“Ca să aducem automatizare și să ajungem la acea debirocratizare pe care cu toții ne-o dorim trebuie să facem ca România să fie digitală. Apoi, trebuie să punem procesele pe un flux coerent, fără proceduri de acum 20 de ani, fără aplicații care nu mai funcționează pentru că sunt foarte vechi. Trebuie să facem un fel de refresh și reset pentru ca apoi să venim cu automatizare, cu ceea ce automatizarea ne oferă palpabil, cu rezultate măsurabile. Vorbim de volume mari de lucru” a spus Răzvan Atim.
El a oferit ca exemplu un proiect pe care UiPath l-a implementat pro-bono pentru Agenția Națională pentru Plăți și Inspecție Socială (ANEPIS) la începutul perioadei de pandemie Covid-19.
“Acolo am ajutat oamenii din instituție să trimită la timp ajutorul de șomaj tehnic pentru anumite categorii sociale. Era vorba de 110.000 de oameni, iar pentru unii dintre noi câteva sute de lei sunt foarte importanți. Am automatizat pentru a-i ajuta pe angajați cu volumele foarte mari de lucru și să trimită banii la timp. Deadline-ul era de livare a banilor era de zece zile lucrătoare, ceea ce s-a și întâmplat, robotul procesând între 10 - 15.000 de cereri pe zi. Dacă se lucra fiecare cerere manual, angajatului public îi lua 15 minute. Robotului îi lua 36 de secunde. A fost un proiect de suflet, nu am vrut să cerem bani, am vrut să ajutăm, iar oamenii din instituție ne-au susținut. Am acoperit 38 de județe din 42. Continuăm demersurile, vorbim și cu o a doua instituție mare și cu alte ministere. Un dialog s-a inițiat”, a explicat managerul UiPath pentru Europa de Est.