UiPath este primul unicorn din România și după o mulțime de investiții, acum sunt pe punctul de a deveni o companie profitabilă. UiPath este lider în domeniul RPA, Robotic Processing Automation și ajută firme uriașe să se automatizeze, având printre clienți nume precum Facebook, Google sau Uber.

Daniel Dines a discutat în cadrul PwC CEE Technology Webcast despre cum arată piața astăzi, în timpul pandemiei, cum s-au adaptat angajații UiPath și ce perspective există.

Începutul de criză văzut de la UIPath

„La începutul crizei am trecut printr-o spaimă. Am vorbit cu investitori, bancheri și toată lumea avea o perspectivă foarte întunecată asupra viitorului. Ne spuneau să ne facem planuri pentru -30%, ba chiar pentru -50%”, spune Daniel Dines.

El menționează că pentru o companie ce a primit investiții și care e în creștere accelerată, să ai un an cu o asemenea involuție ar fi fost un dezastru. Dar lucrurile s-au mișcat bine.

„Din fericire am văzut, pe lângă clienți care și-au înghețat bugetele, și clienți care au investit mai mult îjn RPA și automatizare. Suntem în stare acum să ne atingem ținta anuală, dar suntem și un exemplu de cum să cheltuiești responsabil banii”, spune Dines. El menționează că au putut vedea că pot menține același nivel de business cu mai puține cheltuieli.

„Cred că e o lecție pentru toată lumea. Cred că pandemia de Covid-19 va accelera dramatic modul în care lucrăm și cum adoptăm digitalul”, spune Daniel Dines.

Listare la bursă în 2021

Daniel Dines menționează că în această perioadă execuția a accelerat.

„Aveam în plan listarea la bursă în 2021-2022, când vom fi profitabili. Strategia noastră a fost mereu să ne listăm când suntem profitabili, iar acum în trimestrul al treilea din 2020 vom trece pe profit”, spune Daniel Dines.

Șeful UiPath spune că în momentul de față investitorii caută companii cu o creștere mare și cu profit, cu riscuri asumate.

El spune totuși că la început oamenii erau reticenți când vine vorba de RPA, credeau că e un produs făcut pentru sistemele vechi, care trebuie aduse în secolul XXI.

„Nu e doar despre sisteme legacy, ci despre noi sisteme care au nevoie de automatizare. Clienții noștri precum Uber, Adobe, Facebook, Google au nevoie de automatizare. Iar noi am abordat subiectul acesta diferit și am gândit o soluție pentru dezvoltare rapidă”, spune Dines.

Când vine vorba de faptul că mulți concurenți mai mari intră pe piața automatizării software, Daniel Dines spune că nu e îngrijorat, pentru că știe că UiPath e dedicat domeniului. ”Noi trăim prin RPA și murim prin RPA. E o diferență la marile companii”, spune Dines. Ba chiar spune că își ia energia din a avea competiție.

Munca de acasă și cultura organizațională

Daniel Dines a vorbit mult și despre cultura organizațională din UiPath și modul în care au lucrat în această perioadă. Avantajul pentru UiPath, spune el, e că aveau o politică de a permite oamenilor să muncească de acasă înainte de pandemie. Tot ce trebuiau să facă era să notifice superiorul și puteau munci de acasă de pe o zi pe alta.

„Pentru noi tranziția a fost instantanee. A fost necesar, în schimb, ca vendorii și clienții să accepte să facă business de la distanță. Astăzi pot să vorbesc cu 2-3 potențiali clienți, iar înainte de Covid trebuia să zbor în toată lumea pentru asta”, spune Daniel Dines.

Vorbind despre cultura organizațioanală din UiPath, Daniel Dines amintește de un concept despre care a mai vorbit și în 2018, la conferința How to Web: „Cel mai important lucru la UiPath e să ai o atitudine umilă. Asta e interpretat greșit în română. Se apropie de a fi „humble” în englez. Oamenii nu sunt umili prin natură. E un mod de gândire. Și trebuie să le spunem oamenilor această gândire ca să fie oameni mai buni, colegi mai buni și angajați mai buni. Să vorbească mai puțin decât ascultă”, spune Dines.