Un total de 200.000 de euro a fost acordat unui număr de patru proiecte de inovare socială. Concursul are ca obiectiv găsirea într-un stadiu incipient a unor soluții scalabile la problemele cele mai presante ale Europei.

Astăzi, Comisia Europeană anunță câștigătorii ediției din 2020 ai concursului european pentru inovare socială.

Cele trei proiecte câștigătoare în urma concursului „Reimaginarea Modei” din 2020 vor primi fiecare câte 50 000 EUR pentru inovarea care a demonstrat un potențial remarcabil de schimbare a comportamentelor pentru o modă durabilă. Câștigătorii din 2020 sunt:

WhyWeCraft: Cultural Sustainability in Fashion (România)

Un mecanism de sprijin juridic destinat artizanilor și creatorilor de modă. Proiectul îi ajută pe cei care păstrează practici tradiționale, dându-le acces la concepte juridice complexe. Designerii sunt conectați cu meșterii locali și participă la activități precum prelucrarea cânepei, filarea firelor etc. Consumatorii aduc idei creative, pentru a face parte din procesul de colaborare și pentru a-și consolida relația cu rezultatul final, produsul. Un punct important pentru WhyWeCraft este susținerea drepturilor legale ale meșterilor. Prin schimbul de cunoștințe, proiectul își propune să se asigure că meșteșugarii beneficiază de drepturi de proprietate intelectuală, la fel cum o fac designerii.

resortecs® (Belgia)

O întreprindere nou-înființată, care a dezvoltat fire de cusut dizolvabile și capse termo-demontabile, contribuind la simplificarea procesului de reutilizare și de reciclare a produselor textile.

Snake (Croația)

O platformă de comerț digital care permite utilizatorilor să poarte un număr nelimitat de haine în realitatea augmentată, contribuind astfel la schimbarea modului în care moda este consumată.

Cei trei câștigători din 2020 au fost selecționați de un juriu format din experți, dintr-un total de 766 de candidați din întreaga Europă. În iulie, 30 de semifinaliști au participat la Academia Digitală Europeană pentru Inovare Socială - un program de formare intensivă și de coaching conceput pentru dezvoltarea inițiativelor acestora.

Premiul „Impact”

Premiul „Impact” este obiectivul concursului european pentru inovare socială. Premiul „Impact” din 2020 a fost deschis tuturor semifinaliștilor din ediția precedentă a concursului european pentru inovare socială. Acesta recompensează inovarea care a demonstrat rezultatele cele mai semnificative din punctul de vedere al impactului social în cursul ultimelor 12 luni în cadrul temei „Problema deșeurilor din plastic”.

Premiul „Impact” 2020, în valoare de 50 000 EUR, a fost decernat:

Empower (Norvegia)

Empower a fost fondată având ca obiectiv capacitarea cetățenilor pentru a crea o lume mai curată și mai bună. Acest proiect se bazează pe ideea utilizării noilor tehnologii pentru a permite o economie circulară. Proiectul a dezvoltat un sistem digital de colectare a deșeurilor de plastic, prin care deșeurile de plastic pot fi depozitate și colectate în schimbul unei recompense financiare.

Concursul european pentru inovare socială selecționează un nou juriu în fiecare an. În calitate de grup, acești jurați oferă o bogată experiență și cunoștințe privind inovarea socială și antreprenoriatul, precum și o expertiză tehnică care este în concordanță cu tema anului. Prin vocea lor colectivă, aceștia examinează candidaturile și stabilesc care dintre participanți sunt reținuți pentru etapele ulterioare ale concursului, întâi ca semifinaliști, apoi în calitate de finaliști și, în cele din urmă, în calitate de câștigători.