Crave este un startup fondat în 2022 de Cori Grămescu, fondatoarea LadyFit Gym. Crave pune la dispoziția utilizatorilor opțiuni personalizate de planuri alimentare.

Yummdiet a apărut în 2020, Crave la începutul lui 2022, și ambele aplicații cu un total de 10.000 de utilizatoare au la bază un algoritm care știe să facă meniuri personalizate.

Am vorbit cu Cori Grămescu, fondatoarea celor 2 platforme, despre planurile pe care le are cu Crave, acest startup care are soluții de tip bespoke pe parte de nutriție, totul livrat cu ajutorul tehnologiei.

Algoritmul care ia în calcul ingrediente, nu calorii

”Crave si Yummdiet reprezintă două aplicații ale algoritmului proprietar de generare de meniuri personalizate. Când am creat algoritmul, știam că doresc să ofer o soluție clară, facilă și prietenoasă milioanelor de oameni care renunță la dietele clasice de slăbire și care pierd an de an lupta cu kilogramele în plus și își șubrezesc sănătatea în acest proces”, ne explică Cori Grămescu.

Crave este o aplicație IOS destinată piețelor vorbitoare de engleză, în special America și Canada. La începutul anului 2022, Crave a fost selectată de Apple, alături de 49 de alte aplicații europene, ca având potențial mare de succes internațional și au beneficiat de feedback individual și suport din partea echipei App Store EU.

Alimentația personalizată este promisiunea Crave, în sensul în care aplicația oferă utilizatorilor o soluție centrată pe ingrediente unice, cu grad minim de procesare alimentară și gătire.

”Mai exact, simplificăm alimentația dietetică concentrându-ne pe ingrediente în loc de calorii și pe flexibilitate, în loc de deficit caloric sever. Eliminăm ingredientele pe care utilizatorii noștri nu le consumă de obicei și le generăm un plan alimentar personalizat în funcție de meniul ales și parametrii de lifestyle, respectiv obiective”, explică Cori.

Așa, fără o inventariere a caloriilor, utilizatorii învață și să-și îmbunătățească relația cu mâncarea pentru alegeri alimentare mai bune și sustenabile.

Soluție românească, abordare internațională

Prima a fost Yummdiet, locul în care Cori a integrat algoritmul care permite generarea de meniuri personalizate, dar l-a adapat pieței din România și clientelor vorbitorae de limba română: ”la Yummdiet prioritizăm consilierea clientelor într-un mod mult mai cald, specific culturii noastre. Comunitatea de cliente este mult mai strâns unită, deși adeseori trăiesc în colțuri diferite ale continentului și implicarea noastră cu ele este mai ridicată, prin webinarii și sesiuni individuale de monitorizare”.

În Yummdiet, există cliente care s-au alăturat comunității de mai bine de 2 ani, utilizatoare care preferă abonamentele de minim 3 luni, cunoscând conceptul și având încredere în acesta, apelând la o colaborare pe termen lung.

Pe piața din America, Cori a trebuit să schimbe un pic abordarea, aici discutând cu un soi de clientă mai individualistă, care își dorește rezultate rapide și care e pregătită să aibă un efort mai mare în faza inițială.

Nu a fost suficient să își înțeleagă posibilii clienți, ci a trebuit să înțeleagă întreaga relație a americanilor cu mâncarea, care e complicată: ”prin Crave am vrut să rezolvăm o problemă dificilă a pieței americane - cum știi cât să mănânci și dacă ceea ce mănânci este sănătos sau nu.”

Cori ne explică că în State, porțiile de mâncare sunt foarte mari și caloriile anunțate pe fața produselor nu sunt cele corespunzătoare pentru 100 de grame, ci fiecare producator își definește propriul “serving size”, așa că e foarte greu să evaluezi corect și ușor ceea ce mănânci.

În plus, majoritatea produselor procesate conțin zahăr sau îndulcitori calorici. Crave e startup care își propune să le ajute pe americancele obișnuite, cele care țin 4-6 diete pe an, apelează la programe comerciale pentru care plătesc peste 500 de dolari, să o facă într-un mod mai ușor și mai ieftin.

Accentul în Crave cade pe mâncare și pe idei cât mai bine ajustate fiecărui stil de viață: ”oferim un nucleu de circa 500 de ingrediente fundamentale, care se găsesc în orice supermarket american. Deși pare greu de crezut, în SUA accesul la mâncare este o problemă reală, existând cartiere întregi sau chiar orașe care nu au acces la alimente sezoniere, proaspete. Ca să respecți meniul Crave o săptămână întreagă, costul alimentelor este de 70-100 de dolari în functie de calitatea ingredientelor și supermarketul ales. Majoritatea clienților slăbesc în medie un kilogram/ săptămână cu dieta Crave, dacă își ating ținta de mișcare fizică recomandată și număul de ore de somn”.

Prevenție și în nutriție și în business

Crave e încă în etapa inițială a lansării în SUA, cea în care echipa încă își înțelege publicul, încheagă comunitatea și lucrează la dezvoltarea tehnologiei, astfel încât și alte companii să poată folosi algoritmul.

API-ul care permite generarea de diete personalizate aduce o nouă verticală de business, cea în care Crave poate fi integrat în sălile de fitness, în studiourile online de nutriție și la clinicile de slăbire, obiective setate pentru Q3, când Cori vrea să crească numărul companiilor care folosesc tehnologia lor prin API și în care să și crească încasările din piața americană.

Ținta la care visează fondatoarea este ca prin Crave să contribuie la diminuarea riscurilor sindromului metabolic.

”Mulți americani suferă de diabet sau se vor îmbolnăvi de această boală, însă înainte ca ea să se instaleze, există un interval de 5-10 ani în care poți reversa procesul printr-o intervenție de nutriție și sport personalizată. În acel interval de timp poți reduce semnificativ riscul de îmbolnăvire cu diabet și noi avem deja date care ne arată că putem face asta cu ajutorul algoritmului. Așa că visez să oferim Crave Bespoke Nutrition prin companiile de concierge medical și asigurări medicale, ca o soluție pentru sănătatea userilor și eficientizarea cheltuielilor cu medicamente”.

În prezent, Crave are deja aproximativ 300 de conturi create în SUA și lucrează intens să creeze conținut informațional de calitate. Pasul următor este să crească retenția utilizatorilor și să continue să crească, înțelegând cum să-și sprijine și să-și servească mai bine clienții.

Crave a fost foarte bine primită la evenimentele dedicate startupurilor, cum ar fi Global Women in Tech și la SelectUSA Investment Summit. Cori crede că s-a întâmplat asta pentru că, prin Crave, propun o soluție simplă, bazată pe știință, la o problemă majoră cu care se confrunta publicul american.

”Pentru că modelul propus de noi este destul de diferit de aplicațiile de dietă clasice, vom avea niște provocări la început până când atingem o masă critică de useri, însa suntem încrezători în succesul nostru. Am avut provocări similare și pe piața europeană, însă acum avem o baza de clienți constanți și creștem sănătos, deci știm că e doar o perioadă de ajustare și creare de conținut.”