Abordarea MixRift constă în dezvoltarea unor jocuri ușor de înțeles, dar captivante. Compania crede că, având în vedere că dispozitivele purtabile sunt atât calculatoare, dar și jocuri, realitatea mixtă va atrage o plajă mai largă de utilizatori.

Outsized Ventures și Underline Ventures au condus runda de investiție, susținute de SOSV (fond de investiții american care a investit doar în companii de jocuri online în ultimii cinci ani), și o serie de angels investors.

În acest context, am discutat cu Bobby Voicu despre dorința de a se întoarce la antreprenoriat și alegerea pieței de jocuri de realitate augmentată.

Urmărește podcastul integral cu Bobby Voicu în videoclipul de mai sus.

Poți să asculți interviul și în format audio, pe orice platformă de streaming dorești și folosești. Te poți abona aici. De obicei le asculți în avanpremieră.

Iată principalele subiecte de discuție din cadrul podcastului:

Viața după MavenHut a lui Bobby Voicu

  • Bobby Voicu este fondatorul MixRift și a mai fost implicat în trecut în startup-ul MavenHut, cunoscut pentru jocuri precum Solitaire Arena.
  • După ce a părăsit MavenHut, Bobby s-a mutat din România, locuind în Irlanda și Portugalia, iar în 2022 a decis să revină în domeniul tehnologiei după o pauză prelungită din cauza pandemiei.
  • "Mi-am ajutat soția să deschidă un business, am dezvoltat câteva proiecte mici cum a fost CEO Library. În 2022 am început să mă uit cu atenție la spațiul de tehnologie. Stăteam în casă de 2 ani și mă jucam 10-12 ore pe zi. Am zis că nu am ieșit la pensie și ar trebui să caut direcții antreprenoriale", spune Bobby Voicu.

Explorare cu AI până la gaming în realitate mixtă

  • Bobby a început să exploreze proiecte în domeniul AI, dar nu a găsit ceva care să-l capteze până când a descoperit realitatea mixtă și a decis să se implice în aceasta.
  • "Am încercat tot felul de lucruri în zona de AI, dar inima mea e în zona de gaming. Ne-am dat seama că niciunul dintre noi, care voiam să pornim, nu era extraordinar de atras de domeniul AI. Ar fi fost doar un proiect de oportunitate".
  • La sfârșitul anului 2022, Bobby a fost abordat de partenerii de afaceri David Pripas și Andrei Văduva pentru a dezvolta jocuri în realitate mixtă.
  • “David mi-a propus să încerc realitate augmentată. Eram sceptic, pentru că de la VR mi se face rău. Am experimentat prima oară jocul Final Encounter, un joc făcut de Meta ca să înțelegi platforma. Eram la mine în birou și vedeam cum se crapă tavanul. O bucată de tavan a căzut la picioarele mele în realitatea augmentată și deși creierul meu știa că nu e adevărat, am tresărit", explică Voicu.
  • David Pripas a fost unul dintre primii angajați la MavenHut. De asemenea, Andrei Văduva a lucrat și el la companie în trecut.
  • Aceștia au început MixRift și au reușit să obțină o investiție de 1.6 milioane de euro în doar 7 săptămâni, cu ajutorul unor investitori precum Outsized Ventures, Underline Ventures și SOSV, alături de doi angel investori români
  • "Am zis că trebuie să ridicăm bani. E o oportunitate mare și trebuia să ne mișcăm rapid".
  • Deși momentul ridicării investiției era dificil pentru piața de gaming, echipa experimentată și conexiunile lor în industrie au facilitat procesul de finanțare.
  • "În gaming era un moment prost, undeva la 15 - 20.000 de oameni au fost dați afară. Dar și când am primit investiție la MavenHut era un moment prost. Dar pentru MavenHut am vorbit cu peste 100 de potențiali investitori pentru 550.000 de euro. Acum ne-a luat 7 săptămâni și am vorbit cu probabil 12-13 potențiali investitori. Dar când am început MavenHut aveam experiență, dar nu se compară cu echipa actuală de la MixRift".
  • "Am avut noroc un pic în investiție, pentru că Apple abia lansate dispozitivul lor Apple Vision Pro și era în perioada când noi voiam să ridicăm investiție".

Un startup ca un experiment pentru o piață

  • Piața este în dezvoltare, consideră Bobby Voicu. Meta a vândut 20 de milioane de dispozitive Meta Quest. Jocuri de realitate virtuală au reușit să facă 100 de milioane de dolari în 3 ani.
  • "Sunt 15-20 de studiouri de realitate virtuală care fac în jur de 10 milioane de dolari pe an".
  • MixRift a lansat deja două titluri de jocuri: Fractured și Hell Horde, ambele fiind bine primite de utilizatori, cu mii de descărcări și evaluări pozitive.
  • Planul pe termen scurt al MixLift este să experimenteze cu cât mai multe idei, lansând jocuri noi pentru a testa reacțiile utilizatorilor și a identifica direcțiile care au cel mai mare potențial.
  • "În următorii 5 ani vom avea ochelari de realitate mixtă și când vom ajunge acolo curba de adopție va accelera. E un potențial să fim în această piață care poate exploda", consideră Bobby Voicu.
  • Bobby menționează că viitorul dezvoltării va implica probabil ochelari de realitate mixtă, ceea ce va aduce o adopție în masă a acestei tehnologii.
  • Compania intenționează să rămână mică, având în prezent șase membri, cu posibilitatea de a crește la zece în următoarele 6-9 luni.