De altfel, mai multe povești poți citi în articolul de pe “Entrepreneur”.

MailChimp

Compania de email marketing a început ca un part-time al fondatorilor Ben Chestnut și Dan Kurzius. Firma nu a crescut până când fondatorii săi nu și-au dat demisia de la celelalte joburi și nu s-au concentrat exclusiv pe MailChimp, în 2007.

După acest moment, au crescut masiv fără finanțare. De altfel, au refuzat în mod constant finanțare de la VC pentru a se putea concentra pe clienții lor. MailChimp a crescut și a devenit cel mai important serviciu de email markering de pe piață, iar ei au crescut fără să-i asculte pe cei din jur. “Toată lumea ne spunea că stăm pe o mină de aur, că ar trebui să ne mutăm către Enterprise, nu către clienți individuali, dar ceva ne spunea că nu e bine”, a mărturisit Chestnut.

Saatva

Saatva e o marcă de saltele de lux din Statele Unite. Fondatorul său, Ron Rudzin, spune că succesul său se bazează și pe faptul că a făcut bootstrapping la început de drum.

“Oamenii care sunt finanțați, tind să cheltuiască excesiv, deoarece nu sunt banii lor personali. Aruncă mulți bani și vor să vadă apoi ce idee funcționează. Eu nu fac așa. Sunt mai meticulos și mai eficient. Sunt mai încet, dar în final voi câștiga”, a spus Ron Rudzin.