PapoHapo a apărut ca marcă prima oară în 2021, urmată de extinderea la nivel european în 2023. Termenul a fost inspirat de un episod din desene animate. Bogdan Vlădoiu spune că termenul l-a urmărit mai bine de o lună în minte așa că a decis să-l folosească. "O chemare divină, mai mult decât o decizie de afaceri", spune el. Până la PapoHapo Bogdan evoluase în zona de produse de calitate și comerțul cu produse vrac.

Pentru a porni brandul PapoHapo a investit 25.000 de euro în 2025, la care se adaugă și stocul de marfă actual, care e evaluat la aproximativ 15.000 de euro. Familia Vlădoiu a vrut să se diferențieze cu PapoHapo pentru că ambalează diferit produsele, lucru ce se vede din sloganul lor "Just Heat IT!", care înseamnă că tehnologia ajută mâncarea să fie la standardele europene din zona alimentară.

Evoluția PapoHapo

Bogdan Vlădoiu menționează modul în care încearcă să se diferențieze de ceilalți producători din zona de mâncare deja preparată.

"Prin controlarea tuturor etapelor, a fost creat un produs care îndeplinește standarde de calitate. Tava și folia superioară sunt realizate din polipropilenă aprobată ca sigură pentru alimente și conține un strat funcțional de EVOH. Aceasta permite prelucrarea și refolosirea materialului", spune Vlădoiu într-o discuție cu start-up.ro.

De asemenea, există și o barieră termică ce limitează influența mediului exterior asupra produsului și permit încălzirea vasului la cuptor. În plus, totul se sterilizează, inclusiv mâncarea, astfel ca produsul să aibă o durată de păstrare și depozitare lungă, deși mâncarea nu are aditivi, promisiunea fiind că se pot păstra la temperatură ambientală în mod normal.

Produsele nu sunt fabricate în România, dar în unități acreditate din Europa.

21 de produse și dorința de a ajunge în retail

PapoHapo are un portofoliu de 21 de produse. Ele sunt împărțite în două categorii. Gama Convenience are 9 produse pentru retailul mic și mare, HoReCa, magazine de proximitate, cu un gramaj de 330 de grame. De asemenea, Gama Convenience & Funcționalitate are 12 produse pentru săli de sport și magazine cu profil sportiv, cu gramaje de la 280 la 420 de grame.

De altfel, zona aceasta de săli de sport și fitness e una urmărită cu precădere de PapoHapo. În 2023 au adus pe piață primul lor lot de produse de tip "fitfood".

“Am decis să colaborăm cu antrenori personali, care au deja comunități educate în nutriție. Aceștia pot promova conceptul Just Heat IT! într-un mod eficient, oferind soluții adaptate nevoilor clienților, ceea ce garantează avantaje pentru toate părțile implicate", spune Vlădoiu.

Această decizie strategică de colaborare a venit și din dificultatea de a intra în lanțurile mari de retail, ceea ce nu le-a permis să convingă consumatorii că pot alege și produse deja preparate care să fie de calitate. Cu toate acestea, următorul pas este cel al retailului, primele produse dedicate fiind lansate în septembrie 2024.

Cum reacționează oamenii? “În segmentul B2C, inițial consumatorii sunt reticenți, însă, o dată ce află despre sistemul de termosterilizare și inovațiile pe care le aducem, percepția lor se schimbă. Când gustă produsele noastre, recunosc valoarea și versatilitatea acestei soluții, integrând astfel conceptul Just Heat IT! în alimentația lor zilnică. În segmentul B2B, clienții apreciază soluția noastră, deoarece aceasta îi ajută să rezolve diverse probleme, în plus ei văd și oportunitatea de a genera venituri suplimentare prin integrarea produselor noastre”, spune Bogdan Vlădoiu, CEO al PapoHapo.

De la lansare până astăzi PapoHapo colaborează cu industria HoReCa pentru programul masa caldă în școli, cu instituții publice, dar și în zona corporate și smart retail.

Urmează extinderea în zona offline

Pentru 2025 PapoHapo propune obiective ambițioase. "Anul viitor va fi marcat de lansarea conceptului nostru în mediul offline. Estimăm că până la finalul anului ne vom pregăti să scalăm activitatea național", explică fondatorul afacerii.

De asemenea, PapoHapo a lansat și o zona de fidelizare prin care au creat un program de afiliere pentru cei care le promovează produsele.