Subiectele săptămânii pe start-up.ro
- Cristian Cîrloganu, Tonic Blend | Cât de dificil este să creezi o piață (de kombucha) în business?
- Ce nu se vede din antreprenoriatul creativ în România | Viorela Mihai, Zepelin Media
- 2Performant: cine sunt noul deputy CEO și COO al companiei de tehnologie
- Raportul Atomico 2025: Europa stă pe miliarde de euro din fonduri de pensii care ar putea fi investiți în startup-uri
- Lână și știință la Piatra Neamț | Sanodor, din mezaninul blocului la o afacere cu plăpumi de lână naturală
- Românii de la OVES dezvoltă o rachetă de croazieră autonomă
- Startup-ul de comerț predictiv OptiComm.ai, fondat de Cristi Movilă, 500.000 de euro de la Fil Rouge Capital și TechAngels România
- Numărul gamerilor din România este în creştere: PC si mobilul rămân in top
- Povestea dezvoltării afacerii Unison de către Tania Nicoară și Tudor Iacob
- Starea comunităților din România - raportul care arată datele exacte
- Căști care detectează sforăitul?! Soundcore A30 Sleep - REVIEW
- Profluo, startup românesc ce automatizează procese financiare, investiție de la BCR Seed Starter și alți investitori
- Azitis, platforma care a listat bunuri de 90 de mln. de euro de la companii în distress
- Anca și Matei, Centrul EKA: ”antreprenoriatul în cuplu e al naibii de greu și de frumos”
- Povestea Simonei Lăpușan, cofondatoare Zitec și Mirro
După ce ați văzut ce materiale am publicat în această săptămână, mai jos sunt câteva informații pe care nu le-am publicat integral în această săptămână, dar facem un rezumat al acestora la final de săptămână, sub forma unor informații pe scurt. Sau cum era în trecut, în ziare, ca o știre de coloană.
Maidan investește 1,2 milioane de euro pentru o gamă de produse ready to eat
Maidan, companie activă în catering pentru evenimente corporate și private, catering industrial și dezvoltare de produse gastronomice proprii, anunță o investiție totală de 1,2 milioane de euro, direcționată către modernizarea și extinderea facilității de producție din Crevedia, digitalizarea proceselor și lansarea unei noi linii de produse ready to eat sub brandul PIUA.
Noua investiție face parte din strategia de dezvoltare pe termen lung a companiei, care vizează consolidarea segmentului de produse proprii și diversificarea portofoliului către retail și consum individual, complementară activității de catering corporate și industrial.
“Produsele PIUA se adresează segmentului urban activ, format din persoane cu vârste între 25 și 55 de ani, cu venituri peste medie și un stil de viață alert. Este un public atent la calitate și sustenabilitate, care caută soluții rapide, dar corecte din punct de vedere nutrițional, potrivite pentru consum la birou, acasă sau în deplasare”, declară Călin Cîndea, fondator și CEO Maidan.
Ana Opriță, Dorin Boerescu | 2Performant | "Ne pregătim de o majorare de capital de 6,25 de milioane de lei și extindere internațională"
400 de milioane de persoane pot accesa servicii 5G
Estimările Raportului de mobilitate Ericsson arată că, până la finalul anului 2031, abonamentele 6G ar putea ajunge la 180 de milioane – fără a include adoptarea timpurie a dispozitivelor IoT cu capabilități AI. Această valoare ar putea crește semnificativ dacă lansarea 6G va avea loc mai devreme decât sugerează ciclurile precedente.
Pentru Europa, lansările comerciale 6G sunt prognozate cu aproximativ un an întârziere față de piețele mai dezvoltate, din cauza implementărilor 5G SA realizate într-un ritm mai lent comparativ cu alte regiuni.
În ceea ce privește acoperirea geografică, în 2025 s-a înregistrat o creștere de 400 de milioane de persoane la nivel global care au putut accesa servicii 5G. Aproximativ 50% din populația globală aflată în afara Chinei continentale este estimat să beneficieze de acoperire 5G până la finalul anului 2025.
Opinie: 2026 - an cu predtibilitate zero pentru antreprenorii din România
România intră în 2026 cu o economie tensionată între nevoia de stabilitate fiscală și riscul unei frânări economice prelungite. După un an 2025 dominat de creșterea taxelor, scumpiri și consum temperat, datele analiștilor Akcenta și cele mai recente date din raportul BNR confirmă: inflația rămâne aproape de 10%, PIB-ul crește cu mai puțin de 1%, iar costurile pentru mediul de afaceri vor continua să urce, arată Teofil Stănculea, Director comercial Akcenta în România.
Banca Centrală estimează o scădere lentă a inflației până la 4% la finalul lui 2026, dar avertizează că în prima jumătate a anului viitor rata anuală va rămâne ridicată, peste 8%, din cauza efectelor statistice și a liberalizării prețurilor la gaze în aprilie.
În același timp, piața monetară a intrat într-un nou ciclu de lichiditate excedentară. Surplusul de bani din sistem, alimentat de cheltuielile publice ridicate și de intrările de capital, a împins dobânzile interbancare sub nivelul ratei-cheie: ROBOR ON la 5,7%, iar ROBOR 3M la 6,3%.
Această relaxare temporară a costurilor de finanțare nu schimbă însă realitatea: în absența unei scăderi clare a inflației, BNR nu va reduce dobânda cel puțin până în mai 2026. Analiștii Akcenta își reconfirmă estimarea în ce privește inițierea de către BNR a unui ciclu gradual de reducere a ratei-cheie, până la 5,25% la finalul anului viitor.
Black Friday la Trendyol - cum a fost?
Campania de Black Friday derulată de Trendyol a avut vârful de trafic pe 7 noiembrie, când au fost consemnate 7,2 milioane de vizite și 1,8 milioane de utilizatori activi, de peste două ori mai mulți față de 8 noiembrie 2024, vârful campaniei de anul trecut. În plus, ziua de 7 noiembrie a marcat și cel mai mare număr de tranzacții, cu o creștere de 123% față de ziua de vârf din campania precedentă. „Ora de aur” a campaniei a fost înregistrată pe 7 noiembrie, între 21:00 și 22:00, când au fost plasate circa 11.000 de tranzacții. În plus, între 31 octombrie și 11 noiembrie, Trendyol a fost cea mai descărcată aplicație din toate categoriile, atât în App Store, cât și în Google Play, în România.
Un rezultat important al acestei ediții îl reprezintă și contribuția majoră a comercianților români, 4500 participând în mod direct la campanie.
În timpul campaniei de Black Friday, cele mai multe comenzi de pe Trendyol din România au fost plasate din marile centre urbane, cu Bucureștiul pe primul loc, urmat de Cluj-Napoca și Iași.
Statisticile Cargus de Black Friday
Cargus, una dintre cele mai mari companii de curierat din România, a înregistrat o creștere de 15% a volumelor de colete de Black Friday, din weekendul 7-10 noiembrie, față de aceeași perioadă din 2024. În total, compania a livrat aproape jumătate de milion de colete pe zi la nivel național. Rezultatele confirmă o evoluție pozitivă a pieței de e-commerce și o eficiență operațională ridicată în perioada cu cele mai mari vârfuri de livrări din an.
Cele mai mari creșteri de volume au fost înregistrate în București, unde livrările au crescut cu 22%, urmat de Cluj-Napoca, cu 5,5%, Timișoara, cu 5%, și de orașele Iași, Brașov și Constanța, unde avansul a fost de aproximativ 4%, potrivit datelor Cargus. În această perioadă, românii au comandat în special articole de îmbrăcăminte și încălțăminte pentru sezonul de iarnă, urmate de produse de tehnologie - televizoare, gadgeturi și accesorii - și de anvelope, o categorie care înregistrează constant creșteri în această perioadă a anului.
PickTwo Studio - echipa se extinde și își unește forțele cu Hertz Studio
Echipa PickTwoStudio estimează că va încheia anul 2025 cu o cifră de afaceri de 1,3 milioane de euro, la nivelul anului precedent, preconizând o creștere de 20% pentru următorul an.
După un an marcat de consolidare și reorganizare, PickTwo Studio anunță oficial extinderea echipei de management și noile direcții strategice de dezvoltare. Studioul de design și arhitectură, cunoscut pentru proiectele premiate din zona HoReCa și corporate, încheie un parteneriat strategic cu Hertz Studio pentru extinderea către proiecte de arhitectură mare și anunță extinderea echipei de management pentru a susține noile direcții de dezvoltare.
PickTwo Studio își unește forțele cu Hertz Studio, un birou de arhitectură specializat în proiecte rezidențiale, și comerciale.
Pentru a oferi clienților soluții integrate, PickTwo a lansat de asemenea o nouă linie de business - servicii de achiziții - coordonată de Alina Obreja, specialist cu peste zece ani de experiență în domeniu. Aceasta presupune gestionarea lanțului de aprovizionare pentru proiectele de design interior, optimizarea costurilor și selectarea furnizorilor, astfel încât clienții să beneficieze de soluții complete, de la concept și proiectare până la execuție și livrare.
SafeFleet, creștere de 18% a numărului de vehicule monitorizate
SafeFleet, unul dintre liderii pieței de monitorizare a flotelor auto din România și Europa, a înregistrat o creștere de 18% a numărului de vehicule monitorizate în prima jumătate a anului 2025. În prezent, peste 100.000 de dispozitive GPS SafeFleet sunt instalate pe vehicule la nivel european, oferind monitorizare în timp real, control asupra consumului de combustibil și rapoarte automate de activitate. Pentru anul viitor, compania estimează o creștere accelerată a cererii pentru soluții telematice integrate.
Cea mai mare cerere pentru soluțiile SafeFleet a venit în 2025 de la companii din transporturi și logistică, distribuție, construcții și ride sharing, domenii care se confruntă zilnic cu nevoia de optimizare a rutelor și reducerea costurilor operaționale. Pentru finalul anului 2025, estimările arată că SafeFleet va încheia anul pe creștere și va continua extinderea rețelei sale de parteneri în România și Europa. Creșterea va fi susținută de adoptarea noilor module precum e-Transport și sistemul video pentru semiremorci, care aduc un plus de eficiență și conformitate pentru clienți.
Cum economisește Devhd 25.000 de ore de muncă prin automatizare
Devhd, prima companie din România specializată pe platforma ServiceNow, a finalizat un proiect major de transformare digitală pentru un client global din industria auto, un domeniu cu procese complexe și cerințe stricte de guvernanță.
Parte a unui proces mai îndelungat de digitalizare a unei corporații din industria auto cu peste 60.000 de angajați la nivel global, proiectul a vizat într-o primă etapă implementarea unei soluții Employee Center care ajută angajații să soluționeze singuri o mare parte dintre incidentele IT care altfel ar fi fost raportate către echipele tehnice.
Soluția AGR, dezvoltată împreună cu clientul, a automatizat procesarea a peste 50.000 de solicitări anual, economisind astfel peste 25.000 de ore de activitate manuală și reducând semnificativ intervențiile repetitive ale echipelor IT.