Alex Mălureanu e cofondator al Ascendia, o companie de eLearning din România. Am vorbit cu el despre piața de educație digitală, dar și despre Timlogo, ultimul lor produs, o platformă pentru logopedie.
Ascendia e pe piață din 2007 și are 32 de angajați. Lucrează în domeniul educațional digital și realizează softuri atât pentru adulți, cât și pentru copii.
"Avem partea de copii și de adulți. În zona de adulți avem Coffee LMS, o platformă de învățare pentru companii mari, cu peste 500 de angajați. Când ai așa mulți angajați, nu mai merge să faci training-uri, ci să ai o platformă de eLearning.", spune Alex Mălureanu.
Cifră de afaceri și dezvoltare în zona de copii
"În zona de copii avem colecția Eduteca, o colecție educațională pentru copii de grădiniță. Sunt 14 produse acolo, de la CD-uri clasice, la Android, la iOS, distribuite la nivel național. Au mers foarte bine, avem câteva sute de mii de unități vândute. În 2012 am lansat-o. Dacobots e un portal internațional pentru copii mici și pentru zona de școală și acolo găsești jocuri educaționale. Ai componenta de joc, dar și educație.", spune Mălureanu.
I-au ajutat partenerii strategici, precum Samsung și Microsoft, pentru că jocurile din platforma educațională Dacobots au ajuns, de exemplu, și pe televizoarele smart.
"Suntem la 3,6 milioane de lei BVC pentru 2018. Suntem focalizați pe partea de development de Timlogo, platforma noastră logopedică, și Livresq, editorul nostru de manuale digitale.", mai spune Mălureanu.
Timlogo, platforma pentru logopedie
"Timlogo e un proiect pe care l-am început acum 3 ani. A mâncat aproape 300.000 de euro. Am lucrat cu Universitatea din București și Universitatea Vasile Alecsandri din Bacău, avem și câteva fonduri atrase acolo. Ideea a venit din intern, pentru că avem un scenarist care e și logoped. Sunt aproximativ 400.000 de copii care au varii tulburări de vorbire. Cum facem cu ei?", explică Mălureanu dorința de a lansa o platformă pe această zonă.
"Acum suntem în faza de lansare. Ai 3 paliere în platformă: zona de cursanți, zona de logopezi și zona de instituții. Avem abonamente pentru toți. La nivel de pacienți pleacă de la 85 de lei pe lună. La nivel de specialist e mai complex. Noi am gândit produsul ca o unealtă pentru specialist. Poți să folosești tu acasă produsul, fără să ai un logoped, dar noi încurajăm să te duci la un specialist. Îți trebuie cineva să te încurajeze.", spune cofondatorul Ascendia.
"Avem organic în jur de 480 de specialiști și cabinete în platformă. Aveau nevoie pur și simplu. Au aflat de pe varii grupuri de social media. Obiectivul nostru e să ajungem la 14 - 16.000 de abonamente lunar.", mai spune antreprenorul român.
Viitorul e în zona de manuale digitale
Ascendia vrea să se lanseze mai puternic și în zona de manuale digitale, deși anul 2018 a fost unul complicat pentru România, în condițiile în care s-a instituit un manual unic în școlile de stat din țară.
"Anul acesta la nivelul manualelor, în general, s-a făcut o mare greșeală. Nu distrugi concurența formată în atâția ani, nu distrugi editurile. Se bat în arenă. Ai produs un manual prost, piața recunoaște asta și-ți scad vânzările. Dacă iei ca stat totul asupra ta, poți să scoți un produs foarte slab și asta se va întâmpla constant. Iar ceilalți nu au altă variantă.", spune Mălureanu.
Proiectul pe care-l dezvoltă se numește Livresq și este un editor de manuale digitale. "Îți tragi tot felul de resurse și construiești manualul. E o unealtă a editurilor, ca ele să poată să facă totul mai ușor, în eventualitatea că fie se vor duce la o licitație, fie că vor dori să facă și alte lucruri pe lângă manuale, de tip caiete de lucru digitale sau reviste.".
Piețe noi și dificultăți în găsirea oamenilor
Ascendia activează pe 9 piețe din Europa, Statele Unite și Orientul Mijlociu, mai ales în zona de sisteme de eLearning pentru companii. Are 32 de angajați, dar se simt dificultăți în găsirea oamenilor.
"Se simte și la noi presiunea oamenilor. Găsești oameni. Atitudinea începe să nu fie cea potrivită la interviurile de angajare. Poți să-ți schimbi 12 locuri de muncă în ultimii 3 ani, dar nu poți să prezinți asta la angajator ca un lucru bun. Atitudinea te stârnește la interviu. Dacă atitudinea e potrivită, poți să-l formezi pe om.", spune Mălureanu.
"Poți să iei un om să-l formezi, dar să nu poată să ducă. Piața este dificilă. Nu va mai ține mult așa. Avem și revoluția asta în AI. Va schimba regulile jocului. Au început să vină oameni din Vietnam și India, se deschide piața la nivelul ăsta. Costurile cresc, așa funcționează piața.", mai explică antreprenorul român.