Unul dintre efectele neașteptate ale pandemiei Covid a fost creșterea noilor afaceri, un rezultat al multor antreprenori care simțeau nevoia unei schimbări, potrivit economistului John Haltiwanger de la Universitatea din Maryland într-un studiu publicat recent, citat de El País.
Studiul observă că „cele mai mari creșteri sunt în industriile bazate pe schimbările aduse de pandemie în muncă, stil de viață și afaceri.”
Cu toate astea, multe dintre inițiative au eșuat. De ce se întâmplă acest lucru?
Lipsa unei nevoi pe piață
Mulți antreprenori se îndrăgostesc de ideea lor și investesc resurse semnificative într-un produs sau un serviciu care nu rezolvă o problemă reală pentru publicul țintă.
Conform cercetării realizate de CBInsights, „35% dintre startup-uri eșuează deoarece produsul lor nu are o nevoie reală pe piață.”
O analiză publicată pe platforma Medium spune că există metode precum realizarea unor cercetări de piață detaliate, efectuarea de sondaje pentru a obține feedback de la clienți pentru a atenua riscurile de eșec cauzate de lipsa unei nevoi reale pe piață.
Executare slabă
O idee bună este valoroasă doar dacă și execuția este una bună. Gestionarea ineficientă sau incapacitatea unui antreprenor de a se adapta la provocări poate duce la destrămarea unei idei cu potențial.
Fondatorii trec prin primul an în timp ce se confruntă cu o rată potențială de eșec de 70%. Dacă un startup este suficient de norocos să supraviețuiască primului an, șansa de eșec scade la 35% până în al treilea an, conform celor de la Techabal.
Finanțare insuficientă
Multe startup-uri se confruntă cu dificultăți în asigurarea resurselor financiare necesare pentru a-și susține activitatea, a extinde afacerea sau a face față unor probleme neprevăzute.
Spre exemplu, burn rate-uleste suma de capital pe care o consumi în fiecare lună pentru a-ți menține afacerea în funcțiune. Dacă nu înțelegi bine această cifră, îți pui în pericol capacitatea de a-ți atinge obiectivele înainte ca banii să se termine.
Conform unor sondaje, aproximativ o treime din antreprenorii la început de drum au recunoscut că au subestimat cheltuielile lunare, iar aproape 20% dintre noii antreprenori au realizat că nu aveau suficiente fonduri, spune CooleyGo.
Frica de feedback
O discrepanță între ceea ce antreprenorii cred că își doresc clienții și ceea ce își doresc cu adevărat poate condamna un produs. În astfel de situații, feedback-ul și adaptarea constantă pe baza acestuia sunt esențiale.
Hubspot spune că aproximativ 60% dintre companiile care pun clienții pe primul loc sunt mai profitabile comparativ cu competitorii lor, ceea ce demonstrează că o conversație între antreprenor și client poate, statistic vorbind, să îmbunătățească afacerea.
Ignorarea competiției
Ignorarea competiției are două forme, conform Forbes. Prima formă are legătură cu antreprenorii care se concentrează complet pe client, deseori pentru că li s-a spus că doar asta contează cu adevărat, și care ajung să neglijeze competiția.
A doua formă se referă la antreprenorii care cred că nu au nicio „concurență reală” sau chiar zero concurență deoarece ideea, tehnologia, produsul sau serviciul lor este atât de nou și diferit încât nimeni altcineva nu face ceea ce fac ei.
Pentru a evita această greșeală, antreprenorii cu experiență se pun în pielea clienților și privesc lumea din perspectiva acestora. În loc să se concentreze doar pe nevoile clientului, ei analizează și alternativele pe care acesta le are sau le-ar putea lua în considerare ca client, apoi folosește această comparație pentru a-și evalua propriile puncte tari și slabe.
Peste 50 de milioane de startup-uri sunt fondate în fiecare an la nivel global. Dintre aceasta, doar 10% reușesc să rămână afaceri de lungă durată, iar despre greșelile pe care le fac fondatorii poți afla mai multe aici.