Radhika Dutt va fi pe scena conferinței Prow de la Timișoara, iar cu ea am discutat pe larg și despre următoarea ei carte, dar și despre cum AI-ul modifică rolul de product manager în companii.

Poți urmări interviul integral în clipul video, dar dacă preferi audio, o poți face în podcastul disponibil pe Spotify, unde avem podcastul Inovatorii.

"AI permite o rapiditate mai mare de a aduce feature-uri noi unui produs prin vibe coding. Dacă urmărești anumite cifre, AI îți va permite să te optimizezi mai bine pentru a ajunge la aceste cifre, pentru a optimiza mai bine conținutul", spune Radhika Dutt.

AI optimizează pentru cifre. Deci care e rolul unui product manager?

Dar Radhika a descoperit o problemă. AI permite optimizarea pentru cifre. Așadar, rolul unui product manager se schimbă, pentru că nu mai poate avea sens doar pentru optimizarea cifrelor.

"Ceea ce te face mai valoros decât un AI e capacitatea de a empatiza, experimenta, învăța, adapta. Asta înseamnă o abordare Jedi versus o abordare Stormtrooper, care urmăresc doar numere și trag gloanțe degeaba", spune Radhika.

Așadar, product managerul trebuie să treacă dincolo de numere odată cu AI, să empatizeze , să se diferențieze.

"Trebuie să ne folosim de date, dar și să simțim, să învățăm și să ne adaptăm. Astfel vei avea o balanță echilibrată de intuiție. Creezi astfel o structură colaborativă care să aibă și numere și empatie umană", spune Radhika.

Nu învățăm din experiență, ci din a reflecta asupra experienței”.

AI schimbă responsabilitățile unui product manager, deci se întâmplă cu cei juniori? Radhika folosește un citat cunoscut. “Nu învățăm din experiență, ci din a reflecta asupra experienței”.

Asta înseamnă ca după fiecare acțiune în companie să te întrebi ce ai învățat, ce vei experimenta, să răspunzi la întrebări.

"Ca lider trebuie să comunici bine puzzle-ul de rezolvat. Pe măsură ce lucrezi la acel puzzle trebuie să pui întrebări. Ce ai învățat? Ce vei experimenta?", explică ea.

Cine este Radhika Dutt?

Radhika Dutt este una dintre cele mai respectate voci din lumea produselor digitale și a inovației strategice. Autoare a volumului Radical Product Thinking: The New Mindset for Innovating Smarter, tradus în mai multe limbi, Radhika promovează ideea că succesul nu vine din ajustări continue, ci dintr-o viziune clară și consecventă care ghidează fiecare decizie de produs.

Antreprenoare în serie și lider de produs cu experiență în cinci achiziții – dintre care două companii fondate chiar de ea –, Radhika consiliază în prezent organizații de toate dimensiunile, de la startup-uri la corporații globale, prin intermediul Monetary Authority of Singapore. Scopul ei este să ajute echipele să construiască produse „radicale”, capabile să schimbe piețe, nu doar să le urmeze.

De-a lungul carierei, a lucrat la dezvoltarea de produse în domenii extrem de diverse: de la transmisiuni media și divertisment, până la telecomunicații, tehnologie publicitară, robotică și administrație publică. Abordarea sa combină rigoarea științifică dobândită la Massachusetts Institute of Technology (MIT), unde a absolvit studiile de licență și master în Inginerie Electrică, cu o perspectivă globală — vorbește nu mai puțin de nouă limbi.