Prin Future of eCommerce start-up.ro, retail.ro și Trendyol vin cu sfaturi dedicate antreprenorilor care vor să se listeze într-un marketplace cu expansiune rapidă, să-și crească prezența în țară și internațional și să descopere noi metode de a vinde mai mult.


Dacă îți vinzi produsele prin intermediul Trendyol, sunt trei aspecte foarte importante pe care să le iei în calcul odată ce începi să pregătești o comandă: cantitatea și calitatea vizuală a articolelor comandate, împachetează-le corespunzător și expediază-le la timp.

Trendyol le oferă comercianților locali acces la o bază de clienți în continuă creștere în regiune, de peste 2,3 milioane de utilizatori în prezent, precum și sprijin complet care include oportunități de marketing și promovare, instrumente de analiză și soluții logistice eficiente – toate concepute pentru a susține o creștere sustenabilă.

Modele de livrare pe Trendyol

Prin intermediul platformei Seller Center, comercianții români pot gestiona stocurile și prețurile, interacționa cu clienții și accesa instrumente pentru promovare.

În România, sellerii din marketplace-ul Trendyol au la dispoziție două modele de livrare: fie pot expedia comenzile direct către clienți printr-un serviciu de curierat contractat de ei înșiși, fie pot apela la partenerii logistici de încredere ai platformei.

În ambele cazuri, comerciantul este responsabil pentru expedierea produselor către clienți.

Aici găsiți informații despre cele două modele de expediere practicate pe marketplace-ul Trendyol.

Am aflat de la echipa Trendyol că, pentru livrările interne din România, sellerii au la dispoziție un serviciu de curierat preferențial, realizat în parteneriat cu unul dintre cei mai importanți furnizori locali.

Acest serviciu oferă tarife foarte avantajoase și un proces logistic simplificat – fără necesitatea semnării unui contract separat. Avantajul contractelor realizate prin marketplace este că oferă costuri optimizate, pentru că negocierile sunt realizate la un volum foarte mare de către platformă.

Odată ce sunteți gata să expediați o comandă, rețineți că etichetele de expediere (AWB-urile) sunt generate automat direct din platforma Trendyol. Nimic mai simplu.

În ceea ce privește livrările internaționale, către piețe precum Grecia, Cehia sau Slovacia, sellerii pot apela la rețeaua extinsă de transport regional, susținută de parteneri logistici internaționali ai marketplace-ului.

Atenție la ambalare pentru un grad sporit de satisfacție a clienților

Un element important al procesului de vânzare este livrarea către client, astfel că e important modul în care un comerciant ambalează produsele pentru clienții săi.

De exemplu, produsele trebuie ambalate în funcție de grupa de produse, astfel încât să ajungă la clienți într-un mod prezentabil. Ambalarea corectă are un impact pozitiv asupra performanței ca seller Trendyol. Și ajută un comerciant să-și crească vizibilitatea și performanța vânzărilor pe site. În plus, poate influența pozitiv evaluările și recenziile primite din partea clienților, aceștia având un grad de satisfacție crescut.

Ce să știi pentru vânzări foarte bune

În etapa logistică, indiferent de dimensiunea business-ului tău, reține câteva aspecte importante:

  • Costuri de livrare: comercianții parteneri de pe platformă trebuie să ia în considerare costurile de livrare atunci când își stabilesc prețul produselor.
  • Timpi de livrare: respectă timpii de livrare pe care și i-a asumat marketplace-ul pe care activezi
  • Gestionarea retururilor: sellerii parteneri trebuie să aibă un plan pentru gestionarea retururilor, fie prin Trendyol, fie prin logistica proprie.
  • Controlul stocurilor: în orice business de ecommerce gestionarea eficientă și clară a stocurilor este vitală pentru a evita supra-vânzarea unor produse și stocurile lipsă.
  • Integrare: Vânzătorii își pot integra sistemele cu Trendyol pentru o gestionare fără probleme a comenzilor.

Luând în considerare nevoile specifice ale afacerii lor, comercianții parteneri ai Trendyol pot alege cea mai eficientă și rentabilă strategie de logistică și livrare a comenzilor. Iar clienții vor fi mulțumiți și vor reveni pentru noi comenzi.

Aveți toate informațiile necesare pentru a iniția un proces de comandă și livrare fără cusur în centrul de informare pentru comercianți al Trendyol.

În materialul următor vom afla cum ne promovăm mai bine pentru a ieși în evidență.


Prin Future of eCommerce start-up.ro, retail.ro și Trendyol vin cu sfaturi dedicate antreprenorilor care vor să se listeze într-un marketplace cu expansiune rapidă, să-și crească prezența în țară și internațional și să descopere noi metode de a vinde mai mult.