Evaluarea nominalizărilor a ținut cont de votul publicului, analiza unui juriu de experți, măsurarea brandului turistic printr-o cercetare sociologică și evaluarea arhitecturală și urbanistică a fiecărei destinații. Dintre cele 76 de înscrieri, fiecare din cele șase categorii și-a ales câștigătorul, cât și pozițiile 2 și 3 din clasament.
„Destinația Anului 2025 arată clar că turismul românesc are viitor. Vedem tot mai multe comunități care trec de la potențial la performanță, prin viziune și colaborare reală între autorități și mediul privat. Nu mai e vorba doar despre locuri frumoase, ci despre experiențe sustenabile și parteneriate durabile. Felicit toate destinațiile care aleg să construiască cu gândul la viitor.”, a spus Dragoș Anastasiu, Președintele juriului Destinația Anului 2025.
Câștigătorii de la Gala Destinația Anului 2025 în România:
Destinația Anului la Categoria „Orașe care inspiră”
- Câștigător: ORADEA
- Locul 2: Sibiu
- Locul 3: Brașov
Destinația Anului la Categoria „Sate de poveste”
- Câștigător: Rimetea, Alba
- Locul 2: Mila 23, Tulcea
- Locul 3: Biertan, Sibiu
- Locul 3: Breb, Maramureș
Destinația Anului la Categoria „Stațiuni balneo-climaterice”
- Câștigător: Sovata, Mureș
- Locul 2: Băile Felix, Bihor
- Locul 3: Vatra Dornei, Suceava
Destinația Anului la Categoria „Distracție și aventură”
- Câștigător: Dino Parc, Râșnov, Brașov
- Locul 2: Mini Transilvania, Odorheiul Secuiesc, Harghita
- Locul 3: Brambura Park, Avrig, Sibiu
- Locul 3: Complex Agrement Ariniș, Gura Humorului, Suceava
Destinația Anului la Categoria „Cultură și educație”
- Câștigător: Muzeul Astra, Sibiu
- Locul 2: Castelul Bran, Brașov
- Locul 3: Castelul Corvinilor, Hunedoara
Premiul special Centenar: Palatul Culturii, Iași
Destinația Anului la Categoria „Tărâmuri fermecate”
- Câștigător: Delta Dunării, Tulcea
- Locul 2: Ținutul Mănăstirilor din Bucovina
- Locul 3: Colinele Transilvaniei
Dintre destinațiile cu cel mai mare număr de voturi, aflate pe locul întâi la categoriile de mai sus, Marele Premiu Destinația Anului® 2025 în România a fost decernat către Delta Dunării, Tulcea.
„Câștigarea Marelui Premiu la Destinația Anului® 2025 este o validare extraordinară a potențialului turistic al Deltei Dunării și a eforturilor pe care le-am depus pentru a construi o strategie profesionistă și coerentă, inclusiv pentru Municipiul Tulcea, poarta de intrare în Delta Dunării. Este o victorie care aparține întregii comunități locale – administrație, antreprenori, ghizi, localnici și iubitori ai acestui colț unic de natură – nu doar a echipei OMD Municipiul Tulcea. Le mulțumim organizatorilor pentru profesionalismul și rigoarea acestui proces, care a fost o reală provocare pentru noi toți, dar și o oportunitate de creștere a destinației. Delta merita acest moment! Iar noi suntem pregătiți să-l valorificăm.”, a declarat Alexandru Filip, Manager de destinație, Organizația de Management al Destinației Municipiul Tulcea.
Premii speciale pentru destinațiile din România
Pe lângă premiile pentru fiecare categorie principală, în cadrul galei au fost acordate și premii speciale, dedicate unor actori din industrie care s-au remarcat prin inovație, sustenabilitate și calitate a serviciilor. Iată care sunt premiile speciale din ediția 2025 a competiției Destinația Anului în România.
● ”Hotelul Anului 2025” - Hotel Malibu Mamaia.
● ”Cea mai bună promovare” - Via Transilvanica
● ”Județul Anului” - Județul Sibiu și Județul Brașov
GuitarGround: 50 de milioane de chitariști din lume și fanii lor au acum o scenă globală, una fabricată în Târgu Mureș
● Premiul special pentru ”Destinația Anului 2025 în Republica Moldova - Complexul turistic Cricova.
Municipiul Sibiu a fost prezentat drept exemplu de bună practică în managementul destinației turistice. În 2025, Municipiul Sibiu a oferit un model de excelență în organizarea și implicarea comunității în turismul local. În zilele petrecute în Sibiu cu prilejul Galei, participanții s-au bucurat de tururi ghidate tematice organizate în oraș, dar și de evenimente de tip networking precum Power Breakfast-ul facilitat de Asociația Judeteana de Turism Sibiu, care a reunit reprezentanți ai destinațiilor, parteneri și presă, într-un cadru informal, deschis schimbului de idei și bune practici.