DecoShift este fondat de către Sergiu Sălăgean și de către Radu Cernescu. Sergiu este antreprenor în serie, mai având împreună cu soția sa un studio de amenjări interioare, Renderistic. Radu Cernescu este programator specializat în aplicații VR și CTO-ul DecoShift.

În noiembrie 2021 au câștigat un loc la cel mai mare eveniment de tehnologie european, WebSummit Lisabona.

Utilizând cele mai noi tehnologii furnizate de Google, Nvidia și Arcware, cei doi antreprenori au creat cu buget minim un MVP (minimum viable product) cu care au convins un grup de business angels din București.

În toamna anului 2022 au obținut o primă rundă de investiții de 20.000 euro cu scopul de a continua dezvoltarea aplicației. În primăvara lui 2023, grupul de investitori s-a mărit, printre cei veniți se numără și Vlad Ionescu, unul din primii angajați UiPath, specializat în strategii de vânzare. Runda de investiții în valoare de 70.000 euro îi ajută pe DecoShift să intre pe piață, continuând dezvoltarea aplicației conform feedback-ului primit de la clienți.

Provenind din domeniul designului de interior, iar soția arhitect, Sergiu și-a dat seama rapid că-n piață există o problemă.

80% din clienții imobiliari nu-și permit să angajeze un designer de interior sau nu au cunoștințele necesare amenajării locuinței. Prin urmare amenajare locuinței durează mult timp, fiind un proces elaborat și costisitor.

Ce face aplicația DecoShift

Utilizând un simplu telefon, tabletă sau laptop cu internet, orice persoană intră pe www.decoshift.com sau pe pagina web a unui dezvoltator imobiliar, alege apartamentul, se plimbă prin el și-l amenajează după bunul plac cu produsele de la showroom-urile partenere.

Aplicația DecoShift devine un marketplace unind piața imobiliară cu piața home-deco și clienții finali.

Pe cine ajută?

  • Dezvoltatorii imobiliari și agenții care prezintă apartamentele, devenind mai convingători.
  • Showroom-urile home-deco care au produsele integrate în meniul aplicației: faianță, gresie, parchet, tapet, obiecte sanitare, corpuri de iluminat, etc.
  • Cumpărătorul final pe care îl ajtă să ia o decizie, amenajând locuința asemeni unui joc video.

Practic aplicația devine un agent de vânzări digital pentru ambele piețe, dar mai ales o unealtă de convingere în mâna agenților imobiliari.

Necesarul de investiții

Până acum fondatorii au strâns 90.000 euro din două runde, care le-au permis să dezvolte aplicația. Pentru cea de-a 3-a rundă este necesară o sumă de aproximativ 300.000 euro pentru o perioada de 12 luni în care se va acapara piața locală și piața internațională.

În acest moment există parteneriat strategic cu showroom-ul Delta Studio, care are acoperire la nivel național și cu dezvoltatori imobiliari din Timișoara, București și Torino. De asemenea, în toamna acestui an echipa DecoShift dorește intrarea pe piața imobiliară din Dubai.

  • 20% se va investi in dezvoltarea continuă a produsului,
  • 30% în integrarea noilor clienți
  • 35% în marketing
  • 15% în cheltuieli logistice

Veniturile DecoShift

Pentru început, business-ul va funcționa B2B2C. Clienți startup-ului sunt dezvoltatorii imobiliari și showroom-urile.

Pentru a intra pe piață, startup-ul integrează gratuit în aplicație câteva apartamente ale noilor clienți, iar la showroom-uri le va integra gratuit produsele în meniu.

Mai târziu se va negocia un contract de colaborare bazat pe numărul de apartamente integrat și numărul de produse. Scopul pe viitor fiind comision din vânzarea apartamentelor și a produselor din magazine, pe cât posibil, clientul final nu va fi taxat.

Ca planuri viitoare, aplicația vrea să integreze un plug-in de inteligență artificială prin care oamenii își fac poze la planurile caselor, iar aplicația le-o va construi instant și realist în 3D, gata de amenajare.

Mai târziu DecoShift dorește să integreze un plug-in de inteligență artificială de tip comunicare generativă, prin care oamenii își vor amenaja locuința mai rapid, prin cuvinte cheie, de exemplu: casa în stil minimalist, culori deschise, o familie de 2 adulți cu 2 copii cu buget de 20.000 euro. Instant, pe baza planului și a cerințelor, aplicația îi va da imagini realiste, liste de produse și prețuri.

Modelul de business se va diversifica, devenind atât B2B2C cât și B2C