Lectură de 1 min

Cu ochii pe ei

Abonează-te pe  
Să îți spun o poveste. David Geffen s-a născut în Brooklyn, dar s-a mutat la 18 ani în Los Angeles. Și-a dat seama că nu are un talent pentru nimic anume. Drept urmare, era dat afară de la toate joburile după o perioadă. Cineva i-a spus să se facă agent pentru vedete, deoarece „ăia nu fac nimic.”
Cu ochii pe ei

Acest text a fost publicat prima oară în newsletter

Fii la curent cu lucrurile scrise de noi în fiecare zi la ora 9.00 dimineața prin newsletter-ul start-up.ro

Abonează-te aici

Acest articol a fost publicat ca o scrisoare către cititorii newsletter-ului start-up.ro, în secțiunea Nota Redacției, în data de 25 mai 2023. Te poți abona aici.


S-a angajat la mailroom și a observat cu atenție ce fac toți ceilalți agenți. A observat că toți se băteau pe vedete. Toată lumea voia să devină agentului lui X sau lui Y. Geffen s-a gândit că e mai bine să găsești oamenii înainte să devină talente. După serviciu, în loc să se ducă acasă, se ducea în baruri și cluburi să găsească talente. A devenit cel mai bun agent de la agenție.

La 27 de ani și-a deschis propria casă de discuri Asylum Records. Printre artiștii pe care i-a făcut faimoși se numără Neil Young, Joni Mitchell, Tom Waits sau Elton John. Compania a produs unele dintre cele mai populare discuri din anii 70. În 1972 a vândut și a plecat din Asylum Records și peste cinci ani a înființat Geffen Records, unde a semnat artiști precum Cher, Aerosmith, Nirvana sau Guns n Roses.

Voia să semneze și cu John Lennon și toată lumea se bătea pe el. S-a gândit cum să abordeze situația și i-a venit o idee. Să o convingă pe Yoko Ono, apoi să vorbească cu Lennon. A mers și Lennon a lansat albumul Double Fantasy la Geffen Records.

Povestea nu se oprește aici. În anii 90 a vândut și această casă de discuri. Însă avea să mai facă un lucru.

A deschis cu Spielberg studioul Dreamworks SKG. David Geffen are o avere de 7,7 miliarde de dolari, însă nu a făcut-o fiind un om extraordinar, mai răsărit decât semenii lui, ci prin tenacitate și prin puterea observației.

El s-a uitat la ceilalți din jur, la competiție și s-a gândit la ceea ce NU fac.

M-am gândit să-ți spun povestea asta deoarece mi se pare că din ea reise o lecție de business care merită împărtășită. E important să te uiți la competiție, să o analizezi, să vezi ce face și ce nu face. Tocmai ceea ce nu face ar putea fi cheia succesului pentru tine. Nu știu ce faci tu după ce termini de citit acest newsletter, dar eu după ce pun punct acestei propoziții mă uit să văd ce face competiția.

Abonează-te la start-up.ro

Ca sa primesti prin email cele mai noi articole.

Abonează-te pe  

Citeste mai departe:
mai multe despre:

Pe aceeasi tema: