Pe scurt, Custify le permite clienților să își gestioneze toate datele într-un singur loc - de la adopția și utilizarea produsului, până la oportunități de upsell (o tactică de vânzări care le oferă clienților posibilitatea de a achiziționa un element complementar la produsul comandat).
”În trecut, echipa fondatoare Custify a avut mai multe puncte de contact cu companii de software, în mare parte business-uri de tip SaaS (Software ca Serviciu). Multe dintre aceste companii s-au concentrat pe optimizarea achiziției de clienți noi în detrimentul succesului clienților existenți, care aveau nevoie de ajutor cu produsul lor. Drept urmare, rata de reziliere sau churn a acestor companii era destul de mare, în comparație cu standardele industriei”, ne spune Philipp Wolf, cofondator și CEO al Custify, precizând că acesta a fost motivul principal pentru care a decis, alături de colegii săi, să construiască un produs care să ajute companiile SaaS să-și crească retenția, să reducă rata de reziliere și, în final, să crească veniturile clienților.
Întreabă piața
Potrivit lui Philipp, care a pus bazele Custify în toamna lui 2017, înainte de a lansa efectiv produsul, echipa a stat de vorbă cu sute de manageri de customer success pentru a înțelege fluxurile de lucru de zi cu zi, ceea ce a ajutat la modelarea interfeței, a experienței oferite și a caracteristicilor produsului.
”Fiecare dintre companiile de tip SaaS ale clienților noștri are obiective și valori diferite. Însă toate sunt unificate prin aceeași idee: asigurarea succesului clienților proprii prin produsul lor - iar Custify îi ajută să facă acest lucru. Am înțeles din start că este esențial ca fiecare companie de tip SaaS care dorește să crească să își gestioneze rata de reziliere - atunci când clienții au parte de succes, ei continuă achizițiile și devin adepți și susținători ai companiei”, menționează Philipp.
Cum funcționează Custify?
În esență, Custify ajută fondatorii, managerii de customer success, managerii de produs sau administratorii de conturi să răspundă mai bine nevoilor clienților, reducând rata de reziliere și contribuind la creșterea CLV (Customer Lifetime Value).
Astfel, aceștia au într-un singur loc toate informațiile legate de utilizarea produsului, precum și date din CRM, suport, facturare și alte sisteme, alături de obiectivele relevante și interacțiunile punctuale cu clienții.
De exemplu, prin Custify se face indentificarea automată a oportunităților de creștere, utilizatorii primesc alerte personalizate din platforme precum Slack, mail, putând opta pentru notificări în cadrul aplicației.
”Custify identifică clienții care se blochează în timpul procesului de onboarding, cei a căror subscripție este pe cale să expire și cei a căror rată de utilizare a scăzut. Practic, utilizatorul poate vedea și rezolva eventualele probleme ale clienților înainte ca aceștia să le întâmpine.
Astfel, produsul permite o abordare proactivă și crește semnificativ eficiența echipei de Customer Success”, explică cofondatorul platformei.
O altă funcționalitate Custify este procesul complex de automatizare, ce poate fi încorporat în diverse fluxuri de lucru interne.
”Avem și o abordare proactivă, în sensul în care trimitem notificări asupra unor potențiale probleme, înainte ca acestea să apară”, mai spune reprezentantul platformei.
În ceea ce privește prețul acestei soluții, acesta pornește de la 199 de euro/lună pentru un abonament destinat startup-urilor care lucrează la primele programe de customer success, și ajunge la 499 de euro/lună, abonamentul standard destinat afacerilor în plin proces de dezvoltare. Totodată, există și o variantă de abonament ce poate fi personalizată pentru corporații care doresc să folosească produsul startup-ului Custify.
Potrivit lui Philipp Wolf, Custify are acum zeci de clienți în portofoliu, din România și nu numai, ținta echipei fiind ca la finalul anului viitor să ajungă la un portofoliu care să ajungă la sute de clienți.