Prin Future of eCommerce start-up.ro, retail.ro și Trendyol vin cu sfaturi dedicate antreprenorilor care vor să se listeze într-un marketplace cu expansiune rapidă, să-și crească prezența în țară și internațional și să descopere noi metode de a vinde mai mult.
Strategia de pricing e o metodă prin care comercianții dintr-un marketplace se pot evidenția în fața concurenței pentru a-și crește vânzările. Pentru a seta campaniile cât mai corect, orice comerciant are o serie de instrumente, dar și training.
Traininguri pentru selleri – nu ești niciodată singur
Unul dintre avantajele listării pe o platformă de tipul Trendyol este că întotdeauna vei primi suport pentru magazinul tău. E ca și când ai alături de tine o întreagă echipă, fie de vânzări, de marketing sau de logistică.
Așadar, odată ce un comerciant devine activ pe platformă are acces la traininguri extinse care li ajută să-și crească vânzările.
De exemplu, în cadrul platformei Seller Center a Trendyol, comercianții își pot gestiona ușor magazinele, stocurile și prețurile, pot interacționa cu clienții și pot utiliza instrumente de promovare eficiente, precum reduceri, cupoane, oferte de produse și campanii, pentru a-și crește vizibilitatea și vânzările.
Recomandarea echipei Trendyol: performanța sellerilor este influențată de factori precum numărul de produse listate, stocurile disponibile, adăugarea constantă de produse noi, utilizarea reclamelor, accesul la rapoarte și, desigur, implicarea în campaniile Trendyol sau implementarea unei strategii proprii de preț și vânzare.
Instrumente Trendyol pentru campanii de preț
Ca parte a Seller Center, comercianții au la dispoziție patru instrumente principale: reduceri, cupoane, oferte de produse și campanii.
Reducerile, cupoanele sau ofertele de produse pot fi gestionate de seller pentru o perioadă de timp, având posibilitatea de a le activa pentru un grup de produse sau chiar un anumit public țintă.
CFO Insights: cum te ajută externalizarea unui CFO să planifici și să gestionezi finanțele startup-ului tău
Campaniile sunt perioade speciale de reduceri, organizate de Trendyol, care generează un trafic crescut de clienți și sunt susținute prin investiții suplimentare în marketing din partea platformei.
Sellerii își pot selecta produsele și le pot înscrie în aceste evenimente, oferindu-le la prețuri reduse sau cu oferte speciale, pentru a crește vizibilitatea și vânzările.
Aici găsiți toate detaliile privind modul în care vă puteți planifica reducerile și cupoanele pe care doriți să le aplicați pentru anumite produse, cu scopul final de a crește rata de satisfacție a clienților deja existenți și, de desigur, de a atrage noi clienți.
Trucuri pentru o strategie de preț eficientă
Doriți să dezvoltați o afacere profitabilă pe Trendyol? Asigurați-vă că prețurile reflectă toate costurile, luați în considerare sezonalitatea și țineți cont și de psihologia clienților.
Iată câteva puncte critice de care e bine să țineți cont pentru a vă perfecționa strategia de prețuri:
- Înțelegeți-vă piața și concurența: analizați categorii de produse, cererea clienților și prețul pe care-l practică competitorii pentru a determina o gamă optimă de prețuri. Fiți atenți la propriile costuri cu furnizorii pentru a rămâne competitivi.
- Cunoașteți foarte bine clienții cărora vă adresați: stabiliți prețurile produselor în funcție de așteptările clienților pe care îi aveți sau pe care îi vizați – dacă sunt prețuri prea mari, s-ar putea să-i pierdeți, dacă sunt prea mici, aceștia s-ar putea să nu aibă încredere în calitate.
- Luați în considerare costurile de operare pe care le aveți: de la producție, la ambalare și la transport, costuri de marketing, comisioane. Un calcul clar al costurilor vă asigură că mențineți marje de profit sănătoase.
- Oferiți discounturi pentru a atrage clienții: folosiți tool-urile disponibile în Seller Center din Trendyol pentru a crea discounturi, promoții și cupoane.
Produse vedetă pe Trendyol
Interesant de știut este faptul că pe Trendyol, cele mai populare categorii de produse în care sunt activi comercianții locali includ Fashion, Home, FMCG, Cosmetice și Electronice. Deși segmentul de fashion conduce topul preferințelor consumatorilor români, categoriile cu cea mai rapidă creștere pe Trendyol în ultimele luni sunt FMCG, cosmetice și produse pentru casă.
Așadar e bine să luați în considerare competiția din aceste segmente și să vă folosiți de promoții și extra reduceri pentru a atrage noi clienți.
Am aflat azi câteva trucuri utile pentru a crea o strategie eficientă de pricing și pentru a aplica reduceri atractive pentru clienți. În următorul material povestim despre cum ajung produsele noastre la consumatori.
Prin Future of eCommerce start-up.ro, retail.ro și Trendyol vin cu sfaturi dedicate antreprenorilor care vor să se listeze într-un marketplace cu expansiune rapidă, să-și crească prezența în țară și internațional și să descopere noi metode de a vinde mai mult.