Lectură de 3 min

Cum dezvolți două business-uri ca să faci recrutarea mai bună | Beatrice Galațanu, InterviewsUp & My HR Lab

Abonează-te pe  
Beatrice Galațanu lucrează în business cu cei mai buni prieteni și cu familia. Sfaturile de business spun, de obicei, că acest lucru nu e ceva bun, dar pentru ei a funcționat. Au dezvoltat business-ul de consultanță în resurse umane My HR Lab, iar de mai bine de un an InterviewsUp, o platformă digitală pentru interviuri de angajare. Beatrice e invitata start-up.ro în seria Leapșa Antreprenorilor.

Leapșa Antreprenorilor

Interviul este publicat în secțiunea „Antreprenori” de pe start-up.ro, susținută de ING Bank, partener de dezvoltare pentru afacerile din România. Într-un context dinamic și încă incert, ING sprijină business-urile locale prin banking online și simplu. Banca le oferă antreprenorilor curajoși soluții de finanțare personalizate pentru a-și transforma viziunea în realitate.

Recomandă și tu pe cineva

InterviewsUp este un business digital creat din experiența în HR a fondatorilor. Ajută companiile să identifice întrebările potrivite pentru un interviu, să analizeze acele zone de soft skills care pot fi diferența dintre un candidat bun și unul nepotrivit, dar și să creeze „literație”, adică întrebările potrivite. Produsul a pornit de la o problemă identificată de Beatrice Galațanu și cofondatorii săi, Mihaela Roșu și Elvis Apostol, pe piața recrutării. De multe ori interviurile arată la fel, indiferent dacă vorbim de cineva cu nivel de senioritate mare sau un junior. În plus, așa cum spune Beatrice, uneori termenii sunt analizați greșit.

InterviewsUp este o platformă folosită de companii care au peste 400 de angajați, companii mari din România. În primul an, ținta a fost creșterea business-ului și adopția, pentru ca în următorii ani direcția să fie spre monetizare.

Beatrice Galațanu a venit în studioul start-up.ro în urma unui apel public al căutării de noi afaceri pe care să le descoperim în Leapșa Antreprenorilor. Formatul e simplu. Aflăm mai multe despre o afacere, iar antreprenorii recomandă alte două business-uri. Ca să creăm un efect de bulgăre de zăpadă al susținerii între antreprenori.

A pornit business-ul alături de sora sa și e unul dintre sfaturile „clasice” de antreprenoriat pe care nu le-a respectat. „Am lucrat cu cei mai buni prieteni, cu familia. Am în jur oameni maturi cu care pot construi. Și mi-a fost foarte simplu să trag linia și să vedem unde e despre prietenie și unde e despre familie. Aș face în continuare oricâte business-uri aș porni”, spune Beatrice.

Care era oportunitatea pe piață pentru InterviewsUp

„Oportunitatea a venit din experiența acumulată în My HR Lab. Am făcut numeroase training-uri de tehnici de interviu și am observat că mulți recruiteri nu știu să formuleze întrebările. Există bariere în dialogul cu candidații. Am simțit că au nevoie de o unealtă care să-i ajute constant”, spune Beatrice.

Practic, au adus expertiza creată în ani într-un produs digital care să fie un asistent permanent pentru cei care recrutează.

„De multe ori e vorba și de literația competențelor. Ce înseamnă asta? Colaborare nu înseamnă același lucru precum lucru în echipă, dar de multe ori sunt puse în același loc în interviu. Așadar, cu ajutorul produsului nostru gândim întrebări care să abordeze precis aceste aspecte”, spune Beatrice Galațanu.

Avantajul InterviewsUp este că poate fi folosit de firme din industrii diferite, pentru că și în automotive, dar și în IT, competențele sunt aceleași, mai ales pentru a analiza zona de soft skills.

Companiile pot încărca un job description în platformă, nivelul de senioritate, iar aceasta le sugerează întrebările pe care le pot folosi într-un interviu.

Provocările pentru InterviewsUp

După mulți ani în zona de consultanță și training-uri pentru HR, InterviewsUp vine cu provocări specifice unei platforme digitale, nu a unui produs fizic sau de consultanță.

„O provocare ar fi zona de finanțare, pentru că softurile de HR, deși sunt dezvoltate în Statele Unite, încă avem dificultăți în a le explica oportunitatea pe piața din Europa, iar investitorii, de asemenea, nu au expertiză în zona de corporații și interviuri, așa că nu observa provocările pe care le rezolvăm”, spune antreprenoarea.

Astfel, pentru că uneori întâlnesc investitori care nu au trecut prin corporație, aceștia nu pot empatiza emoțional cu produsul pentru a-l înțelege. Iar asta e o problemă, pentru că analiza de investiție nu este doar una care ține de cifre seci și Excel.

Două business-uri dezvoltate în paralel

În afaceri se spune că nu e bine să pornești un business singur. Sau să lucrezi cu familia. Sau să ai două afaceri în același timp. Beatrice Galațanu bifează măcar două dintre aceste aspecte.

„E o provocare să ții două afaceri, dar e o simbioză care ne-a ajutat să mutăm ideile de la o afacere la alta. Toată expertiza acumulată în consultanță ne ajută să-i susținem pe angajatori în demersul de intervievare. Provocarea este în zona de vânzare. Una e să vinzi consultanță, alta e să vinzi produs”, spune Galațanu.

Leapșa Antreprenorilor

Cătălina Dobre, Mingle. „E un business cu care rezonez foarte mult, pentru că ajută companiile să documenteze și să țină într-un format digital tot procesul de recrutare”

Armina Dobrică, Rookeyz. „O companie de employer branding și video ads pentru joburi. Fac o treabă minunată în promovarea companiilor și creșterea imaginii și reputației de brand pe piața de angajatori”

Andrei Mihai,UX Project „Face o treabă excelentă în zona de experiențe de utilizator în zona digitală”

Abonează-te pe  
Pe aceeasi tema: