Acest concept devine pentru prima dată accesibil în Europa Centrală și de Est, prin intermediul școlilor Maple Bear și al noului model de franciză educațională. Acest model vizează o educație completă a copilului - fizică, intelectuală, emoțională și socială, în care trei componente sunt fundamentale: creativitatea, colaborarea și gândirea critică.
"Peste 85% dintre locurile de muncă ale anului 2030 nu au fost încă inventate, conform Institutului pentru Viitor (IFTF). Cum poate educația să pregătească copiii pentru meserii care încă nu există? Ce școli am putea să le oferim copiilor pentru a le asigura succesul în viitor? Câtă vreme nimeni nu știe ce ne rezervă viitorul, răspunsul este pur și simplu codificat în "metodologia învață să înveți". Dacă le dezvoltăm copiilor abilitățile și dragostea de a învăța și de a dobândi cunoștințe, ei vor fi pregătiți să facă față oricăror provocări și să navigheze cu încredere într-o lume a transformărilor profunde și rapide", a declarat Yann Bidan, Director General al Maple Bear Europa Centrală și de Est.
"Venim în regiunea Europei Centrale și de Est (CEE) și căutăm parteneri locali pentru a înființa școli în România. Școlile noastre au o poziționare unică pe piață. Maple Bear este în măsură să includă reglementările locale în materie de educație, oferind programe curriculare locale integrate, pe lângă programul și metodologia canadiană. Astfel, deschidem mai multe opțiuni educaționale pentru elevii Maple Bear de la nivel local și internațional", a adăugat Yann Bidan.
Franciză educațională canadiană
În România, Maple Bear intenționează să deschidă 10 unități școlare pentru învățământul preșcolar, primar și gimnazial, luând în calcul posibilitatea de a se extinde și în zona învățământului liceal.
Peste 85% dintre locurile de muncă ale anului 2030 nu au fost încă inventate, conform Institutului pentru Viitor (IFTF). Cum poate educația să pregătească copiii pentru meserii care încă nu există?
Canada se situează în mod constant printre primele șase țări din lume, din punct de vedere al sistemului educațional, conform evaluării OECD PISA în rândul elevilor de la nivel internațional. Această evaluare își propune să obțină răspunsuri la două întrebările esențiale: Ce este mai important pentru viitorii cetățeni să știe și să poată realiza? Cum se aplică ceea ce au învățat în școală în viața reală?
În clasamentul PISA, Canada ocupă locul șase, depășind toate țările vorbitoare de limbă engleză din lume (Regatul Unit care ocupă locul 23 sau SUA, de pe locul 31) și se situează înaintea liderilor economici și educaționali din Europa (Franța de pe locul 25 sau Germania, de pe locul 13). În cadrul ultimei evaluări PISA, România ocupă locul 48.
Factorii-cheie ai sistemului de învățământ canadian:
- abordarea "Învață să înveți" în locul unui simplu transfer de informații care pot deveni rapid depășite sau irelevante.
- Investiția consistentă în cadrele didactice și în formarea profesională, care reprezintă fundamentul întregului sistem.
- O metodologie de predare care nu lasă pe nimeni în urmă: peste 30% dintre elevii canadieni au ambii părinți născuți într-o altă țară. Copiii familiilor de imigranți nou-sosiți sunt integrați suficient de repede pentru a avea performanțe la fel de bune cu cele ale colegii lor, într-o perioadă scurtă de timp.