Colegii noștri de la wall-street.ro arată că grupul sud-african Naspers a plătit în 2012 un total de 82 de milioane dolari pentru 70% din eMag, iar în prezent a ajuns să dețină indirect 80,1% din acțiunile celui mai mare magazin online din România, potrivit informațiilor din prospectul de IPO publicat de Prosus – companie listată săptămână aceasta pe Bursa din Amsterdam și care controlează în momentul de față eMAG.

Vândut în 2012 când avea afaceri de aproximativ 600 de milioane lei, eMAG a ajuns anul trecut la o cifră de 4,2 de miliarde de lei, reprezentând o creștere de 700%.

eMAG a reprezentat o tranzacție profitabilă, conform wall-street.ro, dar liliputană dacă vom compara procentele luate de Naspers în compania chineză Tencent. Sud-africanii au cumpărat 31% pentru 34 de milioane de dolari în 2001, când încă nu era boom-ul internetului chinezesc. Astăzi, pachetul deținut de Naspers valorează 134 de miliarde de dolari.

eMAG - profit reinvestit în extinderea regională

Luând în calcul afacerile companiilor din portofoliul Prosus, eMAG reprezintă 8,3% din întregul grup, sau aproape jumătate (42%) din segmentul de ecommerce al Prosus. Cu afaceri de 14,4 de miliarde dolari în anul fiscal 2019 (încheiat la 31 martie 2019), Tencent reprezintă 78,8% din Prosus.

Un amănunt interesant e că Prosus menționează în documentul citat care este situația financiară a eMAG. Deși oficial compania nu are profit, de fapt, acesta e reinvestit în extinderea regională a grupului, care a ajuns astăzi în Bulgaria, Ungaria, Austria și Polonia.

“Cea mai mare parte a veniturilor eMAG provine din România, acolo unde se înregistrează profit. (…) În anul fiscal 2019, profitul eMAG România a fost redistribuit către investiții în expansiunea eMAG din regiune, care se afla în faza inițială de dezvoltare și care încă nu pot fi profitabile pe cont propriu”, se menționează în prospectul Prosus.

Citește și alte amănunte pe wall-street.ro.