Lectură de 3 min

Cum arată un loc de muncă sănătos?

Abonează-te pe  
Când te gândești la un loc de muncă sănătos, care e primul lucru care-ți vine-n minte? Alătură-te și tu discuției despre bunăstare mintală în spațiul profesional și hai să facem puțin ecou pe acest subiect.
Cum arată un loc de muncă sănătos?

Acest text a fost publicat prima oară în newsletter

Fii la curent cu lucrurile scrise de noi în fiecare zi la ora 9.00 dimineața prin newsletter-ul start-up.ro

Abonează-te aici

Bine te-am găsit în spațiul nostru, unde adunăm informațiile săptămânii legate de antreprenori, startups și tech. Azi vreau să-ți spun doar două vorbe. Nu din zgârcenie, din motive de baterie, pentru că ieri am revenit din teambuilding-ul echipei noastre mari, și această zi de luni e mai grea decât alte zile de luni.

Dar mă leg chiar de partea de teambuilding, de echipă și de viața unei companii. Evident, inspirația vine de la zilele petrecute la munte cu echipa, dar și de la focusul editorial pe care l-am avut săptămâna trecută, când am scris despre mobbing, această formă de hărțuire în spațiul profesional, dar și când am participat la un workshop de sănătate mintală la birou.

Despre cel din urmă vreau să-ți vorbesc puțin. A fost organizat de fondatorii Centrului Eka, un spațiu invoator pe piața de servicii de wellbeing, o casă superbă unde oamenii pot găsi laolaltă diverse servicii de terapie, dar și de forme alternative de-a se face bine.

Fondatorii acestui loc au interacționat în ultima vreme cu oameni din mediul corporate și au extras de aici și de la cabinet câteva lecții esențiale despre ceea ce înseamnă un loc de muncă sănătos.

Și o să le las și eu aici, cu liniuță, adunate de la toți speakerii, fie că erau orientați pe cum funcționează relațiile între oameni, pe mental fitness sau pe metoda aprecierii pe care poți s-o faci piesă centrală într-o platformă tech.

6 condiții pentru un loc de muncă sănătos:

1. Oamenii trebuie să simtă că au un scop, să știe pentru ceea ce trag

2. Oamenii să simtă că muncalor e o provocare, și asta se poate face prin obiective specifice, feedback constant, dar și prin un nivel mai sus la dificultate sau entertainment-ul task-ului.

3. Atenția oferită oamenilor, cu un grad crescut pe aspectele pozitive. Un feed forward al aspectelor bune pe care le au cei din echipă și un feedback concret pe modul de lucru și pe aspecte din rezultat. Practic, un BRAVO nu e suficient, oamenii vor să audă CE anume au făcut bine și CUM au făcut asta.

4. Creștere - oamenii se simt mai împliniți când simt că au făcut un progres. Growth mindset. Iar asta se poate obține oferind o viziune clară asupra evoluției proiectului.

5. Oferire de opțiuni - da, oamenii vor să aibă opțiuni la muncă și vor să poată alege. De la cum lucrează la cum să se împartă pe proiecte.

6. Recunoașterea - ce face omul e observat și recunoscut. Iar tot la recunoaștere intră și partea de consecințe, prin care oamenii trebuie să știe că există și acestea. Practic, recunoașterea funcționează și pe plus, și pe minus. Ca la copii, le spunem când au făcut ceva bine și de ce e așa, dar anunțăm și ce consecințe există dacă-și bagă degetele-n priză.

Omul e același om și la birou

Pe lângă aceste condiții precise, o concluzie empirică a fost și analizarea omului din punct de vedere holistic. Practic, nu poți izola cu totul experiența unui angajat din viața lui de zi cu zi.

Dacă se luptă cu o boală, cu un membru al familiei bolnav sau cu dificultăți financiare, acel om nu va putea avea rezultate extraordinare la muncă, oricât s-ar strădui. Iar parte din a oferi siguranță la spațiul de muncă este și a integra aceste experiența din afara biroului. A le ști și a găsi o cale de dialog de la om la om.

Poate par la mintea cocoșului unele dintre cele menționate la acest workshop. Dar nu e chiar așa. Pentru că bula angajatorilor cărora le pasă de aceste aspecte e încă la nivel de bulă și nu de normalitate.

Iar răspândirea discuțiilor pe aceste subiecte poate crea din ce în ce mai multe bule, care se pot răspândi până când chiar vom ști în proporție cât mai mare cum putem să fim antreprenori, angajați, colegi mai buni.

Sper să-ți iei de-aici ceva care să te ajute în acest demers și sper să ne fii alături în dialogul despre bunăstare mintală în spațiul profesional.

Abonează-te pe  

Citeste mai departe:
mai multe despre:

Pe aceeasi tema: