Mecanismele de loializare ajută brandurile să fie mult mai conectate in relatia lor cu clienții, să le ofere o experiență cât mai plăcută și pe termen lung cu aceștia. Programele de loializare vin cu beneficii atât pentru consumatori, cât și pentru branduri.

Programele de loializare permit clienților să aibă acces la oferte personalizate, beneficii suplimentare, acumularea de puncte pentru reduceri la noile achiziții, reduceri exclusive pentru membri de tipul bronze, silver, gold și platinum, acces în exclusivitate la anumite colecții, primirea de servicii sau produse gratuite etc. Totodată, îi încurajează să revină către brand, să realizeze comenzi recurente și să recomande brandul către alți consumatori, așadar implementarea și dezvoltarea sistemelor de loializare susțin consolidarea comunității din jurul brandului.

Programele de loializare sunt printre cele mai eficiente metode care să-i determine pe consumatori să devină fideli brandurilor și ajută la creșterea vânzărilor. Cu cât ofertele și beneficiile din cadrul programelor de fidelizare sunt mai personalizate, cu atât sunt mai relevante și de interes pentru clienți. De asemenea, costurile cu fidelizarea clienților actuali sunt mult mai mici față de costurile necesare atragerii de noi clienţi.

  • Conform Statista, 7 din 10 americani au considerat în 2022 că programele de loialitate sunt un factor important în a-și asigura loialitatea față de brandurile lor preferate și peste 50% dintre cumpărătorii din SUA își doresc să participe și mai mult la programele de loialitate.
  • 80% dintre consumatorii din SUA au declarat că au cumpărat mai des de la un brand atunci când s-au alăturat programului de loialitate.
  • Este de 5-25 de ori mai costisitoare achiziția unui client nou decât să păstrarea unuia existent.
  • 65% din veniturile unei companii provin din achizițiile repetate ale clienților.
  • 57% dintre consumatori cheltuiesc mai mult pe brandurile cărora le sunt loiali.
  • Peste 83% dintre consumatori spun că apartenența la un program de loialitate le influențează decizia de a cumpăra din nou de la un brand.

În prezent, loializarea clienților reprezintă o prioritate și marii jucători din piață mizează pe programele de loializare. Astfel, companiile își scad dependența față de promovarea pe Google și Facebook, față de achiziția de clienți noi, în general.

Unele dintre cele mai cunoscute platforme internaționale din fashion care au construit programe de loializare de real succes sunt Farfetch și LuisaViaRoma. Programele acestora de loializare sunt printre cele mai cunoscute și apreciate de consumatorii de fashion online.

Farfetch este o platformă online din industria de fashion de lux lansată în 2008. Confom datelor publice recente (decembrie 2022), Farfetch Marketplace conectează clienți din peste 190 de țări cu articole din peste 50 de țări și de la peste 1.400 de branduri, store departments și boutique-uri internaționale, oferind o experiență unică de shopping celor 3.9 milioane de clienți activi.

Farfetch Access Loyalty Program are la bază 5 niveluri: bronze, silver, gold, platinum și private client, prin care consumatorii au acces la early sales, discounturi exclusive, free shipping, personal customer care, acces la designeri și colecții exclusive, prelungirea perioadei pentru retur sau un stilist personal.

LuisaViaRoma este cunoscută în întreaga lume pentru selecția sa de peste 600 de branduri de lux, inclusiv mărci iconice și talente emergente. LuisaViaRoma oferă o serie de inițiative și servicii exclusive, precum posibilitatea de a achiziționa din cele mai noi colecții, acces la sesiuni de private sales, acces la selecții rezervate clienților de top.

LuisaViaRoma a construit un program uimitor de loializare, LVR Privilege, care le permite clienților să câștige puncte și să le transforme în beneficii, reduceri și experiențe de lux. Obținerea beneficiilor se poate face prin achiziția de produse, distribuirea online a paginilor de produs și participarea la activități online. Punctele obținute pot fi folosite pentru recompense, beneficii exclusive și achiziții viitoare.