CODE Kids se adresează copiilor cu vârste cuprinse între 10 -14 ani, iar până acum au participat la cursuri de programare peste 3.500 de elevi de la lansarea proiectului în 2017.

Scopul programului este să contribuie la dezvoltarea competenţelor digitale şi STEM (Science, Technology, Engineering, Mathematics) ale copiilor. Proiectul se desfășoară de-a lungul a doi ani, iar cursurile sunt gratuite. Cluburile de programare au loc în bibliotecile publice din mediul rural sau orașe mici.

O economie în valoare de aproximativ 2.000 de euro. Înscrieri până la 31 martie

Obiectivele CODE Kids sunt ca la cursurile de anul acesta să participe 1.500 de copii din 120 de localități rurale și orașe mici. Înscrierile continuă până la 31 martie.

Părinții economisesc în jurul a 2.000 de euro datorită CODE Kids - acesta fiind costul aproximativ pe care l-ar plati familiile dacă elevii ar merge timp de doi ani la alte cluburi private de programare, potrivit estimărilor CODE Kids.

Printre județele în care echipa CODE Kids vede un foarte mare potențial de creștere a numărului de înscrieri se numără Vrancea, Neamț, Galați, Gorj și Hunedoara. De asemenea, sunt targetate județele Caraș- Severin, Suceava, Dolj, Bacău, Bihor și Constanța.

“CODE Kids nu este o școală, iar noi nu le punem note copiilor. Tot ce ne dorim este ca elevii să vină cu plăcere la bibliotecă. Dacă reușim să îi atragem, părinții nu trebuie să facă nimic, ci doar să-i lase să meargă la bibliotecă. Noi vom avea grija să învețe concepte de baza în programare, să fie mai buni la matematică, să fie mai buni la engleză și să colaboreze mai bine cu colegii”, afirmă Ovidiu Ana, director de dezvoltare CODE Kids.

Județele în care sunt cei mai mulți copii înscriși la cluburile CODE Kids sunt Tulcea, Argeș, Sălaj și Harghita. De anul trecut, CODE Kids a creat cinci cluburi și în Republica Moldova.

În primul an de curs, copiii învață noțiuni de baza de programare, în timp ce în anul al doilea învață programare avansată (jocuri/animaţii/aplicaţii mobile/website-uri) și realizează activități STEM precum experimente distractive, inginereşti, robotică, logică, matematică.