După ce au reușit să strângă 27.000 de euro în două zile, creatorii ceasului inteligent Dagadam, din echipa căruia fac parte trei români, au anulat campania de Kickstarter și vor relua lucrul la ceas. Acesta nu va mai avea sistemul său propriu de operare, ci Android Wear. Câteva motive pentru care a fost anulată campania puteți găsi mai jos.

dagadam_image_press_3

Dagadam Watch era prezentat ca un ceas inteligent cu sistem propriu de operare, iar interacțiunea ar fi fost intermediată de inteligența artificială și Alexa, asistentul personal de la Amazon. Proiectul avea câteva defecte din momentul în care a fost lansat, iar prima reacție a fost relativ pozitivă. Deși 27.000 de euro pare o sumă mare, dacă un proiect nu reușește să strângă suma cerută în primele 3 zile are șanse minime.

Citește aici articolul original despre ceasul Dagadam Watch. 

Ne-am concentrat prea mult pe campanie și produs, dar am neglijat marketing-ul

"Ne-am concentrat prea mult pe campanie și produs, dar am neglijat marketing-ul, iar asta ne-a costat. Am închis campania. Promitem că acesta nu e finalul. Am vorbit cu o agenție de marketing și vom lansa împreună ceasul Dagadam. Vom aduce noi caracteristici de care vă veți bucura. Dagadam OS va fi un scop îndepărtat, pentru că necesită foarte mulți bani pentru a-l finaliza și am avea nevoie de noi oameni în echipă. Dagadam va rula Android Wear, îl vom customiza pentru a ne defini. Ne vedem la următoarea campanie!", au scris cei de la Dagadam pe Kickstarter.

De asemenea, Dragoș Mandu, CEO al Dagadam și unul dintre fondatori, a spus pe grupul de Facebook Romanian Startups că vor relansa proiectul. Mesajul său poate fi văzut mai jos.

dagadam-rs
Ce greșeli au făcut cei de la Dagadam?

Sunt câteva lucruri care pot explica eșecul atât de rapid al campaniei. Un lucru e bun - cei de la Dagadam s-au prins rapid că nu merge și nu au pierdut încă o lună așteptând finalul campaniei. E mai bine să închizi un crowdfunding foarte rapid, decât să te chinui. Iată câteva greșeli făcute de Dagadam.

1. Produsul nu exista, iar asta se putea observa. Ceasul era o rendare - funcționalitățile lui nu existau în realitate, ci doar un design. Au mai fost astfel de proiecte pe Kickstarter, unele au funcționat, altele nu.

2. Fondatorii păreau prea misterioși. Toate conturile lor online erau făcute anul acesta, nu erau foarte multe detalii despre experiența lor anterioară. De asemenea, deși ei erau trecuți ca echipă, cel care a introdus proiectul pe Kickstarter era un irlandez.

3. Video-ul de prezentare era destul de lung, deloc amuzant, iar Scott Ryan, prezentat ca CEO al companiei, era doar un actor român care avea și accent est-european în engleză.

scottruan

4. Campania de Kickstarter nu a fost promovată în presa internațională. Legăturile cu media de afară au fost făcute abia după începerea campaniei, ceea ce a dus, evident, la un eșec.

5. Deși au avut-o pe Inna în videoclip, lucrul ăsta nu a fost scos în evidență deloc în campania de promovare.

6. Videoclipul de prezentare era haotic și nu prea înțelegeai ce face ceasul și cum o face

7. Cele mai bune lansări au fost marți sau miercuri. Conform datelor, 64% din campanii care au pornit în aceste zile au avut succes. Dagadam a pornit joi.

8. Mai mult de 60% din proiecte au avut un obiectiv de 100.000 de dolari. Foarte puține proiecte care au pus o țintă mai mare au reușit. Un țel foarte mare sperie oamenii, care își dau seama că șansele de finanțare sunt mici, așa că se întreabă de ce ar mai finanța ei. 450.000 de euro era o sumă mult prea mare.