Pandemia a dus la o digitalizare accelerată a tuturor sectoarelor, inclusiv cel bancar, iar aceasta a făcut ca vizitele la ghișeul băncii să nu mai fie obligatorie pentru majoritatea operațiunilor.
Transformarea digitală este esențială pentru ca băncile românești să rămână competitive și să răspundă nevoilor tuturor clienților. Băncile românești au înregistrat progrese semnificative în ceea ce privește transformarea digitală, dar există încă mult loc pentru îmbunătățiri.
Ce poți afla din acest raport:
- Viziunea pe care reprezentanții BNR și cei ai celor mai puternici bănci din România o au cu privire la transformarea digitală bancară.
- Cum a avut loc transformarea digitală a sistemului bancar.
- Cum s-a realizat transferul de putere în bănci - de la operațional, către departamentul de IT.
- Care sunt tehnologiile cheie din sistemul bancar.
- Cum s-au schimbat cerințele clienților după digitalizarea masivă din ultimii ani.
- Care au fost investițiile în digitalizarea bancară din România.
- Ce nevoi încă mai au și cum se adaptează IMM-urile și marile corporații la digitalizarea bancară.
„Cred că noile tehnologii vor adăuga valoare băncilor. Este important de menționat că sectorul bancar este strict reglementat, ceea ce înseamnă că vor exista dificultăți in implementarea proceselor. O bancă are anumite dezavantaje; trebuie să respecte foarte strict aceste reguli, creând o încetinire a digitalizării„, a spus Csaba Balint, Membru al Consiliului de Administrație, Banca Națională a României.
Descarcă raportul pentru a vedea care sunt datele sistemului bancar de la noi.