Pare incredibil, dar un startup lansat în urmă cu 5 ani a reușit să facă acest lucru. Front realizează o aplicație care le permite echipelor să aibă acces la mesaje din mailuri, sms-uri, Slack, sau social media într-un singur loc.
Pentru a strânge banii necesari pentru un series B, fondatorii Front au făcut un adevărat tur de forță pe durata a 5 zile. Mathilde Collin, co-fondator și CEO al Front a pitch-uit 11 investitori, a primit 10 oferte de investiții și a reușit să facă rost de 66 de milioane de dolari, inclusiv de la Sequoia Capital (fondul de investiții care a investit și în Apple, Google, Oracle, Instagram sau PayPal).
Cum a reușit să strângă această sumă? A avut un pitch extrem de bine pus la punct care i-a convins aproape pe toți investitorii pe care i-a căutat. Într-o prezentare de 24 de slide-ul, Collin a reușit să expună tot ce face Front, ce planuri de dezvoltare are, și, mai ales, ce beneficii le-ar aduce celor care investesc în startup.
Iată ce ar trebui să conțină un pitch de prezentare a startup-ului cu priză la investitori.
Primul slide trebuie să conțină numele companiei, simplu și ușor de reținut. Slide-urile 2 și 3 trebuie să ilustreze problema pe care încerci să o rezolvi și modul în care o faci. Nu uita să treci în prezentare câteva dintre clee mai cool trăsături ale ei, dar și îmbunătățirile aduse costant.
Adu credibilitate business-ului cu un slide care să conțină numele clienților care te-au ales. Nu rata un slide care să ilustreze creșterea veniturilor, precum și churn rate-ul – numărul clienților care-ți rămân loiali (un churn mic, înseamnă că ai clienți care-ți folosesc constant produsul și nu pleacă spre alte soluții). Adaugă în prezentare alte date din analytics care ilustrează faptul că business-ul tău crește constant.
Dacă ai primit și alte investiții până la acel moment, nu uita să le treci în prezentare și să descrii pe scurt ce ai făcut cu banii (și câți mai ai). În acest moment e cazul să le spui investitorilor planurile tale pentru următorul an în ceea ce privește profitul și veniturile pe care le estimezi.
Explică și de ce ai nevoie de alți bani și oportunitățile de dezvoltare pe care le-ai identificat – pe ce te vei focusa în următoarea perioadă.
Dacă mai ai nevoie de ajutor în realizarea unei prezentări de startup care să impresioneze investitorii sau partenerii, cei de la Y Combinator, cel mai mare accelerator din Silicon Valley, au realizat un ghid pentru pitch.
Urmărește mai jos prezentarea Front și ia notițe.