De ce să alegi Facebook Ads pentru a crește vânzările?

Dacă obiectivele tale de business includ creșterea vânzărilor, atunci vei vedea că orice agentie de marketing online îți va recomanda să te extinzi și în zona de Facebook Ads. Motivul pentru care ai alege acest lucru constă în faptul că pe rețelele sociale se întâlnesc cei mai mulți utilizatori la un loc, iar acest lucru înseamnă că nu va mai trebui să depui tu efortul de a căuta clienții, câtă vreme ei sunt mai accesibili ca oricând.

Totuși, deși utilizatorii sunt prezenți, produsele tale se pot adresa doar anumitor categorii dintre aceștia. Facebook Ads îți oferă posibilitatea de a filtra utilizatorii, prin definirea unor interese pe baza cărora algoritmii rețelei sociale va afișa anunțurile.

Atunci când anunțurile sunt afișate cumpărătorilor direct interesați, rezultatele se concretizează în mai mult trafic spre site și spre mai multe vânzări.

Ce înseamnă strategie de Facebook Ads?

Ca în orice alt domeniu, vei avea nevoie de un plan pe baza căruia să iei deciziile de realizare a anunțurilor. Strategia de Facebook Ads necesită specialiști în domeniu, care cunosc modul de afișare a anunțurilor, dar și felul în care acestea ar trebui să fie construite astfel încât să fie eficiente. Iată, pe scurt, care sunt pașii care definesc strategia de Facebook Ads:

Utilizarea unor imagini potrivite

Dincolo de clișeul care spune că o imagine face cât o mie de cuvinte, extrapolând, ea poate însemna mii de utilizatori direcționați spre site-ul tău. Dacă te ocupi de realizarea unui anunț pentru Facebook Ads, luând în calcul faptul că Facebook este o platformă care se axează atât pe vizual, cât și pe text, va trebui să oferi cea mai bună calitate a anunțurilor.

Folosește, așadar, imagini clare și vizualuri special create pentru promovare, având grijă la dimensionarea acestora și la expresivitate. Este important ca imaginile să fie perfecte și să atragă atenția, să prezinte exact elementele pe care vrei să le scoți în evidență, fără a îngreuna însă vizibilitatea.

Anunțurile care folosesc imagini calitative au șanse mari să fie afișate și accesate de către utilizatori, deoarece acestea atrag atenția și conferă utilizatorului un vibe aparte.

Utilizarea hashtagurilor

Hashtagurile sunt elemente foarte importante în anunțuri, pentru că ele pot conduce către categorii similare de produse sau servicii. Tot ceea ce trebuie să faci este să incluzi în anunț și hashtag-urile potrivite, astfel încât atunci când acestea sunt accesate de către utilizatori să afișeze mai multe postări care să prezinte produsele sau serviciile tale.

Folosește Facebook Pixel

Facebook Pixel te va ajuta să observi interacțiunea clientului cu site-ul tău, atunci când anunțurile tale îi sunt afișate. Instalează Pixelul folosind schema: Facebook login - Events Manager - Pixel Tab - Create Pixel.

Targetează coșurile abandonate

Trebuie să știi că de multe ori utilizatorii pot abandona un coș de cumpărături, din diferite motive. Fie că vorbim despre faptul că aceștia au vrut să știe cât costă transportul sau că au vrut să vadă și alte oferte de preț înainte, fie că au uitat de produse sau că au ieșit subit de pe site, aceste situații se întâmplă frecvent.

Include, așadar, în strategia ta și targetarea coșurilor abandonate, astfel încât anunțurile tale să apară în feed-ul clienților care au adăugat produse în coș. Astfel, le reamintești clienților de produsele uitate, iar acest pas îți poate aduce utilizatorii înapoi pe site, pregătiți chiar să cumpere.

Creează o audiență separată pentru persoanele care deja au intrat în contact cu pagina ta

Specialiștii afirmă că este destul de greu să determini un client să cumpere un anumit produs de la tine de la prima interacțiune. Acesta fie ar trebui să cunoască brandul în prealabil, fie să fi stabilit mai multe interacțiuni. De aceea, va trebui să te faci cunoscut clienților și să setezi o audiență diferită, special creată pentru persoanele care nu sunt la prima interacțiune cu site-ul tău.

Promovează un program de referral

Dacă vrei să îți motivezi clienții să cumpere și a doua oară de la tine poți promova un program care să îi recompenseze. Poți seta o promoție, un preț mai mic, sau alte tipuri de beneficii, iar acest lucru poate fi realizat prin intermediul Facebook Ads.

Vei vedea că utilizatorii apreciază cu mult mai mult informarea venită printr-un anunț care îi targetează direct, decât dacă ai opta pentru un program de tip newsletter.

Promovează conținut calitativ și anunțuri cu impact

Este important să știi că anunțurile care au cele mai mari șanse de a-și atinge scopul sunt cele care apelează la anumite triggere. Apelează la specialiști care să te ajute să construiești anunțuri de calitate și conținut care să atragă utilizatorii, pentru a fi sigur că investiția ta va avea și o rată de retur mare.

Promovează afacerea pentru brand awareness

Reține faptul că în dinamica vânzărilor cumpărătorii interaționează cu brandurile pe care le cunosc sau cu care au mai interacționat. Recomandările, de asemenea, conturează utilizatorilor expresia încrederii, așa că o strategie foarte bună este aceea de a-ți promova brandul astfel încât acesta să devină cunoscut clienților. Este nevoie să îți construiești imaginea pe care vrei să o vadă utilizatorii și să ai în vedere în permanență îmbunătățirea imaginii pe baza feedback-ului primit de la potențialii clienți.

Este important să îți dezvolți strategia de Facebook Ads pentru a-ți crește vânzările online, deoarece poți fi sigur că și concurența face exact același lucru ca și tine. De aceea, poți urmări chiar și anunțurile acestora, astfel încât să poți crea anunțuri mai bune, mai performante, care să te ajute să îți crești rapoartele de vânzări.