Lectură de 4 min

Cum a ajuns Marian Dincă (Murali Artwork) de la piață la un business de vopsea decorativă

Abonează-te pe  
Marian Dincă a avut magazine în Piața Matache înainte să fie demolată, a lucrat în construcții, iar în acest domeniu a avut prima întâlnire, aproape fatidică, cu vopselurile decorative. Întâlnirea aceasta l-a dus pe drumul unde este astăzi, la Murali Artwork, furnizor de vopseluri decorative, mobilă la comandă, perdele, draperii. Dar drumul de business nu a fost ușor. Aceasta e povestea lui la Leapșa Antreprenorilor.

Leapșa Antreprenorilor

Interviul este publicat în secțiunea „Antreprenori” de pe start-up.ro, susținută de ING Bank, partener de dezvoltare pentru afacerile din România. Într-un context dinamic și încă incert, ING sprijină business-urile locale prin banking online și simplu. Banca le oferă antreprenorilor curajoși soluții de finanțare personalizate pentru a-și transforma viziunea în realitate.

Recomandă și tu pe cineva

Marian spune despre Murali că este furnizor de soluții complete pentru designul de interior. Lucrează cu designeri și arhitecți pentru a le oferi soluții diferite de cele care sunt astăzi pe piață. Cheia se află în vopseaua decorativă Giorgio Graesan.

Murali Artwork înseamnă astăzi două companii, inclusiv una de construcții, dar și una dedicată furnizării de soluții pentru design interior. Cifra de afaceri consolidată a ajuns la aproximativ 900.000 de euro în 2024, iar planul pentru 2025 e depășirea pentru prima oară a cifrei de un milion de euro. Pe lângă business-ul acesta, au și un showroom în București unde clienții pot veni și să vadă produsele.

La serviciile companiei apelează de la persoane fizice, designeri de interior, până la clinici stomatologice, sedii de birouri, locuințe rezidențiale sau hoteluri. "Oricine vrea să dea un refresh locuinței. Noi creăm o experiență prin know how-ul pe care-l avem. Putem ajuta oamenii să găsească o direcție. Iar cei mai buni prieteni ai mei sunt foști clienți, pentru că am lăsat loc de bună ziua", spune Marian Dincă.

De la construcții înspre vopsea decorativă

Acum aproape 20 de ani Marian Dincă lucra în construcții, pe lângă un business alături de familia sa. Și-a dezvoltat firma de construcții ușor, era o perioadă de boom imobiliar. Dar lucrurile nu au mers liniar. Afacerea de familie din Piața Matache s-a dus, pentru că piața a fost demolată, așa că a continuat în construcții. Făcea de toate.

"Mergeam să lucrez cu oamenii pe șantier. Am intrat în construcții fără să am habar să țin o mistrie în mână. Am învățat de toate, de la gresie, faianță, glet, zugrăvit", își amintește Marian. Dar și clipa când a decis că nu vrea să facă asta toată viața.

"Lucram la un proiect, eram plin de praf, am ieșit afară-n pauza de masă și oamenii parcă se fereau de noi. Am spus că-mi place, dar nu vreau să fac asta toată viața", explică antreprenorul.

Afacerea s-a dezvoltat la 12 oameni, iar destinul l-a dus la refacerea unei case din zona Radu Beller, în București. Atunci a descoperit vopseaua decorativă pe care și-o dureau proprietarii. A descoperit importatorul de la acel moment și a dorit să facă el lucrarea, deși nu știa cum se folosește vopseaua decorativă. Din acea colaborare cu importatorul de vopsea s-a concentrat pe acest domeniu. "Astăzi suntem recunoscuți în lumea designului ca cei mai buni pe partea de vopsea decorativă. Am mers la cursuri în Italia, am făcut training-uri”, explică el.

Treptat business-ul s-a dezvoltat până la nivelul de astăzi, a deschis primul showroom în Ploiești, iar ulterior pe cel din București.

O lecție de business de la Marian e cea a scalării prin adăugarea de servicii. A renunțat treptat la zona de construcții, s-a concentrat pe vopsea, iar ulterior a adus servicii conexe, cum ar fi draperiile, perdelele, a pornit un atelier de croitorie, pentru ca designerii de interior și clienții finali să găsească la el, la Murali Artwork, tot ce au nevoie.

Iubirea în business

La Leapșa Antreprenorilor nu vorbim doar despre cifre, ci și despre ce înseamnă a fi antreprenor. Iar dacă Marian și-ar descrie afacerea ca pe un om ar alege trei cuvinte: ambiție, curaj și iubire sau empatie.

"Iubirea în business apare pentru că e exact ca al doilea copil al meu. Sunt tată al unui băiat de 16 ani, iar afacerea e precum copilul meu. Pentru fiecare client care-mi intră în casă, cumpără un litru de vopsea sau un profil, încercăm să purtăm o conversație, să vedem absolut tot ce-și dorește", explică Marian Dincă. E despre empatia pentru client, despre iubirea de a pune pasiune în business.

Din acest motiv spune că nu a fost niciun moment de când face business de la 19 ani când și-a dorit să facă altceva. Iar dacă tot am vorbit de iubire, consideră că mentorul său în afaceri e chiar mama sa.

„Mama m-a împins de la spate. Mi-a spus că va vinde tot ca să mă poată ajută, să pot să creez. Dar siguranța aceasta le-am dat-o și eu părinților, pentru că am fost serios, nu le-am creat probleme, mi-am văzut de treaba mea", spune Dincă.

A lucrat în construcții, a lucrat într-o carmangerie imediat după liceu, a plecat în Germania în acest domeniu, s-a întors acasă, a pornit cu familia sa business-ul din Piața Matache.

"Mama m-a încurajat necondiționat. Am plecat de acasă la 19 ani, dar am putut face orice trăsnaie mi-a trecut prin cap", explică fondatorul Murali Artwork.

Pe lângă iubire, Marian menționează că-n business contează șapte ani de acasă. "Coloană vertebrală și empatie. Am lăsat mereu loc de noi oportunități, am profitat de ele, pentru că sunt un om al oportunității. Dar fundația vine din șapte ani de acasă", explică antreprenorul.

Antreprenorii sunt ușor de criticat

Marian spune că antreprenorii sunt ușor de criticat. Dar consideră că ceea ce face nu face doar pentru el, ci și pentru angajații săi.

„Țin la ei, doar că ei nu știu compromisurile pe care le fac, pentru că nu le poți avea pe toate. nu poți avea și business, și familie, și carieră, mașini sau te miri ce. Nu am viața liniștită a angajaților de acasă, după o zi întreagă de muncă. Viața de antreprenor înseamnă să gândești 24 de ore din 24. Tot timpul creierul funcționează pentru business", explică Marian Dincă viziunea sa.

Iar când nu muncește sau se gândește la muncă, Marian se implică în clubul de networking Romanian Business Club, al lui Vlad Mihălăchioiu, pentru că a realizat cât de importante sunt relațiile cu alți antreprenori.

Leapșa Antreprenorilor

La finalul fiecărui episod din această serie anul acesta, îi rugăm pe antreprenori să ne recomande două persoane care să vină pe scaunul din studioul start-up.ro.

  • Radu Pasca, are agenția imobiliară Mr. Exclusivitate și a dezvoltat o platformă unde agenții imobiliari învață cum să dezvolte business-ul
  • Edward Răzvan, fondator al agenției de turism Terra Incognita, fost sportiv de performanță care a dezvoltat o pasiune din a se plimba

Interviul cu Marian Dincă publicat în secțiunea „Antreprenori” de pe start-up.ro, susținută de ING Bank, partener de dezvoltare pentru afacerile din România.

Într-un context dinamic și încă incert, ING sprijină business-urile locale prin banking online și simplu. Banca le oferă antreprenorilor curajoși soluții de finanțare personalizate pentru a-și transforma viziunea în realitate.

Abonează-te pe  
Pe aceeasi tema: