Pe 10 august, Uber și Lyft, compania concurentă, au fost obligate de către statul California să-și trateze șoferii ca pe niște angajați. Decizia poate să fie contestată de către Uber și Lyft, pentru că aceasta le-ar putea schimba definitiv modelul de business. Problema este că Uber tratează șoferii ca pe contractori independenți, care colaborează prin firmă, dar acest lucru nu le permite acestoră să se sindicalizeze și în Statele Unite au probleme în a avea asigurare medicală și compensații.

Astfel, California a decis că șoferii au practic statut de angajați, dar nu au beneficii și Uber sau Lyft nu pot argumenta că sunt doar o platformă tehnologică.

În cadrul podcastului „Pivot School”, CEO-ul companiei, Dara Khrosrowshahi a spus că Uber nu-și poate permite să accepte această decizie.

„Nu putem să angajăm 50.000 de oameni peste noapte. Tot ce am construit se bazează pe această platformă care aduce șoferii și livratorii împreună. Nu putem să dăm totul peste cap”, a spus Dara Khosrowshahi.

Uber și Lyft au confirmat faptul că dacă decizia se menține, vor închide permanent operațiunile din California, pentru că nu vor putea să mențină modelul de business dacă șoferii vor avea aceleași beneficii ca niște angajați.

Dar în cadrul interviului, Dara a spus că Uber urmărește noi modele de business, cum ar fi un model de franciză, prin care compania să licențieze brandul operatorilor de flote din California, arată „The Verge”.

De asemenea, dacă decizia se menține, Khrosrowshahi a spus că Uber va limita numărul de șoferi și va crește prețurile pentru a putea să se mențină pe piață. CEO-ul Uber a spus că 80% din acei șoferi care intră în aplicație de 5-10 ori pe săptămână nu vor mai putea să câștige bani prin Uber, iar prețurile curselor ar putea crește cu 20% în orașele mari și chiar cu mai mult în orașele mici și mai puțin dense.