemele personale.

Cuvinte precum „incertitudine”, „îngrijorare” sau „singurătate” apar frecvent în răspunsurile participanților la sondaj atunci când sunt întrebați care este starea lor emoțională în prezent. Concret, 45% simt o puternică stare de incertitudine, 46,5% sunt îngrijorați cu privire la viitor, 17,8% și-au pierdut echilibrul emoțional, 17% sunt deprimați, iar 15% se simt singuri. Doar 15,1% sunt optimiști și 2,3% simt că și-au găsit, în sfârșit, echilibrul.

Deficitul de personal, la cote extrem de înalte în anul 2025

Grupul International Work Finder, unul dintre liderii pieței de recrutare și administrare a personalului UE și non-UE din România anunță că deficitul de personal a ajuns la cote extrem de înalte, în anul 2025. Compania aflată pe piață din 2017 primește lunar solicitări pentru aproximativ 1.000 de muncitori non-UE, care să se alăture companiilor românești, în sectoare vitale precum producția, construcțiile, comerțul și HoReCa.

România are peste 140.640 de angajați non-UE și un contingent de 100.000 pentru 2025. Nevoia, însă, este semnificativ mai mare.

Conform datelor oficiale ale Ministerului Muncii și ale Inspectoratului General pentru Imigrări, la finalul anului 2024, în România activau peste 140.640 de salariați non-UE. Deși contingentul aprobat pentru anul trecut a fost de 100.000 de persoane, acesta s-a dovedit insuficient: până în septembrie, peste 80% din locuri erau deja ocupate, iar numărul total al solicitărilor depuse în 2024 a depășit 130.000. Pentru anul în curs, Guvernul a aprobat emiterea a 100.000 de avize de muncă, pentru persoane venite din afara Uniunii Europene.

”Estimăm, cu prudență, că necesarul real al economiei românești depășește 250.000 de angajați extracomunitari. Sectoarele de retail, e-commerce, logistică și depozite înregistrează cele mai mari volume, cu o proiecție de peste 100.000 de lucrători doar în următorii trei ani. La acestea se adaugă construcțiile, industria prelucrătoare și turismul – domenii în care cererea este constantă și diversificată”, spune Melania Pop, Managing Partner al International Work Finder.

Datele colectate pentru finalul anului 2024, de către International Work Finder de la Inspectoratul General pentru Imigrări arată că principalele industrii care absorb forță de muncă non-UE sunt: industria prelucrătoare (29.141 persoane), construcțiile (28.538), comerțul (20.008), HoReCa (18.844) și serviciile administrative și de suport (12.189).

Peste 60% dintre avizele de muncă eliberate în 2024 au fost pentru Grupa Majoră 9 – care cuprinde ocupații necalificate precum manipulare marfă, curățenie, muncă sezonieră în agricultură sau construcții. Cei mai mulți angajați provin din Nepal, Sri Lanka, Turcia și India.

MedLife, cifră de afaceri în creștere de 20% a cifrei de afaceri în T1 2025

MedLife, cea mai mare rețea de servicii medicale private din România și singura companie cu capital românesc din topul operatorilor de servicii medicale private listată la Bursă prezintă rezultatele financiare pentru primul trimestru al anului în curs, evidențiind o creștere importantă a cifrei de afaceri consolidate pro-forma, care a atins 779 milioane RON, în creștere cu 20% față de aceeași perioadă a anului precedent. De asemenea, Grupul a raportat o creștere a EBITDA, față de primele trei luni ale anului trecut, ajungând la o valoare de 116 milioane RON.

Majoritatea liniilor de business ale Grupului MedLife au înregistrat o performanță bună, în comparație cu aceeași perioadă a anului anterior. Astfel, cele mai mari creșteri au fost înregistrate de spitale (+38.5%), urmate de laboratoare (+26.9%) și de clinici (+17.5%).

Totodată, primele luni ale anului 2025 au fost marcate de intrarea oficială pe o nouă piață internațională și extinderea rețelei în afara granițelor țării prin preluarea pachetului majoritar al All Clinic din Republica Moldova. De asemenea, MedLife a finalizat achiziția grupului Routine Med din Tulcea, continuând strategia de dezvoltare sustenabilă la nivel național și întărirea prezenței în zone-cheie.

În paralel, Grupul a făcut pași importanți în direcția inovației și a tehnologiei medicale. MedLife și-a consolidat poziția pe segmentul de chirurgie robotică prin introducerea robotului Rosa, dedicat intervențiilor ortopedice de înaltă precizie.

Totodată, Spitalul din cadrul MedLife Medical Park și-a extins operațiunile prin inaugurarea unui compartiment de primiri urgențe, menit să răspundă prompt nevoilor critice ale pacienților.

În linie cu obiectivele de tehnologie, MedLife a lansat și primul asistent AI integrat în aplicația mobilă, oferind ghidaj medical personalizat și rapid, direct în telefonul pacientului – o premieră pe piața locală și un pas important în direcția transformării digitale a experienței medicale. Aceste inițiative reflectă angajamentul MedLife de a construi un sistem medical modern, accesibil și orientat către pacient, bazat pe tehnologie de ultimă generație, inovație și extindere strategică.

ROCA Industry, venituri de 133,8 mil. lei în T1 și focus pe investiții strategice în 2025

ROCA Industry, holdingul industrial specializat în materiale de construcții, raportează o cifră de afaceri consolidată de 133,8 milioane lei pentru primul trimestru al anului 2025. EBITDA totală la nivelul companiilor productive din holding atinge valoarea de 9,4 milioane lei, înregistrând o marjă de 7%, în linie cu bugetul.

Într-un context de piață complex, marcat de incertitudini la nivel geopolitic și macroeconomic și după un prim trimestru al anului 2025 în care s-a înregistrat o scădere de peste 4% față de perioada similară din 2024, compania își menține cursul planificat la începutul anului.

Față de T1 2024, veniturile consolidate la nivel de holding au înregistrat o ușoară scădere, de 4,4%, în T1 2025. Această scădere a fost anticipată de la începutul anului, fiind în linie cu bugetul previzionat și cu evoluția producției industriale. Suplimentar, cheltuielile au fost amplificate semnificativ de eliminarea facilităților fiscale pentru angajații din construcții. În plus, consumatorii finali și-au redus drastic proiectele de construcție.

Investițiile strategice ROCA Industry vizează 4 direcții majore: modernizarea tehnologică, eficientizarea proceselor interne, expansiunea pe piață și investiția în dezvoltarea angajaților, pentru a-și consolida poziția competitivă pe termen lung.

Exporturile au o pondere de aproape 20% din cifra de afaceri consolidată ROCA Industry din primul trimestru, companiile deținute realizând vânzări pe piețele din Italia, Germania, Ungaria, Grecia, Bulgaria, Franța, Portugalia, Polonia și Croația. La nivelul întregului holding, se poartă negocieri pentru extinderea vânzărilor pe piețele din Ungaria și Bulgaria.

ROCA Industry deține direct un portofoliu de 5 jucători semnificativi din domeniul construcțiilor: BICO Industries (primul și cel mai mare producător național de plasă din fibră de sticlă și singurul producător autohton de armături din fibră de sticlă), EVOLOR (unul dintre cei mai mari jucători din industria de producție de vopsele și lacuri), DIAL (producător de produse din fir metalic), ELECTROPLAST (unul dintre cei mai importanți producători de cabluri electrice), VELTADOORS (cel mai mare producător român de uși destinate construcțiilor rezidențiale, rezultat al fuziunii ECO EURO DOORS cu WORKSHOP DOORS).